Trwający remont ulicy Katowickiej ukazuje już pierwsze zmiany na tej ulicy. Zatoki autobusowe wychodzić będą na jezdnię, optycznie ją zmniejszając.
– Na przebudowanej ulicy Katowickiej ruch samochodowy ma zostać uspokojony, znajdzie się miejsca na pasy dla rowerów, powstaną nowe chodniki. – pisał UM Jaworzno
Trwa remont ulicy Katowickiej i już widać na niej efekty kameralizacji oraz priorytetowego traktowania autobusów kosztem kierowców samochodów. Chodzi o wysunięte w stronę jezdni zatoki autobusowe.
– Dość poważnie zmieni się również wygląd ulicy – od wielu lat staramy się by drogi w Jaworznie służyły wszystkim użytkownikom – pieszym, rowerzystom, pasażerom komunikacji miejskiej i kierowcom. Tak też została zaprojektowana nowa Katowicka. Cieszę się, że będę mógł spełnić swoją obietnicę i w ciągu najbliższych dwóch lat odmienić szkielet komunikacyjny Dąbrowy. – mówił Paweł Silbert w lutym 2021 roku.
Na planach remontu nie wygląda to tak źle. Zatoczki autobusowe są wysunięte do osi jezdni po to, aby zmieściła się za nimi ścieżka rowerowa. Jednak z perspektywy kierowcy, szczególnie w zimowe dni wyglądać to będzie jak pułapka. Wzdłuż drogi iść będzie ścieżka rowerowa, która optycznie drogę będzie poszerzać, aż tu naglę wchodząca na jezdnie zatoczka, która ją będzie zwężać.
Z pewnością takie rozwiązanie spowolni ruch w tej części miasta, ale wielu kierowców na pewno nie będzie zachwyconych tym rozwiązaniem.
[vc_facebook]
„aż tu naglę wchodząca na jezdnie zatoczka, która ją będzie zwężać” – na planach nie widzę niczego zwężającego jezdnię, jest zwykła prosta droga o stałej szerokości na przystankach. Ktoś wyjaśni w czym problem?
Pewnie w tym że obrazki nie zgadzają się z rzeczywistością.
Przed przystankiem jest ścieżka rowerowa (inny kolor) a na samej zatoczce ta ścieżka (inny kolor) ucieka za zatoczkę a czarna jezdnia (szary kolor) jest węższa.
Aha chyba rozumiem. Faktycznie na przystanku jezdnia będzie mniejszej szerokości jeśli uwzględnić szerokość pasów rowerowych (bo malowane pasy przechodzą w wydzielone drogi dla rowerów). Natomiast pasy samochodowe są stałej szerokości. Więc kierowcom, którzy nie będą jeździć po pasach rowerowych, nie powinno to robić różnicy.