Reklama

Jak tworzyć angażujące filmy promujące Twój biznes?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
16/09/2024 02:44

Wykorzystanie video marketingu staje się coraz popularniejsze w wielu branżach i przestrzeniach. Przedsiębiorcy dostrzegają olbrzymi potencjał takich rozwiązań i szansę na to, by z ich pomocą zyskać przewagę konkurencyjną nad rywalami. Warto jednak stawiać na odpowiednie materiały, dopasowane formą do indywidualnych potrzeb. Czym powinny zatem wyróżniać się filmy promocyjne? Jak z ich pomocą zaangażować klientów? O tym przeczytacie poniżej.

Skuteczny video marketing – statystyki

Stosowanie video marketingu po prostu się opłaca. Widać to choćby po statystykach zebranych przez DemandSage. Wynika z nich jasno, że do takiej formy promocji przekonani są zarówno sami marketerzy (91% z nich deklaruje stosowanie treści video jako elementu promocji), jak i internauci, spośród których aż 92,3% to odbiorcy tego typu contentu. Co więcej, szacuje się, że same filmy generują nawet do 82,5% globalnego ruchu w sieci. Trudno się zatem dziwić, że właśnie taką promocję uznaje się obecnie za jedną z najskuteczniejszych i chętnie wybieranych do osiągania konkretnych celów biznesowych.

Rodzaje video marketingu

Jak osiągnąć największe korzyści z video marketingu? Należy postawić na odpowiednie materiały. Rodzajów treści filmowych dla firm jest naprawdę sporo. Zalicza się do nich choćby:

  • filmy reklamowe,

  • filmy produktowe,

  • filmy wizerunkowe,

  • filmy korporacyjne,

  • webinaria i transmisje na żywo.

Z ich pomocą da się nie tylko promować konkretne produkty lub usługi, ale też przekazywać cenną wiedzę (np. w formie webinariów, wykładów lub instruktaży). To sposób na zaprezentowanie nadchodzących wydarzeń lub przedstawienie celów strategicznych i rozwojowych swojej marki – nie tylko potencjalnym klientom, ale też osobom, które mogą chcieć podjąć współpracę zawodową z firmą (employer branding). Choć często takie produkcje można przygotować samodzielnie, czasami przydatna potrafi się okazać pomoc specjalistów, jak choćby produkcja video od CreativeStudio.

Czym powinien wyróżniać się dobry film promocyjny?

Skuteczność filmu promocyjnego zależy od wielu czynników. Przede wszystkim należy zatroszczyć się o jakość. Warto stawiać na profesjonalne realizacje, stworzone z pomocą doświadczonego zespołu i przy użyciu odpowiedniego sprzętu – dotyczy to zarówno samych nagrań, jak i późniejszego montażu i całej postprodukcji.

Dobry film ma przyciągać uwagę już od pierwszej sekundy, a także być klarowny i prosty w odbiorze, koncentrując się na kluczowych wątkach, istotnych z punktu widzenia odbiorcy. Nie zapominajmy o tym, że kluczem do sukcesu jest właściwy scenariusz – ciekawy, mówiący językiem wybranej grupy docelowej, a także odpowiadający formie wybranego kanału dystrybucji. Nieco inaczej wyglądają bowiem materiały przygotowane do celów telewizyjnych niż te, które planuje się umieścić na stronie firmowej, w social mediach bądź wykorzystać podczas spotkań biznesowych lub targów branżowych.

Zalety video marketingu

Dlaczego w ogóle warto zainwestować w dobre filmy promocyjne? Video marketing to jedna z najchętniej wybieranych form promocji ponieważ w porównaniu z innymi potrafi znacznie mocniej zaangażować odbiorców, dzięki pobudzaniu różnych zmysłów. W efekcie przekaz bywa sprawniej zapamiętywany i dłużej pozostaje w umysłach odbiorców. To także szansa na lepsze i pełniejsze przedstawienie oferty, firmy lub wydarzenia, by zachęcić różne grupy odbiorców do zakupu, wzięcia udziału w evencie czy zrealizowania innego celu (np. zapisania się do newslettera). Co więcej, z pomocą takich materiałów da się zbudować pozycję ekspercką na rynku. Content video, zwłaszcza w obszarze social mediów, to także większe zaangażowanie i budowanie długofalowego zaufania osób, które dopiero poznają markę. Dzięki odpowiednio poprowadzonej narracji da się stworzyć społeczność i zyskać naturalnych ambasadorów, wykorzystując do tego raz a dobrze przygotowane filmy.

Materiały video a skuteczna promocja biznesu

Video marketing pomaga zyskiwać zasięgi i budować społeczność wokół marki. Z jego pomocą da się zyskać zaufanie społeczne i pozycję eksperta w swojej dziedzinie. Warto przyjrzeć się zatem różnym opcjom dostępnym dla przedsiębiorców. Może treści video przydadzą się również w Waszych firmach.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do