Reklama

Sztuczna inteligencja nieźle namieszała w McDonaldzie. Klienci nie szczędzili żartów

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
25/06/2024 05:36

McDonald's wycofuje się z wdrażania sztucznej inteligencji (AI) w swoich restauracjach. Po serii nieudanych testów, które przeprowadzono w 100 wybranych lokalach, firma stwierdziła, że liczne błędy w zamówieniach skutecznie uniemożliwiły zastosowanie tej technologii w obsłudze typu drive-thru.

Nagrania nieudanych zamówień realizowanych z użyciem sztucznej inteligencji szybko rozprzestrzeniły się w social mediach. W związku z tym McDonald’s zdecydował o wycofaniu technologii AI do składania zamówień z punktów obsługi typu drive-thru.

Wątpliwej jakości popularność zmusiła sieć barów szybkiej obsługi do ratowania swojego wizerunku i czasowego wycofania AI.

Dostawali co innego, niż zamawiali

Technologia miała zastąpić pracowników przyjmujących zamówienia. Już od początku budziła kontrowersje, głównie z powodu obaw o utratę miejsc pracy. Okazało się jednak, że zastąpienie ludzi przez sztuczną inteligencję w tej roli nie jest wcale tak proste, jak się spodziewano.

Klienci udokumentowali wiele błędnych zamówień, takich jak lody z karmelem zamienione na dodatkowe porcje masła, lody z bekonem czy dziewięć herbat zamiast jednej. Dzięki temu zyskali pożywkę, aby wetknąć szpilkę w globalnego potentata fast foodów i robić sobie z niego żarty.

Sztuczna inteligencja się pogubiła

Technologia stosowana przez McDonald's miała trudności z interpretacją różnych akcentów i dialektów, co skutkowało serią niefortunnych pomyłek i licznym wydawaniem niewłaściwych zamówień. CNBC podało, że liczba błędów była na tyle duża, że utrzymywanie systemu przestało być opłacalne. W efekcie technologia automatycznych zamówień zostanie wyłączona w testujących ją lokalizacjach McDonald's najpóźniej do 26 lipca 2024 roku.

Do końca lipca McDonald‘s wycofa system automatycznego składania zamówień oparty na sztucznej inteligencji z ponad 100 restauracji w USA, gdzie testowano to rozwiązanie. Dodatkowo firma ogłosiła, że zakończy globalną współpracę z IBM, twórcą tego systemu, do końca bieżącego roku.

McDonald’s nie rezygnuje

Mimo że partnerstwo z IBM w zakresie automatycznego przyjmowania zamówień dobiega końca, McDonald’s z Chicago nie zamyka drzwi na przyszłe plany związane z technologią drive-thru opartą na sztucznej inteligencji. Firma zapowiedziała możliwość dalszego badania rozwiązań do zamawiania głosowego.

Pomimo zawieszenia pilotażu McDonald’s nie porzuca technologii automatycznego składania zamówień. Firma zapowiedziała, że AI będzie częścią przyszłości ich barów i że będą nadal oceniać długoterminowe, skalowane rozwiązania tego typu.

„Nasza współpraca z IBM dała nam pewność, że rozwiązanie do zamawiania głosowego w trybie drive-thru będzie częścią przyszłości naszych restauracji” – stwierdził McDonald's w wydanym oświadczeniu.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Zrzut ekranu z TikToka użytkownika "that_usa_guy" Aktualizacja: 25/06/2024 15:09
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do