REKLAMA

Gumy do ćwiczeń – co dają?

REKLAMA

Taśmy oporowe to popularne przyrządy treningowe, które pozwalają na zbudowanie sylwetki, poprawę mobilności stawów czy też wzmocnienie poszczególnych partii mięśniowych. Jakie są dostępne w sprzedaży gumy do ćwiczeń? Co dają i jak ich używać?

Jakie wybrać gumy treningowe?

Gumy do ćwiczeń, inaczej gumy treningowe, gumy oporowe lub po prostu taśmy do ćwiczeń, to proste przyrządy, występujące w postaci pasków lub pętelek. Zazwyczaj wykonane są z gumy, dzięki czemu są bardzo elastyczne i można je naciągać za pomocą mięśni. Ćwiczenia z gumami oporowymi polecane są dla wszystkich – zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, a także dla początkujących i doświadczonych sportowców.

Które wybrać gumy do ćwiczeń? Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów:

  • Gumy treningowe mini band – to krótkie gumy oporowe, które sprawdzą się do treningu siłowego oraz rozciągania przed treningiem. Takie taśmy zazwyczaj są gumowe, ale dostępne są również modele materiałowe oraz wykonane z syntetycznego kauczuku i poliestru. Jeśli zależy nam na taśmach, które się nie rolują, to warto postawić na modele materiałowe.

  • Gumy do ćwiczeń power band – są to długie gumy, które oferują wiele możliwości treningowych.

  • Taśmy do ćwiczeń loop band – są wąskie i mają postać szarfy bez zakończeń. Najlepiej sprawdzają się w przypadku ćwiczeń rozciągających.

  • Ekspander – niektórzy do taśm treningowych zaliczają też ekspander. Jest to jednak nieco inny przyrząd – ma dwa uchwyty połączone taśmą. Świetnie sprawdzi się do ćwiczeń górnych partii ciała.

Jak widać, na rynku znajdziemy różne gumy do ćwiczeń. Co dają i jak ich używać? O tym opowiemy w dalszej części tekstu.


(źródło: https://inlago.pl/produkt/zestaw-gum-do-cwiczen-springos-5-szt,61130)

Co oznaczają kolory gum do ćwiczeń?

Nietrudno zauważyć, że gumy oporowe występują w różnych kolorach. Teoretycznie kolor jest oznaczeniem oporu. Dzięki temu łatwo możemy odróżnić, która taśma gumowa jest słabsza, a która mocniejsza. Niestety w rzeczywistości sprawa wygląda zupełnie inaczej, ponieważ u każdego producenta opór oznaczany jest w inny sposób. Właśnie dlatego kolory taśm przeważnie nie mają żadnego znaczenia.

A zatem, jak dobrać gumy treningowe? Należy zwrócić uwagę na ich długość i szerokość. Główna zasada mówi, że im grubsza i szersza taśma, tym większy stawia opór. Warto zatem przetestować kilka rodzajów taśmy, naciągając je kilkakrotnie, aby dobrać odpowiedni dla siebie model.

Gumy do ćwiczeń – co dają?

Wiele osób nie wie, po co używa się gum oporowych w treningu. Czy warto je w ogóle stosować? Okazuje się, że taśmy oporowe świetnie sprawdzą się w różnego rodzaju treningach, np. ogólnorozwojowym, siłowym, pływackim, bokserskim czy nawet piłkarskim. Sprawdźmy zatem, co daje guma oporowa i czy warto ją kupić.

  • Taśmy do ćwiczeń poprawiają sprawność, wydolność i wytrzymałość całego organizmu.

  • Pozwalają wzmocnić mięśnie i zwiększyć siłę.

  • Trening z taśmami poprawia koordynację ruchową i stabilizację, ponieważ wzmacnia mięśnie posturalne.

  • Gumy do ćwiczeń wzmacniają mięśnie – działają na uda, na plecy, na pośladki, a także na ramiona i klatkę piersiową.

  • Poprawiają także elastyczność i mobilność stawów.

  • Zaletą gum oporowych jest również wyrzeźbienie sylwetki. Dzięki nim można pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.


(źródło: https://inlago.pl/produkt/zestaw-gum-do-cwiczen-springos-pb0019-4-szt,61129)

Gumy do ćwiczeń – jak używać?

Wiemy już, co dają gumy do ćwiczeń. A w jaki sposób z nich korzystać? Wszystko zależy od tego, jakie ćwiczenia zamierzamy z nimi wykonywać.

  • Przysiady z gumą – w takich ćwiczeniach stajemy na taśmie oporowej. Gdy się prostujemy, taśma stawia opór.

  • Trening brzucha z gumami – jeśli chcemy wzmocnić mięśnie na brzuchu, możemy położyć się na plecach, a nogi wyciągnąć wyprostowane pionowo w górę. Następnie taśmę założyć na stopę i podciągać się na niej, aż do uniesienia barków.

  • Gumy oporowe na pośladki – aby wyrzeźbić brazylijskie pośladki, gumy oporowe należy założyć na uda. Następnie położyć się na plecach na macie, ugiąć kolana i unosić biodra, by utworzyły linię prostą z udami.

  • Ćwiczenia z gumą na ramiona – należy taśmę położyć na powierzchni i stanąć na jej środku. Następnie chwycić jej dwa końce i pociągnąć do góry, aż poczujemy opór.

Taśmy oporowe możemy stosować w różnych ćwiczeniach. Łatwo można je również połączyć z innymi akcesoriami treningowymi.


(źródło: https://inlago.pl/produkt/zestaw-gum-do-cwiczen-springos-5-szt,61130)

Po jakim czasie widać efekty ćwiczeń z gumami oporowymi?

Wiele osób zastanawia się, ile powinien trwać trening z taśmami, aby szybko było widać pierwsze efekty. Nie można jednak udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wiele zależy od samych taśm, rodzaju treningu i naszych indywidualnych predyspozycji. Pierwsze efekty powinniśmy jednak zauważyć po ok. 4-5 tygodniach regularnych ćwiczeń z gumami. Najlepiej zmierzyć się w różnych partiach ciała przed i po treningu z gumami – wtedy szybko zauważymy efekty.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć z gumami? Ile dziennie poświęcać na taki trening? Wystarczą nawet trzy treningi tygodniowo po ok. 60 minut.

Co lepsze gumy czy hantle?

Skoro wiemy, co dają gumy do ćwiczeń, to czy możemy spokojnie zastąpić nimi trening z hantlami? Taśmy oporowe są zdecydowanie tańsze niż hantle, a do tego lżejsze i zajmują mniej miejsca. Poza tym możemy je zadbać praktycznie wszędzie. Okazuje się, że ćwiczenia z gumami mogą być również skuteczne, co trening ze sztangami. Należy jednak dobrać odpowiednie taśmy, stosować dobrą technikę i ćwiczyć systematycznie.

Gdzie kupić gumy do ćwiczeń?

Taśmy oporowe zbierają pozytywne opinie, dlatego warto włączyć je do codziennego treningu. Ze względu na to, że są popularne i łatwo dostępne, bez problemu kupimy je w każdym sklepie sportowym, zarówno stacjonarnym, jak i online. Gumy do ćwiczeń można też kupić w sklepie internetowym Inlago.pl – do wyboru jest cały zestaw taśm albo pojedyncze sztuki.

koszulki męskie

Co powinno znaleźć się w wyposażeniu glazurnika?

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki