Reklama

Smarowanie maszyn – wiodące rozwiązania smarownicze dla przemysłu

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
09/12/2021 21:12
Smarowanie maszyn to podstawowy wymóg, by praca była ciągła, nieprzerwana, a co za tym idzie – by nie występowały kosztowne dla przedsiębiorstw przestoje. Na szczęście stały rozwój technologii smarowniczych pozwala na coraz mniej awarii. Ważne jest jednak właściwe dopasowanie typu smarowania do danej maszyny. Czas poznać wiodące rozwiązania smarownicze dla przemysłu. Zapraszamy do lektury!

Typy smarowania maszyn


Przed poznaniem wiodących rozwiązań smarowniczych dla przemysłu warto zaznajomić się z procesem smarowania oraz jego realizacją. Samo smarowanie może odbywać się tradycyjnie za pomocą smarowniczek, które są na wyposażeniu danego urządzenia, automatycznie przy użyciu smarownic automatycznych oraz poprzez zastosowanie centralnych układów smarowania. Obecnie ze względu na szereg czynników, najpopularniejsze rozwiązania dla przemysłu to wykorzystanie smarownic oraz centralnych układów smarowania

Smarownice automatyczne – praktyczne rozwiązanie


Smarownice automatyczne wykorzystywane są wszędzie tam, gdzie głównie znajdują się pojedyncze punkty, które nie wymagają dużej ilości smarów. Ich sporym atutem jest fakt, że sprawdzają się znakomicie w miejscach trudno dostępnych oraz niebezpiecznych (dobrym przykładem będą tu wszelkie przemysły, gdzie występuje praca na wysokości, czy w atmosferze Ex). Smarownice tego typu na wyposażeniu posiadają autonomiczny napęd, przez co z powodzeniem mogą być montowane nawet wszędzie tam, gdzie nie ma dostępu do zasilania. Co więcej, mogą być wykorzystywane nawet strefach wybuchowych, kopalniach metanowych, czy również pod wodą.

Centralne układy smarowania – środek do zadań specjalnych


Centralne smarowanie to dziś zdecydowanie jedno z wiodących rozwiązań smarowniczych, które stosowane jest przez różne gałęzie przemysłu. Jest to świetny sposób na smarowanie wielu punktów smarnych, trudno dostępnych, najczęściej wymagających nieprzerwanego dostarczania środka smarnego. Centralne smarowanie można podzielić na kilka rodzajów. Są to układy centralnego smarowania progresywne, liniowe (jedno- lub dwuliniowe), impulsowe i natryskowe oraz układy olejowe obiegowe. Wśród wymienionych najczęściej pojawiającymi się układami centralnego smarowania są układy progresywne oraz jednoliniowe. Te pierwsze na szeroką skalę są wykorzystywane w maszynach górniczych, budowlanych, prasach – czyli wszędzie tam, gdzie obecnych jest wiele punktów smarnych na stosunkowo małym obszarze. Drugie z kolei stosowane są w maszynach o niewielkich rozmiarach np. w przemyśle spożywczym, które wymagają niskociśnieniowego smarowania olejem lub smarem półpłynnym. Pozostałe dwa typy można spotkać m.in. w przemyśle hutniczym, przemyśle papierniczym oraz przemyśle cementowym

Smarownice, centralne smarowanie – szereg niezaprzeczalnych zalet


Najważniejszą zaletą powyższych rozwiązań, które górują nad smarowaniem tradycyjnym, jest fakt, że do smarowania nie ma potrzeby wyłączania maszyny, przez co przedsiębiorstwo nie jest narażone na ponoszenie kosztów zatrzymania. Dodatkowo tego typu smarowanie zapewnia utrzymanie maszyny w czystości oraz optymalizuje zużycie środków smarnych. Samo zużycie jest również o wiele niższe niż w przypadku smarowania tradycyjnego. Jeżeli zależy danemu przedsiębiorstwu na jak najwyższych zyskach to zdecydowanie powinien zdecydować się na wiodące rozwiązania smarownicze. Warto także zwrócić uwagę, by pochodziły one od sprawdzonych, posiadających wieloletnie doświadczenie producentów.

undefined

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do