piątek, 26 kwietnia, 2024

Jak utrzymać porządek w biurze?

Jak utrzymać porządek w biurze?

- Advertisement -

Utrzymanie porządku w miejscu pracy jest niezwykle ważne nie tylko dla zachowania ergonomii, ale też wygody i estetyki. O ile porządkiem na stanowisku pracy zajmuje się sam pracownik, tak pozostałą otoczką już specjalistyczne firmy.

Warto tutaj zauważyć, że nawet drobne zaniedbania potrafią doprowadzić do szybko rosnącego bałaganu, a to z kolei przekłada się na dekoncentrację i stres. Zatem, jak utrzymać porządek w biurze?

Dlaczego należy zachować porządek w pracy?

Według statystyk pracownicy biurowi gubią ok. 5% dokumentów, a to jest oczywiście o 5% za dużo. Wynika to z faktu, że nie zachowują porządku w pracy i przez przypadek zdarza się, że zostają one wyrzucone bądź usunięte przez firmę sprzątającą. Niestety taki stan rzeczy może doprowadzić do wielu problemów, szczególnie jeśli dokument jest bardzo ważny. Dlatego należy podjąć takie działania, dzięki którym utrzymanie porządku w pracy będzie łatwe. Trzeba też pamiętać, że porządek podnosi efektywność, w końcu nie traci się czasu na poszukiwanie danych rzeczy, jest się też lepiej ocenianym przez pracodawcę. A porządek można utrzymać bardzo łatwo, wystarczy tylko odkładać rzeczy na miejsce i odpowiednio sortować dokumenty.

Japońska metoda 5S – niezbędna dla wszystkich

Aby utrzymać porządek w pracy wystarczy tylko zastosować japońską metodę 5S. Jest to selekcja, systematyka, sprzątanie, standaryzacja i samodyscyplina. Ale nie tylko sprzątanie samego biurka jest ważne, bo trzeba też zadbać o pozostałą przestrzeń. Największą trudnością jest utrzymanie czystości podłogi, szczególnie gdy wiele osób po niej chodzi. Zamiast stosowania mopów, czy szmat zawiniętych na miotle, lepiej wybrać specjalistyczne maszyny czyszczące, które zarówno szorują podłogę, jak i ją zamiatają. Dzięki temu cała praca wykonywana jest niezwykle szybko, a przy tym efektywnie. Co więcej można wykorzystać urządzenia czyszczące z siedzeniem, czyli jezdne, który najlepiej nadają się do czyszczenia dużych powierzchni biurowych czy magazynowych.

Kto odpowiada za czystość w biurze?

Warto tutaj poruszyć jeszcze temat, kto tak naprawdę odpowiada za czystość w biurze. Otóż odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Za czystość w miejscu pracy odpowiada pracownik, natomiast mycie biurka, podłogi, okien należy już powierzyć profesjonalnej firmie sprzątającej lub wynająć odpowiednie urządzenia czyszczące w klido-czystosc.pl/content/8-wynajem-sprzetu . Najlepiej, aby dysponowała odpowiednim sprzętem, który usprawnia pracę i pozwala wykonać ją niezwykle precyzyjnie. Warto podkreślić, że maszyny czyszczące są niezawodne i nie wymagają częstej konserwacji. Czyszczenie różnych nawierzchni począwszy od gresów, przez płytki aż na podłodze z żywicy epoksydowej kończąc jest szybkie i łatwe.

- Advertisment -

Poznać, pokochać, chronić. Gąsiorowa Góra

Gąsiorowa Góra była kolejnym celem przyrodnika Piotra Grzegorzka, który co miesiąc w cyklu Poznać, pokochać, chronić zabiera nas w podróż po przyrodniczo wartościowych miejscach...

Dzielnicowy w czasie wolnym od służby zatrzymał złodzieja

Jaworznicki dzielnicowy, będąc już po służbie, zatrzymał w sklepie złodzieja alkoholu. Ujęty na gorącym uczynku 34-latek został ukarany mandatem. Będący po służbie dzielnicowy, starszy sierżant...

Służby interweniowały w dwóch zdarzeniach drogowych

Straż Pożarna brała udział w działaniach ratowniczych w dwóch poważnych zdarzeniach drogowych z dnia 24 kwietnia. Karetki przewiozły uczestników do szpitala. Dyżurny Stanowiska Kierowania Komendy...