
Podaj powody, dla których twoje produkty są najlepsze
Podkreślanie zalet produktu lub oferowanej usługi jest sprawą podstawową, szczególnie w przypadku, gdy klient dzwoni do wielu firm i przeprowadza własne badanie rynku. - „Bardzo często rozmówcy nieźle orientują się w temacie i wiedzą o co pytać – twierdzi przedstawiciel firmy Gold Plating oferującej na stronie goldplating.pl wykonywanie szerokiej gamy pokryć galwanicznych. – Dlatego trzeba orientować się w tym, co oferuje konkurencja, by móc wykazać własne przewagi”.
Podawaj konkretne cechy produktu, które świadczą o jego wyjątkowości i wskazuj na korzyści, jakie odniesie klient po jego zakupie. Zrób to nawet jeśli twoja cena jest wyższa niż u konkurentów.
Bądź naturalny i nie używaj skryptów
Klienci dzwonią do firmy, ponieważ chcą prowadzić rozmowę z człowiekiem, który odpowie na ich pytania. Gdyby było inaczej, nadal przeglądaliby twoją witrynę.
- „Często są to pytania bardzo nietypowe, które trudno przewidzieć tworząc FAQ na stronie” – zauważa przedstawiciel spółki Genoscope, której produkty na bazie colostrum prezentowane na stronie genoscope.pl znaleźć można na półkach większości polskich i wielu zagranicznych aptek.
Nie używaj skryptów odpowiedzi. W efekcie twoja wypowiedź brzmi nienaturalnie i wywołuje wrażenie prowadzenia przez ciebie niepożądanego procesu sprzedaży. Nie zapominaj o tym, że klienci kupują głównie po nawiązaniu emocjonalnej relacji z konsultantem.
Rozpocznij rozmowę z uśmiechem
Telefon pozbawiony jest wizji, ale głos człowieka uśmiechającego się do rozmówcy jest inny, niż w trakcie formalnej rozmowy na zasadnicze tematy. - „To warto przećwiczyć – potwierdza handlowiec ze sklepu internetowego smart-tel.pl, specjalizującego się w sprzedaży dodatków technicznych do smartfonów i laptopów. – Nawet, gdy klient dzwoni z pretensjami, dźwięk przyjaznego głosu łagodzi jego negatywne emocje”.
Znaj swojego klienta
- „W przypadku rozmów B2B, telefon od klienta jest sygnałem, że rozmówca poszukuje kontrahenta – zapewnia doradca klienta laboratoriów zajmujących się badaniami wytrzymałościowymi oraz wzorcowaniem przyrządów pomiarowych ze strony tenslab.pl. – Dobrze jest wiedzieć coś o jego firmie i w trakcie rozmowy wtrącić na jej temat jakąś pozytywną uwagę”.
Każdy człowiek chce być zauważany i w jakiś sposób wyróżniać się. Niezależnie od rangi klienta, przy podejmowaniu decyzji dużą rolę odgrywają emocje. Postaraj się, by były one przychylne w stosunku do twojej osoby.
Pochwal klienta
Nawet jeśli pytania klienta odbierasz jako niewygodne, czy wręcz tendencyjne, nie daj się ponieść emocjom i podziękuj za nie. – „Sprawdzonym sposobem jest podziw dla przenikliwości rozmówcy – doradza specjalista obsługi klienta w drukarni wielkoformatowej ddcgroup.pl, wykonującej materiały reklamowe i wystawiennicze. – Ja mówię wtedy klientowi: ‘Gratuluję spostrzegawczości, rzadko się zdarza, by ktoś zwrócił uwagę na ten szczegół’”.
W większości przypadków rozpoczyna się wtedy normalna, rzeczowa wymiana zdań.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie