Reklama

Uzyskaj dofinansowanie na usunięcie azbestu do 5 marca

AWAP
19/02/2018 11:06
Trwa nabór wniosków na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta, które realizowane będzie w 2018 roku w ramach "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Jaworzna do 2032 roku". Program realizowany będzie wyłącznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Jaworzna o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Prezydent zamierza złożyć aplikację w wymaganym przez tę instytucję terminie - do końca kwietnia. Aby tak się stało, osoby zainteresowane usunięciem szkodliwego pokrycia mogą składać wnioski do 5 marca 2018 r.

Nieruchomości, z których pochodzą odpady zawierające azbest objęte wnioskiem muszą być zlokalizowane na terenie Gminy Miasta Jaworzna, ujęte w "Inwentaryzacji szczegółowej wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Miasta Jaworzna" oraz stanowić własność osób fizycznych. Do czasu zawarcia umów o dofinansowanie, Gmina może bez podania przyczyn unieważnić niniejszy nabór wniosków.

Dofinansowanie oferowane przez WFOŚiGW może wynieść:

100 proc. kosztów obejmujących zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest (nie więcej niż 600 zł za tonę) - w przypadku azbestu składowanego na nieruchomości,
80 proc. kosztów obejmujących demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest (nie więcej niż 640 zł za tonę) - w przypadku azbestu demontowanego z obiektów budowlanych.

Gmina ma zamiar realizować to zadanie w dłuższej perspektywie, jednak warunki konkursowe są nieprzewidywalne i warto już teraz zastanowić się nad wymianą pokrycia dachowego i usunięciem zalegającego, szkodliwego azbestu. Wykonawcą zadania obejmującego prace związane z usuwaniem azbestu na terenie Gminy będzie firma wyłoniona w przetargu. Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.

Wykonanie usługi nastąpi w terminie ustalonym z właścicielem nieruchomości w okresie od dnia podpisania umowy pomiędzy Gminą Miasta Jaworzna a Wykonawcą prac (orientacyjny termin realizacji prac: czerwiec-sierpień).

Osoby zainteresowane proszone są o zgłaszanie się do siedziby Urzędu Miejskiego w Jaworznie przy ul. Plac Górników 5 - Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska (pokój 110) w terminie do dnia 05.03.2018 r. celem złożenia wniosku o dofinansowanie. Wnioski złożone po tym terminie nie będą uwzględniane do realizacji w 2018 r. Formularz wniosku można pobrać ze strony internetowej www.bip.jaworzno.pl (zakładka: Likwidacja odpadów zawierających azbest) lub w siedzibie Urzędu. Dodatkowe informacje o dofinansowaniu można uzyskać pod numerem telefonu 32 6181675.

Wniosek: http://www.um.jaworzno.pl/downloads/2018-02-08_16-28-26-214736/formularz_wniosku.pdf

Informacja: http://www.um.jaworzno.pl/pl/aktualnosci/4425/uzyskaj_dofinansowanie_na_usuniecie_azbestu.html

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do