Reklama

Na czym polega proces tworzenia logo?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
16/12/2022 13:11

Podstawą graficznej komunikacji z klientami jest logo. Symbol charakteryzuje firmę oraz wyróżnia ją na tle konkurencji. Tworzenie logo jest więc procesem, który ma spory wpływ na przyszłą rozpoznawalność przedsiębiorstwa lub marki oraz jej wizerunek. Tylko na czym on polega? Jak przebiega tworzenie logo? Sprawdź w poniższym artykule i przekonaj się, jak powstaje znak, który zauważą Twoi klienci!

Firmowe logo, czyli element, który buduje wizerunek

Każda firma, której zależy na zwiększaniu rozpoznawalności i budowaniu wizerunku, powinna zainteresować się tworzeniem logo. To proces, w ramach którego powstaje charakterystyczny symbol graficzny. Jest wykorzystywany w codziennej komunikacji z odbiorcami, czyli aktualnymi oraz potencjalnymi klientami. Logo jest elementem graficznym, dzięki któremu możliwe jest skojarzenie produktu z firmą lub marką. Symbol wpływa na przywoływanie pozytywnych emocji odbiorców. Gdy jest on dobrze zaprojektowany, zapada w pamięć klientów. Dlatego warto dowiedzieć się, jak przebiega proces tworzenia logo.

Tworzenie logo - jak przebiega ten proces?

Projekt logo nawiązuje do idei firmy oraz wiąże się z jej charakterystyką. Tworzenie tego symbolu jest odpowiedzialnym zadaniem. Logo wpływa na rozpoznawalność firmy lub marki, a także jej zyski. Z tych też powodów cały jego proces tworzenia musi przebiegać we właściwy sposób, aby efektem był niepowtarzalny i przyciągający klientów symbol.

Brief, czyli poznanie oczekiwań klienta

Pierwszym krokiem w procesie tworzenia logo jest wypełnienie briefu przez klienta. Przedstawiciele agencji brandingowej GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ) podkreślają, że jest on bardzo ważny, ponieważ pozwala poznać oczekiwania dotyczące symbolu oraz charakterystykę firmy. W briefie zawarte są istotne pytania, które pomagają w przekazaniu potrzeb klienta. Dzięki temu studio graficzne może rozpocząć prace i tworzyć logo, które będzie nawiązywać do firmy oraz będzie zgodne z oczekiwaniami.

Analiza rynku i konkurencji

Jako drugi krok traktuje się analizę rynku oraz konkurencji. Studio graficzne, które zajmuje się tworzeniem indywidualnego logo, zaznajamia się z charakterystyką branży. Analizuje również symbole, jakimi posługuje się konkurencja. To ważny etap, dzięki któremu studio graficzne zyskuje sporo wiedzy wykorzystywanej do stworzenia niepowtarzalnego i skutecznego logo.

Prace twórcze

Kolejny etap tworzenia logo to prace twórcze. W ich ramach powstają pierwsze szkice symbolu. Studio graficzne GoodProject omawia je z całym zespołem, w skład którego wchodzą graficy, a także specjaliści ds. marketingu. Na podstawie szkiców powstają propozycje logo, przekazywane następnie klientowi. Po sesji ewentualnych poprawek symbol w wersji cyfrowej przekazywany jest zleceniodawcy. Klient może wykorzystywać stworzone logo w materiałach drukowanych, jak i publikowanych w internecie.

Potrzebujesz profesjonalnych grafik? Sprawdź koniecznie – obsługa graficzna firm.

Podsumowanie

Tworzenie logo jest ważnym dla firmy procesem. Jego efektem jest symbol, który wykorzystywany jest na materiałach drukowanych oraz cyfrowych, trafiających do klientów oraz partnerów biznesowych. Logo pomaga firmie w budowaniu wizerunku oraz rozpoznawalności. Zapada w pamięć odbiorców oraz przyciąga klientów za co odpowiedzialna jest identyfikacja wizualna firmy. Dlatego warto zwracać uwagę na to, jak studio graficzne realizuje tworzenie logo i postawić na takie, które robi to odpowiedzialnie i rzetelnie.

 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 26/06/2024 14:36
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do