środa, 8 maja, 2024

Dlaczego identyfikacja wizualna firmy jest ważna?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneDlaczego identyfikacja wizualna firmy jest ważna?

Dlaczego identyfikacja wizualna firmy jest ważna?

- Advertisement -

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Zdobyć nowych klientów i ich zaufanie? Wejść na wyższy poziom w sprzedaży i marketingu? Do tego niezbędna będzie spójna i przemyślana identyfikacja wizualna Twojej firmy! To jak postrzegają Cię odbiorcy, decyduje o tym, jakie wyniki osiągasz i gdzie może zajść Twoja firma!

 

Znaczenie identyfikacji wizualnej dla firmy

Kluczowe dla Twojego biznesu jest to, jak go widzą odbiorcy – tylko jeśli są gotowi ci zaufać, złożą u Ciebie zamówienie, zrobią zakupy, zlecą usługę. Dobrze zaprojektowana i wdrożona identyfikacja wizualna wiele mówi o Twojej marce i o jej wartościach. Pozwala także zbudować wiarygodność firmy na rynku i zdobyć nowych klientów. W obecnych czasach nie wystarczy logo i podstawowe materiały firmowe – konieczne jest stworzenie całego systemu identyfikacji wizualnej, który stanowi wstęp do budowania silnej i wiarygodnej marki.

W celu stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej najlepiej skorzystać z usług wyspecjalizowanych grafików, którzy na podstawie twoich wytycznych i swojego doświadczenia przygotują kompletny i spójny pomysł na wizerunek twojej firmy, którym będziesz się posługiwał przez lata. Designer.pl, to idealne miejsce na znalezienie odpowiedniego grafika, założenie konkursu na projekt identyfikacji wizualnej, czy podpatrzenie, jak powinna wyglądać w praktyce?

Wejdź na https://www.designer.pl i przekonaj się, jaki ogrom możliwości stoi przed Twoją firmą. Nie czekaj i zacznij działać zanim zrobi to Twoja konkurencja.

Co to jest identyfikacja wizualna?

Według Wikipedii, identyfikacja wizualna jest narzędziem służącym kreowaniu wizerunku marki na rynku. Składa się na nią wiele elementów, które powinny współgrać ze sobą i prowadzić do czytelnego i spójnego odbioru całego przedsięwzięcia. Jak to działa w praktyce? Marka i firma zostaną zapamiętane przez konsumentów, to z kolei pozwoli zbudować rozpoznawalność i zwiększyć udziały w rynku.

Spójność identyfikacyjną zapewni dobrze skomponowany system identyfikacji wizualnej, który jest niczym innym, jak uporządkowanym zbiorem oznaczeń graficznych i procedur stosowanych w firmie. Podczas ich tworzenia należy pamiętać, aby wszystkie elementy pasowały do siebie nawzajem i jednocześnie oddawały główną myśl firmy, jej misję i wartości.

Najlepiej korzystać z usług jednego grafika, który zaprojektuje całą identyfikację wizualną, zamiast na różnych etapach rozwoju biznesu zlecać każdy element innej osobie. Wtedy może dojść do niespójności. Spójne elementy wizualne pozwalają odbiorcom łatwe rozpoznanie firmy i odróżnienie jej od konkurencji. Dobrze opracowany system identyfikacyjny jest bardzo ważny, szczególnie gdy przedsiębiorstwo dopiero rozpoczyna swoją działalność i dochodzi do pierwszych kontaktów z klientem.

Wtedy odbiorca kreuje swoją opinię na temat firmy na podstawie pierwszego wrażenia, które, jak wszyscy wiemy, można zrobić tylko raz. Tutaj pojawia się wiodąca rola systemu identyfikacyjnego – zbudować pozytywne odczucia u odbiorców.

Elementy systemu identyfikacji wizualnej

Aby osiągnąć pożądany wizerunek marki, trzeba zadbać o wiele, z pozoru drobnych elementów, które w połączeniu dadzą odbiorcom konkretny i unikalny obraz firmy. Nie wystarczy stworzenie zaledwie ładnych wizytówek, aby się wyróżnić i powiedzieć coś o sobie odbiorcom. Dla osiągnięcia zadowalającego efektu, warto zadbać również o inne elementy identyfikacji wizualnej, takie jak:

  • znak graficzny (logo),
  • kolorystykę marki,
  • typografię (krój i wielkość czcionek),
  • materiały promocyjne drukowane (wizytówki, papier firmowy, koperty, teczki, ulotki),
  • wygląd strony internetowej,
  • wygląd opakowań,
  • grafiki na social media,
  • dress code pracowników.

Wszystkie powyższe elementy tworzą system identyfikacyjny, który należy zapisać w księdze identyfikacji wizualnej. Powinien zostać w niej zawarty każdy możliwy aspekt, według którego firma będzie budowała swoją markę i wartości.

Od czego zacząć projektowanie identyfikacji wizualnej dla firmy

Przede wszystkim należy zacząć od wymyślenia strategii firmy, której częścią jest właśnie element wizualny. Aby wizualne aspekty były spójne ze strategia, należy skupić się na tym, co chcesz przekazać odbiorcom. Pomyśl czym chcesz się wyróżnić, z czym mają kojarzyć cię odbiorcy, jakie są najważniejsze cechy twojej marki i jakie emocje powinny towarzyszyć klientom podczas obcowania z nią.

