Reklama

Kim jest Monika Bober? Nowy Miejski Rzecznik Konsumentów 

Jaworzno ma nowego Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Funkcję tę objęła Monika Bober, wieloletnia pracowniczka Urzędu Miejskiego, która związana jest z nim od ponad 25 lat. Jakie ma doświadczenie zawodowe i jak wyglądały jej pierwsze tygodnie w nowej roli? O tym opowiedziała w wywiadzie dla jaw.pl.

Monika Bober jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, gdzie ukończyła kierunek prawo administracyjne. Swoją karierę w urzędzie rozpoczęła w Wydziale Organizacyjnym i Kadr, w którym pracowała prawie 9 lat. 

Następnie przez 13 lat związana była z Wydziałem Zdrowia, gdzie odpowiadała m.in. za współpracę z jednostkami pomocy społecznej, przygotowywanie aktów prawnych dotyczących ich działalności, a także za kontrole żłobków, klubów dziecięcych oraz rodzin zastępczych. Przez ostatnie kilkanaście miesięcy pracowała w biurze Rzecznika Konsumentów,  kiedy jeszcze rzecznikiem była Krystyna Banasik. Tam m.in. koordynowała sprawy związane z nieodpłatną pomocą prawną.

Praca, która ma sens

Decyzję o ubieganiu się o stanowisko nowa rzecznik podjęła z przekonaniem, że jest to praca niosąca realną pomoc mieszkańcom. 

Tak naprawdę to takim aspektem, który skłonił mnie do tego, żeby aplikować na to stanowisko, było poczucie, że ta praca po prostu ma sens, że daje poczucie sprawczości, satysfakcji w sytuacjach, kiedy możemy pozytywnie załatwić sprawę dla konsumenta. I to jest bardzo budujące, jeżeli kontaktujemy się z konsumentem i mówimy, że sprawa została pozytywnie dla niego zakończona, a konsumenci okazują wdzięczność i serdeczność – mówi Monika Bober. 

Jednak jak przyznaję początki w tej roli bywały trudne. Od samego początku do skończenia było wiele rozpoczętych spraw, którymi zajmowała się jeszcze poprzedniczka. Równocześnie napływały nowe wnioski, a do tego doszła reorganizacja biura i wdrożenie nowej osoby do pracy. 

Nie ułatwił tego również okres urlopowy, więc było trudno, ciężko, ale dałyśmy radę. Już mamy efekty tej pracy w postaci pozytywnie załatwionych spraw dla konsumentów. Idziemy do przodu, chociaż dalej trudności jeszcze z nami są, ale mam nadzieję, że w jakimś momencie poczujemy stabilizację.

Plany na przyszłość

Moniak Bober deklaruje kontynuację skutecznych działań prowadzonych przez swoją poprzedniczkę. Jednocześnie chce wprowadzić kilka nowych elementów.  

Myślę również o tym, żeby poszerzyć informacje w biuletynie informacji publicznej o dodatkowe praktyczne rady dla konsumentów, które mogą im ułatwić kontakty z przedsiębiorcami.

Nową rolę pełni zaledwie kilka tygodni, jednak sama przyznaję już się wiele nauczyła. Zachowuje optymizm oraz pozytywne nastawienie do spraw i konsumentów. Praca rzecznika do łatwych nie należy, ale z pewnością doświadczenie oraz kilka cennych rad pomogą. Również Krystyna Banasik jej kilku udzieliła.

Cierpliwość, spokój, konsekwencję w działaniu i nieprzejmowanie się niepowodzeniami.

My również tego życzymy oraz samych pozytywnie zakończonych spraw. 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 04/09/2025 08:12
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    kolega z klasy - niezalogowany 2025-09-04 18:00:07

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ech - niezalogowany 2025-09-04 20:32:30

    Dokladnie pani Monika na głowę bije panią weronike-analfabetke

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lopez - niezalogowany 2025-09-05 07:03:27

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do