Reklama

Marketing B2B – jak dotrzeć do klienta biznesowego?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
09/05/2022 00:42
Między modelem marketingu B2B a business-to-consumer występują zasadnicze różnice, które należy uwzględnić w skutecznej komunikacji marketingowej, skierowanej do klienta biznesowego. Marketing business-to-business to znacznie wyższa wartość pojedynczego zamówienia i większe szanse na cykliczność zamówień w przyszłości. Korzyści dla firmy są więc potężniejsze i długofalowe. Jednak znalezienie nowego klienta – partnera w biznesie - wiąże się zazwyczaj z bardziej angażującą inwestycją i jest kosztowniejsze. Czy warto inwestować w marketing B2B?

Marketing B2B – do kogo trafić z ofertą?


Marketing B2B już od początku każe zdefiniować, dla kogo należy przygotować ofertę. Warto wziąć pod uwagę, czy odbiorcą komunikatów powinni być właściciele firm, a może należy trafić do specjalistów z poszczególnych działów? Dokładna analiza stanowisk i odpowiedzialności w drabinie strukturalnej firmy – potencjalnego nowego klienta – pozwoli na znalezienie osoby (zespołu), który podejmuje decyzje zakupowe i dysponuje potrzebnym budżetem. Wszystko zależy od produktu/usługi, który jest oferowany. Właściwie adresowany marketing B2B przynosi lepsze rezultaty, choć mogą być one odłożone w perspektywie czasu.

Korzyści w bliskiej lub dalszej perspektywie


Dobrym przykładem marketingu z segmentu B2B jest oferta reklamowa, dotycząca aktywności w wybranych kanałach informacji – cyfrowa, kinowa, outdoorowa, prasowa lub radiowa. Propozycja powinna trafić do rąk pracownika, planującego wydatki na promocje. Tylko taka osoba jest w stanie przeanalizować, czy firma posiada środki w budżecie na działania oraz, czy przyniosą one w tym momencie korzyści warte takiej inwestycji. Często atrakcyjna oferta interesuje odbiorcę, ale w innym terminie. To kolejny aspekt – marketing B2B powinien uwzględniać i być dostosowany do planów marketingowych klienta. Często wydatki tego typu są związane z wprowadzeniem nowego produktu na rynek lub sezonową wyprzedażą.

Trudniejszy, droższy, a jednak bardziej opłacalny marketing B2B


Warto pamiętać, że w modelu marketingu B2B trudniejsze i bardziej kosztowne jest znalezienie klienta, ale z drugiej strony można liczyć nie tylko na wyższą wartość pojedynczego zamówienia, ale również na mocniejsze powiązanie z klientami. Szansa na stałą umowę o współpracy i cykliczne dostawy, skłania dostawców ku ponoszeniu większych wydatków na poszukiwanie usługobiorców. Spotkanie biznesowe, prezentacja – to okazja do przedstawienia ciekawej propozycji. Poszukiwaniom klientów z segmentu B2B służy udział w targach, wystawach, kongresach i eventach. Każda branża posiada własny kalendarz imprez. To prawdziwa kopalnia wiedzy dla poszukujących nowych klientów do współpracy o charakterze B2B.

Zorganizowanie eventu branżowego i zaproszenie potencjalnych klientów to świetny przykład, którym często posługuje się marketing B2B. Nic tak nie buduje relacji biznesowej, jak bezpośredni kontakt, uścisk dłoni i okazja do wsłuchania się w potrzeby klientów.

Więcej informacji o skutecznym marketingu B2B i B2C znajdziesz na portalu marketinglink.pl.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do