Po określeniu kwestii fundamentalnych, stwórz misję i pomyśl nad wartościami, jakimi ma się kierować twoja firma. To wszystko ułatwi pracę grafikom i sprawi, że w efekcie finalnym otrzymasz to, co rzeczywiście będzie oddawało przesłanie marki. Projektanci na podstawie twoich wytycznych, dobiorą kolory, typografię i stworzą cała wizualną częścią twojej marki, skupiając się na tym, aby odbiorcy obcując z twoją marką czuli pożądane emocje, mieli odpowiednie skojarzenia i aby marka zapadła im głęboko w pamięć. Udany projekt identyfikacji wizualnej firmy, powstanie tylko dzięki współpracy Twojej i grafików. Pamiętaj o tym! Ty określasz budżet i wartości najważniejsze, a grafik musi spełnić Twoje oczekiwania. Jego zadaniem będzie przygotowanie projektu, zgodnie z Twoją wizją.

Kto potrzebuje odpowiedniej identyfikacji i dlaczego?

Odpowiednio wprowadzona i stosowana identyfikacja wizualna przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim jest to główny czynnik, który pozwala zaistnieć firmie w świadomości klientów, dzięki czemu odbiorcy szybko identyfikują i poznają jej wartości. To przekłada się na realne działanie, w momencie, kiedy klient szuka powodu, aby wybrać ten konkretny produkt, mając przed oczami także produkty konkurencji. Odpowiednio skonstruowane materiały graficzne są również elementem komunikacji każdej firmy, ponieważ w sposób graficzny przekują pewne komunikaty i wywołują określone odczucia i skojarzenia.

Każdy firma, która chce być rozpoznawalna i chce się wyróżniać na tle konkurencji powinna mieć system identyfikacji wizualnej. Często jednak małe lub średnie firmy uważają to za stratę czasu i pieniędzy. Takie myślenie jest błędne. Identyfikację wizualną należy potraktować jako inwestycje w rozwój firmy, która się zwróci z nawiązką. Odpowiednio stworzona i wykorzystywana pomaga zbudować silną markę, skutecznie wyróżniającą się z tłumu, co przekłada się na wzrost klientów, czyli również wzrost sprzedaży i zysk. Dlatego stworzenie całego systemu wizualnego jest niemal koniecznością dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i branży.

Przykładowe identyfikacje wizualne

Identyfikacja wizualna dla firmy zlapfachowca.pl

 

Projekt identyfikacji dla przychodni Braniewo

Pełna identyfikacja wizualna dla firmy I-klimat

Digitronic – materiały identyfikacji wizualnej

Korzyści

Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej niesie za sobą ogrom korzyści. Można śmiało powiedzieć, że odpowiednio stworzona i utrzymywany model identyfikacyjny jest inwestycją w rozwój marki. Poza podstawową funkcją, jaką jest uzyskanie spójności graficznej, marka zyskuje także spójność na poziomie komunikacyjnym.

Można powiedzieć, że bez użycia słów pozwalasz poznać swoją markę odbiorcom, którzy na podstawie tylko bodźców wizualnych kreują obraz marki w swoich głowach i lepiej ją zapamiętują. Można powiedzieć, że poprzez elementy graficzne i wizualne tworzysz atmosferę marki. Podczas tworzenia wizualnego systemu identyfikacyjnego marki, projektanci biorą pod uwagę wartości, założenia i misje przedsiębiorstwa, co pozwala osiągnąć pożądany wizerunek marki za pomocą wyłącznie wizualnych elementów.

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna firmy pozwala na kształtowanie postrzegania Twojej marki przez odbiorów. Cała część wizualna jest potężną formą komunikacji, szczególnie dlatego, że nie komunikuje się za pomocą słów, a odbywa się na pierwotnym, emocjonalnym poziomie, dzięki czemu jest bardziej przekonująca. Jednak z wielką mocą tego typu komunikacji wiąże się też ogromna odpowiedzialność. Postaraj się nie wysyłać wiadomości, które mogą być źle odebrane. Chcesz uniknąć błędów?

Najlepiej oddać się w ręce specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, zobacz przykładowe konkursy na identyfikację wizualną i załóż własny, otrzymasz tyle projektów, ile potrzebujesz! Samodzielnie ustalisz budżet, dokonasz wyboru, a na koniec zapłacisz tylko za ten projekt, który spełni Twoje oczekiwania!

- Advertisment -

Dwie wizje miasta – zapowiedź spotkania LIVE Forum Polityczne Dąbroś i Dudkowski

Marcin Dudkowski i Mateusz Dąbroś serdecznie zapraszają na kolejny odcinek LIVE poświęcony bieżącym wydarzeniom z Jaworzna - Forum Polityczne Dąbroś i Dudkowski. Ten odcinek...

Matury 2024. 8 maja – matematyka

Drugi dzień matur, czyli dzień egzaminu z matematyki. Zapytaliśmy maturzystów, jakie mają wrażenia po rozwiązaniu zadań. Matura 2024 się rozkręca. Dzień matematyki jest dla niektórych...

Za nami pierwszy dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Za nami pierwszy dzień XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Jest to szerokie, różnorodne i otwarte forum debaty o przyszłości europejskiej i polskiej gospodarki. Wydarzenie trwa...