Reklama

Boty w obsłudze klienta

AWAP
01/12/2018 18:42
Chatbot umożliwia automatyzację obsługi klienta w różnych kanałach komunikacyjnych, np. na stronie internetowej, na czacie, w mediach społecznościowych, czy też przez sms. W praktyce klient nie musi czekać kilka godzin na odpowiedź z działu obsługi klienta, ponieważ dzięki zastosowaniu botów otrzyma odpowiedź w ciągu kilku sekund.

W zależności od potrzeb chatbot może pełnić funkcję wirtualnego doradcy, bądź asystenta. W przypadku zapytań wymagających rozmowy z żywym człowiekiem, boty analizując otrzymane zapytania potrafią nie tylko rozpoznawać z jaką sprawą klient zwraca się w wiadomości, ale także automatycznie skierować ją do kompetentnej osoby, lub działu obsługi.


Boty wspierane algorytmami pamięci asocjacyjnej rozumieją całościową treść rozmowy, nawet, gdy rozmówca popełni błąd, bądź literówkę.


Szybkość odpowiedzi i doradztwo przez całą dobę odgrywa bardzo ważną rolę w obsłudze klienta, ponieważ zwiększony ruch na stronach sklepów internetowych obserwuje się w godzinach wieczorno-nocnych. W momencie, gdy klient nie ma możliwości otrzymania informacji o produkcie w danym momencie często porzuca koszyk nie kontynuując więcej zakupów w danym sklepie.


Sprzedawcy chcący być o krok przed konkurencją często decydują się na wdrożenie nowinki technologicznej w swoim sklepie internetowym, która w znacznym stopniu uatrakcyjnia sklep, oraz pozwala na skorzystanie z wielu możliwości, jakie oferuje chatbot. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania ruch na stronie może znacząco wzrosnąć, co w następstwie przyczyni się do zwiększenia sprzedaży produktów, lub usług.


Wzrost zainteresowania obserwujemy nie tylko w przypadku branży e-commerce, chatboty są wykorzystywane z powodzeniem w bankowości.  Bank Handlowy, czy Credit Agricole wykorzystują boty do obsługi programów lojalnościowych, bądź przy pomocy w opłacaniu rachunków.


Co może jeszcze dla nas zrobić taki bankowy chatbot?




przypomnieć o opłatach
informować o stanie konta
przesyłać ważne informacje i powiadomienia z banku
informować o spersonalizowanej ofercie

Coraz częściej boty w obsłudze klienta wykorzystywane są  także przy zamawianiu posiłków, taksówki, rezerwacji biletów, noclegów, wyboru wakacyjnej oferty w biurze podróży  itd.


Kolejną branżą w której doskonale sprawdzą się chatboty jest branża ubezpieczeniowa.


Kolejny zaskoczeniem może być dla wielu osób wykorzystanie chatbotów Facebook Messenger w procesie rekrutacji pracowników.


Służba zdrowia to kolejny obszar, w którym sprawdzą się chatboty, ponieważ za ich pośrednictwem można znaleźć odpowiednią placówkę, umówić wizytę, wybrać odpowiedniego lekarza i zebrać opinię na jego temat, a także otrzymać informację o  stosowaniu leków lub suplementów.


W czasach, gdy każda młoda osoba korzysta ze smartfona, mediów społecznościowych i komunikatorów do całego szeregu codziennych czynności - robienia zakupów, pozyskiwania informacji, załatwiania spraw urzędowych, płatności itp, korzystanie z chatbotów staje się powoli synonimem nowoczesnej i profesjonalnej obsługi klienta. Obsługi dostępnej o każdej porze dnia i nocy, nierzadko dedykowanej już  pod konkretne potrzeby i preferencje.


Opracowanie: https://www.mysocialseller.com/

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do