piątek, 26 kwietnia, 2024

Pozycjonowanie stron z branży e-commerce. Jak powinno wyglądać SEO dla sklepu internetowego?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrznePozycjonowanie stron z branży e-commerce. Jak powinno wyglądać SEO dla sklepu internetowego?

Pozycjonowanie stron z branży e-commerce. Jak powinno wyglądać SEO dla sklepu internetowego?

- Advertisement -

Pozycjonowanie stron z branży e-commerce. Jak powinno wyglądać SEO dla sklepu internetowego?

Chciałbyś zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zdobyć nowych klientów? Postaw na pozycjonowanie stron i skuteczny content marketing! Sprawdź, jak zadbać o SEO w swoim e-commerce i przekonaj się, które zadania możesz wykonać samodzielnie, a w których lepiej sprawdzi się profesjonalna agencja marketingowa.

Dlaczego SEO jest niezbędne w e-commerce?

Statystyki są nieubłagane: coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy przez internet. Osoba, która poszukuje określonego artykułu, swoje pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki Google – to właśnie stąd pochodzi duża część ruchu i sprzedaży, jaką generują sklepy internetowe.

Dla właścicieli e-commerce to świetne wieści, ale też… spory problem. Jak przebić się przez stale rosnącą liczbę konkurencji? Jak dotrzeć ze swoją ofertą do klienta? Jak być widocznym w wyszukiwarce Google? Odpowiedź jest jasna: pozycjonowanie stron sklepu internetowego. Wysoka pozycja w wyszukiwarce to kluczowy składnik przepisu na sukces.

Po pierwsze: znajdź frazy SEO dla swojego sklepu

Najogólniej ujmując, frazy kluczowe odpowiadają zapytaniom, jakie użytkownicy kierują do wyszukiwarki Google. W Twoim najlepszym interesie jest, aby pokrywały się one z treścią Twojej strony www.

Słowa kluczowe, które doprowadzą użytkowników do e-commerce, powinny być spójne z Twoją ofertą. Jeżeli sprzedajesz karmę dla kotów, pozycjonowanie stron na frazy „zdrowa karma dla kota”, „tania karma dla kota” czy „bezzbożowa karma dla kota” będą solidnymi drogowskazami, które poprowadzą klientów wprost we właściwe miejsce.

Narzędziem, które okazuje się niezwykle przydatne w planowaniu słów do SEO, jest Planer Słów Kluczowych Google. Po wpisaniu w odpowiednie pole interesującego Cię hasła (np. „karma dla kota”), planer podpowie Ci, jakie frazy warto zastosować, by wypromować swój sklep internetowy w wyszukiwarce. Wiele z nich może okazać się banalna i oczywista, jednak zdarza się, że analiza w Planerze Słów Kluczowych Google przynosi naprawdę ciekawe i wartościowe podpowiedzi.

Wybór odpowiednich słów kluczowych – trudności w amatorskim SEO

O ile wskazanie potencjalnych fraz kluczowych to zadanie, któremu możesz sprostać samodzielnie, o tyle wybór najlepszych z nich to twardy orzech do zgryzienia. Przy decyzji konieczne jest uwzględnienie wielu kwestii, m.in.: liczby wyszukiwani konkretnego hasła w Google, dopasowania fraz do oferty i celu biznesowego, a także do konkurencji, która zdecydowała się na pozycjonowanie stron na te same słowa. Jeżeli czujesz, że temat Cię przerasta, skorzystaj z usług agencji marketingowej, np. adCookie – digital marketing 360.

Po drugie: zoptymalizuj swój e-commerce pod wymogi SEO

Twój sklep internetowy, aby przyciągać użytkowników wyszukiwarki, musi posiadać odpowiednią architekturę. Co to znaczy? Podstrony Twojej witryny powinny zostać uporządkowane w sposób, który pozwoli klientom sprawnie się po nich poruszać.

E-commerce powinien zostać zaprojektowany w możliwie jak najprostszy i jak najbardziej przejrzysty sposób. Najlepiej, jeżeli każda z podstron będzie oddalona od strony głównej o maksymalnie 3 kliknięcia – im mniej, tym lepiej.

Struktura witryny powinna skupiać się na podstronach z kategoriami oferty oraz na podstronach z produktami. Każda z nich powinna posiadać odpowiednie meta tytuły, opisy i adresy URL. Dzięki temu Google będzie mogło z łatwością indeksować każdą z podstron, a użytkownicy będą mogli poruszać się po Twoim sklepie bez problemu.

Jeżeli dostrzegasz, że architektura Twojego e-commerce jest daleka od ideału, skonsultuj się ze specjalistą SEO (najlepiej, jeżeli będzie to zaufana agencja marketingowa). Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, możesz spowodować więcej strat niż pożytku i jeszcze bardziej skomplikować układ swojego sklepu.

Po trzecie: zadbaj o content marketing w swoim sklepie internetowym

Content marketing to marketing treści – może obejmować wszystko, co zostanie napisane (i opublikowane) w Twoim e-commerce. Oczywiście, podstawową kwestią są opisy kategorii oraz produktów. Każdy z nich musi być unikalny (powielanie opisów ze strony producenta to gotowy przepis na porażkę!), spójny ze strategią pozycjonowania strony (zawierający odpowiednie słowa kluczowe i nasycony nimi w odpowiednim stopniu) oraz wyczerpujący (trzy słowa zdecydowanie nie wystarczą!).

Nie warto jednak zamykać się na inne formy content marketingu, jak chociażby blog firmowy. Artykuły, które dostarczają użytkownikom cennych informacji, a przy tym wykorzystują frazy SEO, to doskonały sposób na podbicie swojej pozycji w Google, a przy okazji… na budowanie zaangażowanej społeczności wśród klientów.

Nie ma przeszkód, abyś samodzielnie tworzył treści na swoją stronę (o ile oczywiście posiadasz odpowiednią strategię SEO i dopracowaną architekturę witryny). Musisz mieć jednak na uwadze ilość pracy, jaka czeka Cię w takim wypadku. Stworzenie kilku opisów brzmi jak bułka z masłem. Napisanie kilkuset unikalnych tekstów i regularne prowadzenie bloga firmowego może jednak okazać się wyzwaniem. Prawdopodobnie lepiej będzie przekazać je w ręce agencji marketingowej i doświadczonych copywriterów.

- Advertisment -

Jaworznicka szkoła muzyczna – Dzień Otwarty

Jaworznicka Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Grażyny Bacewicz zaprosiła na Dzień Otwarty. Tak więc mali kandydaci wraz z rodzicami poznawali wszelkie zakamarki tej...

Paweł Silbert zwołał nadzwyczajną Sesje Rady Miejskiej

Paweł Silbert zwołał nadzwyczaj sesję Rady Miejskiej, która ma odbyć się w przyszłym tygodniu. Będzie to dodatkowa sesja przed oficjalnym ślubowaniem nowej Rady Miejskiej,...

Kolejny Dzień Otwarty: pokazowa instalacja do produkcji płyt z tworzyw sztucznych

W Jaworznie w Jeleniu ma powstać nowa fabryka płyt budowlanych, które będą wytwarzane z tworzyw sztucznych. Inwestorzy zapraszają na kolejny Dzień Otwarty, podczas, którego...