Kampania przenosi się do internetu, jeden z kandydatów postawił na odważny pomysł i przez godzinę na transmisji na żywo odpowiadał na pytania internautów.
Michał Kirker na swoim profilu zorganizował transmisję LIVE podczas, której odpowiadał na pytania mieszkańców. Zaangażowanie internautów było spore, więc kandydat zapowiedział, że zrobi kolejne takie spotkanie. Internauci pytali o wiele spraw miejskich, ale także interesowało ich, co Kirker może opowiedzieć o samym sobie.
Wszyscy kandydaci obecnie przenoszą dużą część kampanii do social mediów, szczególnie popularne są rolki, czyli krótkie filmy, na których kandydaci mówią o konkretnych problemach jakie widzą w mieście oraz o swoich pomysłach z programu wyborczego.
Sam program wyborczy także można znaleźć na profilach różnych kandydatów.
Wielu dodaje również relacje i zdjęcia z podejmowanych akcji, jak rozdawanie kwiatów z okazji Dnia Kobiet czy zbieranie podpisów pod petycjami. Niektórzy korzystają także z platformy TikTok, a nawet nagrywają tiktokowe trendy, jak „Jestem z…., więc wiem, co to..”
@kirkermichal Jestem z Jaworzna więc… Jakie są Wasze propozycje, dajcie znać w komentarzach❓️ 😘 #Jaworzno #JaworznoBezPrzerwy #JestemzJaworznawiec #dziki #wycinkadrzew #zweżanieulic #odNowa ♬ dźwięk oryginalny – Michał Kirker
Kampanie na miarę współczesnych czasów są to szeroko zakrojone działania w internecie i social mediach oraz tradycyjne banery rozwieszane przy drogach i na tablicach informacyjnych.
Hitem dla mnie jest atakowanie ludzie , bez podania przyczyny z najważniejszym pytaniem życia „Czy jest Pan za wycinaniem drzew ?”
I teraz nie wiem czy nie będziemy już budować np. drogi na Szczakową bo trzeba było zrobić przecinkę przez las, czy chodzi o jakąś wycinkę topól w mieście, czy faktycznie gdzieś są wycinane jakieś buki, dęby czy kasztanowce.