Reklama

Czarodziejskie słowa w obsłudze klienta

AWAP
01/09/2018 13:24
Istnieją pewne „magiczne” słowa, które klienci chcą usłyszeć od ciebie i twoich pracowników. Stanowią one wstęp do pierwszej transakcji i właśnie dlatego są tak istotne. Niejednokrotnie decydują o przebiegu sprzedaży, a nawet o przyszłych stałych relacjach. Oto one:

 

"Jak mogę pomóc?"

Klienci pragną mieć możliwość szczegółowego wyjaśnienia i sprecyzowania, czego chcą i potrzebują. Przedstawiciel firmy Rett-Pol sklep.rettpol.com.pl, która zajmuje się sprzedażą i montażem systemów alarmowych, kontroli dostępu oraz central telefonicznych uważa, że właściciele przedsiębiorstw często zamiast uważnego słuchania, odczuwają chęć lub wręcz obowiązek odgadywania, czego potencjalny nabywca potrzebuje. A to jest błąd. Pytając, w jaki sposób możesz pomóc, rozpoczynasz dialog z pozytywnym akcentem. Za pomocą otwartego pytania zapraszasz do dyskusji, która umożliwi ci poznanie potrzeb rozmówcy.

"Mogę rozwiązać ten problem."

Większość klientów, zwłaszcza z sektora B2B, szuka rozwiązań.

- Klienci doceniają bezpośrednie odpowiedzi w języku, który mogą zrozumieć i jasne deklaracje znalezienia rozwiązania ich problemu – podkreśla właściciel firmy Abaka, promującej polski przemysł meblarski na rynkach europejskich za pośrednictwem swojej strony internetowej plmeble.pl.

"Nie wiem, ale zaraz się dowiem."

Kiedy spotkasz się z naprawdę trudnym i konkretnym pytaniem, wymagającym poszukiwań lub pomocy innego pracownika, śmiało o tym powiedz. Nie ma gorszego sposobu na zrujnowanie swojej wiarygodności, niż próba udzielenia odpowiedzi w sytuacji, gdy sam nie do końca ją znasz. Przyznanie się do niewiedzy wcale nie burzy twojego wizerunku profesjonalisty, a świadczy o uczciwości i rzetelności w stosunku do klienta.

"Wezmę na siebie odpowiedzialność."

Poinformuj klienta, że to właśnie na tobie ciąży obowiązek i odpowiedzialność za zapewnienie satysfakcjonującego wyniku transakcji. Zapewnij go, że wiesz, czego oczekuje i dostarczysz produkt lub usługę po uzgodnionej cenie. Nie musi się spodziewać żadnych niespodziewanych wydatków ani zmian.

"Będę na bieżąco informował."

Jeśli realizacja zamówienia wymaga koordynacji i planowania wielu czynności, zapewnij klienta, że będzie na bieżąco informowany o jej statusie. Im dłuższy jest czas potrzebny na sfinalizowanie transakcji, tym ważniejsze jest owo zapewnienie.

- Sprzedawców, którzy informują o sytuacji, niezależnie od tego, czy wiadomości są dobre, czy złe, klienci poważają i mają do nich zaufanie – uważa przedstawiciel największego w kraju importera płytek ceramicznych oferowanych na stronie domus-sklep.pl.

"Dostarczę na czas."

- Termin uzgodniony przed rozpoczęciem transakcji jest obietnicą, której trzeba dotrzymać – mówi przedstawiciel firmy Nabiotech, zajmującej się wdrażaniem innowacji ekologicznych i oferującej na stronie dietahcg.pl pomoc w stosowaniu nowoczesnej terapii odchudzającej.

Potwierdzenie wywiązania się z ustalonych granic czasowych daje klientowi spokój, pewność i poczucie, że jego zamówienie znalazło się w dobrych rękach.

"Doceniam waszą firmę."

Słowa te to coś więcej, niż zwykłe podziękowanie za złożenie zamówienia w segmencie B2B. Takie zapewnienie sygnalizuje chęć prowadzenia dalszych spotkań, udzielania odpowiedzi na pytania, upewniania się, że wszystko działa w sposób zadowalający i wskazuje na twoją troskę o to, czy pierwotny problem został rozwiązany.

Klient czuje się usatysfakcjonowany, gdyż ma świadomość, że nie robiłbyś tego wszystkiego dla kogoś, kogo nie cenisz.

- To wszystko są słowa, które klient pragnie usłyszeć i które dobrze ustosunkowują go do firmy – stwierdza przedstawiciel biura podróży alerejsy.pl, organizatora rejsów na pokładach ekskluzywnych statków wycieczkowych. – Pamiętać jednak należy, że za słowami muszą iść czyny, więc nie rzucaj obietnic na wiatr i zawsze ich dotrzymuj.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do