Reklama

Wolimy pieniądze w telefonie niż w portfelu. Płatności mobilne atrakcyjne jak nigdy

AWAP
04/09/2019 12:52
Do nowych technologii, zwłaszcza tych związanych z finansami, dotychczas podchodziliśmy z rezerwą. W przypadku płatności mobilnych jest jednak inaczej. Polacy coraz chętniej płacą kartą, telefonem, a nawet zegarkiem.

 

Bezgotówkowe transakcje są korzystne zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców. Ci pierwsi płacą wygodnie i szybko, z kolei drudzy nie muszą martwić się o banknoty i bilon ani o żmudne rozliczenia gotówki. Statystyki jednoznacznie wskazują, że obie strony dostrzegają zalety płatności mobilnych. Jak podaje VISA, nasz kraj jest pierwszym na świecie, który w pełni przystosował się do płatności zbliżeniowych. (https://www.spidersweb.pl/2019/04/platnosci-bezgotowkowe.html)


 


Polacy mówią „tak” płatnościom bezgotówkowym


 


Od kiedy posiadanie karty płatniczej przestało wiązać się z dodatkowymi obowiązkami oraz kosztami, otworzyliśmy się na transakcje bezgotówkowe. Jeszcze w 2016 roku ponad 80% transakcji odbywała się przy użyciu banknotów oraz monet. Według raportu „Zwyczaje płatnicze Polaków” dotyczyło to zwłaszcza niewielkich zakupów, do 10 zł. Wtedy też jeszcze około 20% wynagrodzeń było wypłacanych w formie gotówki. Obecnie zarówno pracodawcy, jak i pracownicy zdecydowanie preferują przelew na rachunek bankowy, ponieważ gotówka na co dzień staje się zbędna. (https://www.automatykabankowa.pl/zwyczaje-platnicze-polakow-w-najnowszym-badaniu-nbp/) W ubiegłym roku także pod względem płatności dokonały się ogromne zmiany. Liczby operacji gotówką oraz rozliczeń bezgotówkowych zrównały się. Co więcej, pod koniec 2018 roku, zgodnie z informacjami Narodowego Banku Polskiego, wartość transakcji bezgotówkowych była wyższa niż suma gotówki wypłacona w tym czasie z bankomatów. (https://www.cashless.pl/5677-liczba-kart-w-polsce-w-4-kw-2018-r) Ten precedens pokazuje, jak powszechne stało się używanie kart płatniczych. Ponadto w sektorze płatności mobilnych pojawiają się kolejne narzędzia do transakcji bezgotówkowych, takie jak telefon czy specjalne opaski. Większość z nas posiada co najmniej jedną kartę (kredytową lub debetową), a ich suma według statystyki marki VISA wynosi 41,2 mln, zatem jest ich obecnie więcej niż obywateli Polski. (https://www.spidersweb.pl/2019/04/platnosci-bezgotowkowe.html)


 


Dlaczego lubimy płatności bezgotówkowe?


 


Na rosnące zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi składa się kilka czynników. Jednym z najważniejszych jest komfort. Dziś, wychodząc z domu, zabieramy ze sobą telefon, klucze i portfel pełen dokumentów. Jednak już niedługo ten ostatni może okazać się zbędny. Dostęp do pieniędzy i operowania nimi mamy zapewniony dzięki aplikacji mobilnej banku. Niebawem na porządku dziennym będzie posługiwanie się e-dowodem, a wszystkie karty lojalnościowe już teraz możemy posiadać w wersji cyfrowej w smartfonie. Jeśli rozszerzymy ten obraz na tzw. „inteligentny” dom, który zamiast kluczem możemy otworzyć aplikacją, telefon staje się centralnym gadżetem naszej codzienności.


Kolejny bardzo ważny aspekt to bezpieczeństwo. Kupując bezgotówkowo, nie musimy się martwić, że kasjer źle wyda resztę. A jeśli zajdzie konieczność reklamacji, wydruk z historii operacji na koncie ma taką samą ważność co drukowany paragon. Z kolei w przypadku kradzieży złodziej musi najpierw włamać się do naszego telefonu. Jeśli skradnie nam portfel z gotówką, może wydać ją gdziekolwiek, nie zostawiając po sobie śladu. Operowanie telefonem czy kartą to także lepsza kontrola nad domowym budżetem. Na bieżąco mamy podgląd dostępnych środków oraz kwot, jakie wydaliśmy w określonym czasie.


Firmy sięgają po terminale


 


Dzięki programom takim jak „Polska Bezgotówkowa” oraz przedsiębiorstwom udostępniającym sprzęt, jak Spółka Polskie ePłatności, która specjalizuje się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i dostarczaniu innowacyjnych usług dla biznesu, możemy łatwo i tanio wyposażyć sklep lub lokal w terminal. Obserwując rosnące zainteresowanie taką formą rozliczania się, sprzedawcy powinni być przygotowani na oczekiwania klientów. Ponadto terminal może służyć nie tylko konsumentom, ale również przedsiębiorcom. Najbardziej powszechnym przykładem jest udostępnianie sklepów miejsc, gdzie można opłacić comiesięczne rachunki. Prowizja od tych opłat, podobnie jak w przypadku doładowań do telefonów, stanowi zysk sklepu. Wreszcie warto skupić się na aspekcie marketingowym, gdyż informacja, że w danym lokalu można płacić kartą, kodem BLIK albo skorzystać z cash back sprawia, że miejsce to postrzegane jest za nowoczesne i idące z duchem czasu.


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do