Reklama

Kto to Influencer i jaki ma wpływ na budowanie marek?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
26/05/2024 12:17

Każdy z nas chociaż raz w życiu usłyszał o influencerach, niezależnie od tego, czy chodzi o YouTube, kanały społecznościowe, czy reklamy. Tak, więc — kim jest Influencer i jaki ma wpływ na otaczającą nas rzeczywistość?



Definicja Influencer — kto to jest?


Influencer kto to ? Jest to osoba, która dzięki swojej rozpoznawalności i swojemu autorytetowi, jaki osiągnęła w mediach społecznościowych, wpływa na szerokie grono obserwujących. Poprzez zasięgi w social mediach składnia ich do podjęcia określonych działań, np. decyzje zakupowe, może także wpływ na ich rekomendacje. Tym samym zarabia na promowaniu produktów lub usług. Influencerami mogą zostać między innymi gwiazdy, celebryci lub profesjonaliści z określonej branży.

Tworzenie społeczności przez influencera to tworzenie marki w swojej dziedzinie i budowanie kampanii na dany temat, jak między innymi moda, uroda, sport, zdrowe odżywianie, podróże, a także wiele innych tematów z różnych sektorów.

Warto wiedzieć, że termin influencer pojawił się na rynku w wyniku rozwoju i popularności portali społecznościowych, stąd jest bezpośrednio kojarzony z tego typu platformami.

Czym się charakteryzuje influencer marketingu?


Duże zasięgi Influencerów stają się pomocne dla rozwoju wielu firm, gdyż mogą spowodować, że konkretna marka stanie się bardziej rozpoznawalna w mediach cyfrowych, generując przy tym sprzedaż. Jakie cechy musi posiadać Influencer?

Po pierwsze musi mieć odpowiednią ilość odbiorców, na którą składa się liczba obserwujących w sieciach społecznościowych.
Posiadać cechy dobrego mentora, oraz być osobą zaufaną na tyle, by zdobywać nowych obserwatorów — niezależnie od tego, czy współpraca z influencerem będzie płatna, czy nie.
Influencer Marketing musi mieć świetne relacje z obserwatorami i mieć dobre interakcje z nimi. Ponadto Influencer winien mieć równie dobry kontakt z markami, tworząc wysokiej jakości treści, które będą naturalne w odbiorze.
Równie ważna jest też społeczność Influencera — powinno być to grono lojalnych obserwatorów, oddanych temu co udostępnia dany twórca.

Trzeba pamiętać, że bycie Influencerem może wiązać się z próbami kradzieży tożsamości i twórczości, tak więc ważne jest zastosowanie zabezpieczenia, takie jest znak wodny. Jest to element graficzny, który jest nanoszony na obraz, dokument czy inne medium. Ma to celu zabezpieczenie dzieła przed nieautoryzowanym użyciem albo kopiowaniem.

Media społecznościowe — jak zarabia Influencer Marketing?


W marketingu firmy często starają się współpracować z wpływowymi osobami takimi jak influencerzy, aby pomogli rozszerzyć ich popularność, reklamując ich produkty, zwiększając tym samym swoje zarobki.

Strategia marketingowa polegająca na polecaniu produktów i usług marki nie jest bezpłatna, influencerzy zarabiają za płatność z góry lub poprzez prowizję od sprzedanych produktów. W zamian za promocję marki, produktu lub usług influencerom płaci bezpośrednio firma.

Influencer marketingu jest ważnym zawodem, zwłaszcza w dobie internetu i mediów społecznościowych. Dzięki influencerom sprzedaż niektórych prezentowanych produktów wzrosła.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do