Reklama

W jaki sposób sprawić, by zespół handlowy pokochał pracę z systemem CRM?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
24/10/2025 21:20

Każdy zespół handlowców działa zgodnie z wcześniej wprowadzonymi standardami i metodami. Nie oznacza to jednak, że wszelkie usprawnienia będą niemile widziane. Sprawdźmy, jak z sukcesem wdrożyć do firmy system CRM i co zrobić, by zespół handlowy z przyjemnością korzystał z tego potężnego narzędzia.

Czy CRM jest potrzebny każdemu zespołowi sprzedażowemu?

Wiele firm wychodzi z założenia, że systemy CRM to zbędny wydatek, który tak naprawdę nie przynosi żadnych konkretnych efektów. Wielki błąd! To właśnie odpowiednie oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami nie tylko dostarcza przydatnych funkcjonalności specjalistom do spraw sprzedaży, ale także pozwala monitorować i zrozumieć trendy sprzedażowe, które sprzyjają tworzeniu konkretnych priorytetów.

Zasada jest bardzo prosta - im więcej klientów, tym więcej sprzedawców. Nie zawsze jednak przekłada się to na wynik. Dlaczego? Ze względu na brak zaadaptowania się do nowych warunków i organizacyjny chaos z tym związany. System CRM pozwala nie tylko lepiej zaplanować działania sprzedażowe, ale także zautomatyzuje wiele prostych czynności i dostarczy raportów, które przełożą się na bardziej świadome zarządzanie zespołem. 

Wdrożenie CRM - co zrobić, by handlowcy wykorzystywali pełen potencjał narzędzia?

W celu zwiększenia potencjału naszego zespołu handlowego warto rozważyć inwestycję w system CRM. Warto jednak pamiętać, że pełen sukces gwarantuje tylko odpowiednie przygotowanie i sam proces wdrożenia. Pod adresem https://sales-agency.io/wdrozenie-crm/ zaprezentowane zostały wszystkie najważniejsze etapy takiego wdrożenia.

Na samym początku analiza mapy procesów, a także projektowanie lejków sprzedażowych. Przy wsparciu zespołu wdrożeniowego będzie to formalność i bardzo przyjemny etap, który zostanie zwieńczony projektowaniem i konfiguracją oprogramowania CRM. Jeśli zespół sprzedażowy dysponuje już pokaźną bazą klientów, niezbędna będzie migracja danych do chmury. W taki sposób nasz system CRM będzie w pełni sprawny i gotowy do pomocy naszym handlowcom.

Najważniejsze korzyści wynikające z inwestycji w system CRM

Dlaczego warto rozważyć wdrożenie systemu CRM w swojej firmie? Przede wszystkim z pomocą narzędzia zwiększymy efektywność działu handlowego. Pracownicy będą lepiej zarządzać zadaniami i czasem pracy a automatyzacja przejmie wiele zadań, które kradły cenne godziny pracy naszych najlepszych handlowców. 

Jedna chmura, w której gromadzone są dane naszych klientów, przyczyni się także do oszczędności finansowych - nie zajdzie już konieczność ponoszenia kosztów związanych z wyszukiwaniem danych o klientach w różnych systemach - wszystko w jednym miejscu, wygodnie i szybko. 

CRM to także narzędzie dla osób koordynujących pracę działu handlowego. Zaawansowane monitorowanie wyników i efektów prac, analiza dużych zbiorów danych, identyfikacja etapu lejka sprzedażowego,w którym znajduje się poszczególny klient - to pozwala nam na lepsze planowanie i koordynowanie działań sprzedażowych, a to w efekcie doprowadzi do uzyskania realnej przewagi konkurencyjnej. CRM dostarcza konkretnych wyników, a to właśnie o to nam tak naprawdę chodzi w biznesie.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do