Reklama

Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina o prawach osób starszych

AWAP
10/10/2018 12:45
Seniorzy to rosnąca grupa konsumentów, która często nie zna praw jakie jej przysługują. Nie znając swoich praw seniorzy nie wiedzą jak złożyć reklamacje lub niechętnie je składają, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, co wykorzystują nieuczciwi przedsiębiorcy 

Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów.

Seniorze, pamiętaj, że:
• Masz prawo powiedzieć „nie”. Uważaj, gdy odbierasz telefon z gazowni,
elektrowni, telekomunikacji, a konsultant twierdzi, że ma lepszą ofertę. Odłóż słuchawkę i zadzwoń do swojego dotychczasowego sprzedawcy prądu, gazu lub operatora. Upewnij się, że rzeczywiście wprowadza lepsze stawki.
• Jesteś zaproszony na badania słuchu, wzroku lub badania ogólne upewnij
się kto jest zapraszającym.
• Idziesz na pokaz, aby odebrać „nagrodę”? Uważaj: zostaw dowód i
odcinek emerytury w domu, w przeciwnym razie sprzedawca „pomoże” ci zaciągnąć
kredyt na produkty, których nie potrzebujesz. Zaproszenie na „bezpłatne badania”,
„odbiór nagrody”, „pokaz kulinarny”, może oznaczać sprzedaż kosztownych produktów.
Nie daj się zmanipulować.
• Zakupiłeś towar na pokazie masz 14 dni na to, aby odstąpić od tej umowy.
Wyślij sprzedawcy listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Zachowaj
potwierdzenie nadania przesyłki.
• Krystyna Banasik Miejski Rzecznik Konsumentów

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do