Reklama

Korona dla stałego klienta

AWAP
31/07/2018 11:33
Sprzedajesz produkty, oferujesz usługi, przyświeca ci główny cel: jak największy obrót, jak najwięcej klientów. Sami nie wpadną na to, by cię odwiedzić, więc inwestujesz w reklamę, organizujesz promocje, wabisz gratisami. Efekt: klienci przychodzą, kupują i odchodzą. Gdy spada ich liczba, zaczynasz od nowa. Jak wspinacz na namydlonym słupie: dwa metry do góry i zjazd metr niżej. Albo odwrotnie. A średni koszt pozyskania nowego klienta wynosi podobno 145 euro rocznie.

Zastanów się, jakie są motywy klienta, który trafia do ciebie?
Dlaczego przed zakupem pytamy znajomych o ich zdanie, po co zaglądamy na strony poświęcone opiniom o firmach i produktach? Odpowiedź jest jedna:


klient chce mieć pewność, że nie ryzykuje.


Przede wszystkim obawia się straty finansowej – gdy kupione urządzenie szybko się rozleci, zdrowia – gdy żywność okaże się nieświeża, prestiżu – gdy kupno przestarzałego gadżetu wzbudzi politowanie wśród znajomych, itp.
Sprawa ceny schodzi na dalszy plan. Gdyby była decydująca na półkach królowałaby taniocha, nie byłoby wyrobów renomowanych marek, a na ulicach ludzie chodziliby w drelichach jak w Chinach w okresie rewolucji kulturalnej. A tak nie jest, bo


dla klienta cena przeważnie nie jest najważniejsza.


– Przy wymianie elementu w laptopie pada często pytanie o producenta i niezawodność. Cena jest ważna, ale nie decydująca – stwierdza właściciel serwisu komputerowego i strony itnaprawy.pl.


Twoja oferta spełnia powyższe warunki? Nie zapominaj, że twoi konkurenci też je spełniają, a dla klienta jest obojętne, do którego z was przyjdzie. Dopiero po porównaniu umieszczą cię na odpowiedniej pozycji swojego rankingu.
Więc co decyduje, by wygrać? Odpowiadamy: przyjazna i kompetentna obsługa, ponieważ


klient musi wiedzieć, że jest dla ciebie ważny.


– Każdego potencjalnego reklamodawcę traktujemy poważnie, zapoznajemy go ze specyfiką naszego serwisu, pomagamy podjąć decyzję – mówią panie z redakcji strony internetowej kobietapo60.pl.


Do firmy zaluzjedrewniane.net trafiają klienci z odległych regionów mimo, że są podobne serwisy bliżej. Dlaczego? Marketing szeptany w internecie podpowiada, że znajdą tu życzliwą poradę, że monterzy zjawią się terminowo, nie nabałaganią, i że za kilka tygodni ktoś zadzwoni i spyta, czy wszystko w porządku.


W firmie zajmującej się produkcją filmów reklamowych, istniejącej w internecie pod adresem festekipa.pl, jest podobnie. Klienci wiedzą, że warto odbyć dłuższą podróż, bo w razie pilnego i nietypowego zamówienia natychmiast zostanie uruchomiona dodatkowa produkcja i nie będą musieli długo czekać na realizację ich zamówienia.


Zadowolony klient to darmowa reklama na forach społecznościowych, a więc przypływ nowych klientów. Czy to wystarczy, by nie ślizgać się w dół po namydlonym słupie? Nie, bo przy okazji zaniedbujesz starych, tracisz ich i ich lojalność.


W sklepie internetowym butterfly-mag.com, sprzedającym atestowane wyroby do terapii biomagnetycznej nowy klient to przeważnie osoba walcząca z bólem, dysfunkcją narządów ruchu, stojącą o krok od kalectwa. Zgłasza się po pomoc i traktowany jest jak książę. Ale jednocześnie nie zapomina się o starych, ponieważ


stały klient jest królem.


Dodamy od siebie: jest również okazją do zaoszczędzenia 145 euro rocznie. Więc dbajcie o stałych klientów i wspinajcie się po sprzedażowym słupie coraz wyżej!

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do