
Prowadzisz lokalny biznes? Zdajesz sobie sprawę, że Twoja firma potrzebuje rozgłosu czy też promocji, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać? Odkryj 3 podstawowe, a zarazem niezwykle efektywne techniki marketingowe, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów oraz wyróżnić się na tle konkurencji!
Wizytówka w Google to absolutny "must have" każdego biznesu lokalnego. W tym miejscu przedstawiasz klientom informacje zgodne ze stanem faktycznym, takie jak nazwa firmy, kategoria działalności, adres, telefon kontaktowy czy godziny otwarcia, które w razie potrzeby możesz zmienić w zaledwie parę minut. Aktualizując swój profil o zdjęcia związane z prowadzoną działalnością (lokal, produkty, usługi), dodając różnego rodzaju wpisy, aż w końcu zabiegając o opinie, nie tylko promujesz swój biznes na lokalnym rynku, ale i wzmacniasz jego pozytywny wizerunek. Jeśli nie masz do tego głowy lub nie dysponujesz wolnym czasem, koniecznie zleć zarządzanie wizytówką Google Moja Firma profesjonalnej agencji PR’owej.
Mądrze zaplanowana strategia obecności na platformach społecznościowych może znacząco przyczynić się do rozwoju Twojego lokalnego biznesu. Konto na Facebooku i/lub Instagramie pomoże Ci w budowaniu świadomości marki, angażowaniu społeczności lokalnej, a także przyciąganiu nowych klientów. Posty o nowościach w ofercie, realizacjach, promocjach, zdjęcia, filmy, wydarzenia publikowane w ramach własnej strony lub (w przypadku Fb) na grupach lokalnych mogą zdziałać cuda pod warunkiem, że „wzmocnisz” je odpowiednio skonfigurowaną kampanią reklamową. Chodzi tu przede wszystkim o… precyzyjne kierowanie reklam do osób z danej okolicy, tzw. geotargetowanie! Dzięki temu możesz dotrzeć do ludzi znajdujących się w danym województwie, mieście, a nawet na określonej ulicy.
Kolejnym skutecznym sposobem na wypromowanie firmy na rynku lokalnym jest pozycjonowanie (SEO) lokalne. Skupia się ono na optymalizacji strony www pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, np. dentysta Kraków, kwiaciarnia Rzeszów, restauracja włoska Warszawa, choć nie tylko. Usługa pozycjonowania stron realizowana przez agencje marketingowe to o wiele bardziej zaawansowany proces, który obejmuje między innymi tworzenie contentu na stronę internetową, pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, a nierzadko prowadzenie firmowego bloga.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie