środa, 8 maja, 2024

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

Strona głównaReklamaJak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

- Advertisement -

Firmy budują swój wizerunek na rynku, w świadomości docelowych i potencjalnych klientów oraz wszystkich partnerów biznesowych, na podstawie wielu elementów, które można określić pod wspólnym pojęciem – identyfikacja wizualna firmy. Elementy te to między innymi symbole, logotypy, krój czcionki wykorzystywany w materiałach firmowych, wizytówki, broszury, katalogi, plakaty, billboardy, kalendarze czy teczki i papier pocztowy. Materiały drukowane na potrzeby prowadzenia szeroko rozumianych działań marketingowych przez przedsiębiorstwo powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych dokumentów do wydruku, zwłaszcza, jeśli wydruk przedsiębiorca zamawia w drukarni cyfrowej, przyjmującej zamówienia w trybie online. Trzeba właściwie przygotować pliki do druku, żeby zostały one wydrukowane w pożądany sposób i nie wymagały poprawek.

Zasady stosowane przez drukarnie cyfrowe

Przedsiębiorcy coraz częściej zlecają wydruk materiałów reklamowych i innych, drukarniom cyfrowym, które przyjmują zamówienia w trybie online i mogą zaproponować lepszą wycenę usług niż drukarnie tradycyjne. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że pliki przeznaczone do druku należy przygotować zgodnie z wytycznymi drukarni, a każda drukarnia może mieć inne zasady przyjmowania plików od klientów. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której pliki do drukarni wgrywa się przez udostępnionego klientom „menadżera plików”, dostępnego na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia, po zarejestrowaniu się użytkownika w systemie. Drukarnie wskazują też typy plików, jakie są przyjmowane do druku. Mogą to być m.in. pliki: „PDF, TIF, JPG, CDR, spakowane RAR, ZIP. Niemniej, pliki najlepiej przesyłać w formacie PDF” (cyt.: http://www.polishdruk.pl/. Drukarnie zastrzegają sobie, że nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, niezgodne z przedstawioną klientowi specyfikacją. Dlaczego najlepiej w formacie PDF? Drukarnie cyfrowe zalecają swoim klientom, aby przesyłać pliki do wydruku w formacie PDF, gdzie wszystkie czcionki wykorzystane w dokumencie zostały zamienione na krzywe, a obraz zapisany jest w powszechnie wykorzystywanej kolorystyce CMYK. Format PDF jest uniwersalny, nie podlega zmianom nawet przy korzystaniu z różnych wersji programu. Przygotowując pliki do wydruku należy pamiętać o spadach – po około 3mm z każdej strony oraz o tworzenie ich w rozdzielczości 300 dpi.

- Advertisment -

Śnięte ryby w Przemszy

Śnięte ryby zostały zauważone w Przemszy. Sprawa jest już zgłoszona do prezydenta Pawła Silberta. We wtorek jedna z mieszkanek Jelenie zauważyła w rzece Przemsza śnięte...

[Film] Dziki przy placu zabaw

Rodzina dzików spacerowała przy placu zabaw. Na placu znajdowała się grupa dzieci z opiekunami. Do naszej redakcji trafiło wideo od jednego z zatroskanych rodziców. Pan...

Matury 2024. 7 maja – język polski

Rozpoczęły się matury. 7 maja maturzyści zmierzyli się z językiem polskim. Zapytaliśmy ich, jak poszła im pierwsza część egzaminu dojrzałości. Rozpoczęły się matury 2024. 7...