Reklama

Przygotowanie do targów branżowych – co zrobić, aby się wyróżnić?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
24/06/2024 02:12

Targi branżowe to doskonała okazja do zaprezentowania oferty, wypromowania marki oraz sposób na wzbudzenie zainteresowania odwiedzających i zdobycie nowych klientów. Nic dziwnego, że takie eventy są postrzegane jako skuteczne działanie marketingowe. By jak najlepiej wykorzystać szansę, trzeba odpowiednio się przygotować. Jak się wyróżnić?

Dlaczego stoisko targowe warto dobrze przemyśleć?

Stoisko targowe powinno mieć element przyciągający uwagę. Chodzi przecież o to, aby nie zginąć w tłumie innych wystawców z tej samej branży. Firma, która chce zachęcić jak największą liczbę zwiedzających do zajrzenia na stoisko, musi czymś się wyróżnić. To oznacza wcześniejsze przygotowania na szeroką skalę – liczy się pomysł, idea, ciekawa koncepcja. Nie chodzi jedynie o samo stoisko, jego kształt czy wielkość, ale o każdy detal, który przyciągnie wzrok, zainteresuje, a może nawet zaintryguje. Stoisko ma kusić odpowiednio nie tylko przygotowaną przestrzenią, ale i odpowiednim sposobem eksponowania produktów i doborem rekwizytów oraz gadżetów reklamowych.

O znaczeniu drobiazgów, czyli stoisko to nie wszystko

Jeśli planujesz udział w targach branżowych, w pierwszej kolejności tworzysz koncepcję stoiska – jak będzie wyglądało, jak duże będzie, gdzie i w jaki sposób zaprezentujesz produkty, oraz gdzie znajdzie się strefa do prowadzenia rozmów. To wszystko jest bardzo ważne, ponieważ miejsce, do którego chcesz zaprosić obecnych i potencjalnych klientów lub kontrahentów, musi być funkcjonalne, wygodne i estetyczne. Na każdym etapie przygotowań trzeba pamiętać, że stoisko ma być wizytówką firmy, a jego zadaniem jest budowanie świadomości marki wśród odwiedzających.

Równolegle z projektem stoiska powinien powstawać pomysł na aranżację wnętrza i zapełnienie stoiska produktami, które pomogą odwiedzającym zapamiętać firmę, zachęcą do bliższego zapoznania się z ofertą, a w konsekwencji do skorzystania z niej. O czym warto pomyśleć?

Miejsce stworzone z myślą o klientach

Stoisko firmowe na targach powinno nie tylko przyciągać wzrok, ale też jak najwięcej mówić o Twojej marce. Co zrobić, aby klienci jak najszybciej zapamiętali nazwę brandu? Najlepiej, aby widzieli ją jednocześnie w wielu miejscach. 

Warto sięgnąć po gadżety reklamowe – mniejsze i większe. Wykorzystaj np. lady i krzesła reklamowe, pufy z nadrukiem oraz roll-upy z logo. Każdy z tych przedmiotów pozwoli odpowiednio zagospodarować przestrzeń i jednocześnie od razu da zwiedzającym sporo informacji o firmie. W oczy mogą rzucać się logo, nazwa i inne dane, które chcesz wyeksponować.

Tworząc atrakcyjne wizualnie stoisko, wyróżniające się na tle innych, warto postawić na świetlne banery, ścianki reklamowe i oświetlone standy reklamowe. Światło to jeden z elementów najskuteczniej przyciągających wzrok klientów. Drugim jest ruch, dlatego dobrym pomysłem jest zamontowanie ekranu, na którym można wyświetlać filmy promocyjne i reklamy marki. 

Łącząc ze sobą wszystkie te elementy, nie wolno zapomnieć o estetycznym wyglądzie, wyczuciu i umiarze. Podanie zbyt dużej ilości informacji może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Gadżety dla gości

Każdy wystawca troszczy się o przygotowanie materiałów promocyjnych dla gości. Wizytówki i katalogi produktowe to must have. Na stoiskach często można również znaleźć broszury i ulotki reklamowe, które dostarczają klientom więcej informacji na temat firmy i jej oferty. 

Takie materiały są o tyle wygodne, że klient może je ze sobą zabrać i przejrzeć w dowolnej chwili. Warto zadbać także o to, aby atrakcyjnie wyglądały i zawierały istotne z punktu widzenia klienta informacje. 

Ciekawostki, wiarygodne liczby, proste i zrozumiałe opisy produktów, a przede wszystkim dane kontaktowe z niebanalną grafiką – taki materiał promocyjny klienci docenią.

Materiały informacyjne to jednak nie wszystko. Potrzebne są też gadżety. Jak je przygotować? Ważne kwestie to spójność przekazu i przestrzeganie zasad identyfikacji wizualnej firmy. Dlatego niezależnie od tego, czy wybierzesz torby reklamowe, kubki, długopisy czy powerbanki lub USB, te akcesoria powinny mieć ten sam styl, spójny z brandem. Upominki dla gości nie tylko informują, ale i wywołują pozytywne skojarzenia z marką i są ukłonem w stronę klienta.

Czym się kierować podczas planowania stoiska na event?

Planując budowę stoiska i dobór gadżetów dla klientów, należy wziąć pod uwagę charakter i branżę eventu. Ważne jest m.in. to, czy są to targi B2B, czy B2C. Co będzie liczyć się najbardziej? Rozmowa z potencjalnymi klientami. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o wydzielenie strefy, w której będzie można spokojnie porozmawiać. 

Jeśli stawiasz na promocję produktów, przede wszystkim zadbaj o ich odpowiednią ekspozycję – to Twoja oferta jest najważniejsza i musi przyciągnąć uwagę osób mijających stoisko.

Pamiętaj, że targi branżowe mają przynieść Ci korzyści długofalowe. Rezultaty nie muszą być widoczne od razu, dlatego tym bardziej trzeba zadbać o to, aby całe stoisko i eksponowane na nim materiały zapadały w pamięć i zachęcały do kontaktu. Jednak każdy musi znaleźć swój sposób na wyróżnienie się na evencie branżowym.

 

Artykuł sponsorowany

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do