Reklama

Pozycjonowanie przed rozpoczęciem sprzedaży w sklepie internetowym - czy to ma sens?

Tworząc swój sklep internetowy przedsiębiorcy zastanawiają się często, czy skupienie się na pozycjonowaniu jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży w nim ma sens. Dla wielu samo budowanie swojej witryny w internecie jest tak absorbujące, że kwestię pozycjonowania zostawiają na drugi plan, gdy sklep zacznie już działać. Czy to jednak dobre podejście?

[caption id="attachment_175474" align="aligncenter" width="1838"] Marketing Commercial Advertising Plan Concept[/caption]

Pozycjonowanie przed startem sklepu internetowego – jak najbardziej!


Specjaliści z KoboSystem od budowania skutecznych witryn e-commerce wskazują, że nie warto odkładać pozycjonowania na później. Warto opracowując projekt swojego sklepu internetowego, przeznaczyć odpowiednią ilość czasu na zajęcie się jego pozycjonowaniem. Można także wygospodarować trochę funduszy na oddanie tego zadania w ręce profesjonalistów w tej dziedzinie. Dlaczego?

Pozycjonowanie zacznijmy od fundamentów


Już na bardzo początkowym etapie tworzenia sklepu internetowego, gdy zaczynamy od kwestii technicznych i tworzenia samej struktury witryny, warto myśleć o jej pozycjonowaniu. Przykładem jest choćby sam adres internetowy, którego dobra konstrukcja z uwzględnieniem „przyjazności” adresu URL wpływa na przyszłe pozycjonowanie strony. Wszystkie metadane, tworzone na etapie budowy sklepu będą wpływały na to, jak będzie on odbierany przez roboty Google. Podobnie jest ze strukturą tworzonego przez nas sklepu internetowego – tego, jakie stworzymy podstrony, jak je ułożymy, jak będą one funkcjonować. Te wszystkie rzeczy, którymi zajmujemy się na etapie projektowania, mają znaczenie dla naszej przyszłej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Korzystajmy z czasu na budowanie


Wypozycjonowanie strony internetowej wymaga czasu – roboty Google nie odnajdą naszego sklepu internetowego dzień po jego założeniu i nie będą równie błyskawicznie aktualizować treści, jakie się na nim pojawiają. Trudno będzie także zbudować systematyczność w dodawaniu nowych treści na stronie w kilka dni, gdy będziemy już oczekiwali osiągania przychodów z naszego sklepu. Dlatego zanim jeszcze nasza witryna ruszy ze sprzedażą, warto dodawać na niej content, a tym samym – mówiąc kolokwialnie – dawać maszynom Google coś do roboty nad naszą witryną. Nie marnujmy czasu – wykorzystujmy go na tworzenie treści na naszej witrynie.

Nie traćmy czasu na poprawianie błędów


Tworząc sklep internetowy, a odkładając kwestię pozycjonowania na później, z pewnością nie unikniemy popełnienia wielu błędów. By wywindować nasz sklep internetowy w wynikach wyszukiwania konieczne może się okazać wprowadzenie sporych zmian – wiele z nich może zakłócić bieżące funkcjonowanie sklepu internetowego. Tym samym stracimy czas przeznaczony na sprzedaż na poprawianie błędów, które oddalają nas od wysokich pozycji w Google. By uniknąć przeznaczania czasu na korekty wtedy, gdy sklep już działa, warto uniknąć ich, uwzględniając kwestie pozycjonowania już w trakcie tworzenia witryny.

Nie dajmy czasu Google na wystawienie złej oceny


Błędy powstałe przy tworzeniu sklepu internetowego bez uwzględniania kwestii pozycjonowania nie tylko mogą zakłócić funkcjonowanie działającej witryny z powodu wprowadzania korekt. Mogą także zostać szybko wychwycone przez roboty Google, które negatywnie ocenią naszą witrynę i umieszczą ją niżej w wynikach wyszukiwania. Takie kwestie jak duplikowanie się treści wpłyną negatywnie na ocenę naszego sklepu internetowego i zdecydowanie będziemy bliżej niż dalej choćby pierwszej podstrony w Google.

Jak zatem dobrze pozycjonować przed startem sklepu internetowego?


Budując sklep internetowy należy zastanowić się, jakie czynności związane z pozycjonowaniem możemy wykonać jeszcze przed jego uruchomieniem. Z pewnością warto dopracować kwestie techniczne i opracować strukturę zgodnie z zasadami SEO – nie mając na ten temat wiedzy można dodatkowo zasięgnąć porady specjalistów od SEO, a jeśli korzystamy w całości przy tworzeniu sklepu internetowego z pomocy zewnętrznej – wybrać tych projektantów witryn, którzy będą mieć na uwadze także kwestie pozycjonowania. Warto także zaopatrzyć nasz sklep internetowy w miejsce na wartościowy z punktu widzenia pozycjonowania content (np. podstrona z firmowym blogiem, odpowiednia ilość miejsca na opisy produktów, podział treści na nagłówki itd.), określając wcześniej po przeprowadzonej rzetelnej analizie słowa kluczowe, na których planujemy się „wybijać” w sieci. Nie warto kwestii naszego miejsca w internecie odkładać na później – uwzględniajmy tę kwestię już na wczesnych etapach naszego internetowego biznesu.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama