W zależności od potrzeb chatbot może pełnić funkcję wirtualnego doradcy, bądź asystenta. W przypadku zapytań wymagających rozmowy z żywym człowiekiem, boty analizując otrzymane zapytania potrafią nie tylko rozpoznawać z jaką sprawą klient zwraca się w wiadomości, ale także automatycznie skierować ją do kompetentnej osoby, lub działu obsługi.
Boty wspierane algorytmami pamięci asocjacyjnej rozumieją całościową treść rozmowy, nawet, gdy rozmówca popełni błąd, bądź literówkę.
Szybkość odpowiedzi i doradztwo przez całą dobę odgrywa bardzo ważną rolę w obsłudze klienta, ponieważ zwiększony ruch na stronach sklepów internetowych obserwuje się w godzinach wieczorno-nocnych. W momencie, gdy klient nie ma możliwości otrzymania informacji o produkcie w danym momencie często porzuca koszyk nie kontynuując więcej zakupów w danym sklepie.
Sprzedawcy chcący być o krok przed konkurencją często decydują się na wdrożenie nowinki technologicznej w swoim sklepie internetowym, która w znacznym stopniu uatrakcyjnia sklep, oraz pozwala na skorzystanie z wielu możliwości, jakie oferuje chatbot. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania ruch na stronie może znacząco wzrosnąć, co w następstwie przyczyni się do zwiększenia sprzedaży produktów, lub usług.
Wzrost zainteresowania obserwujemy nie tylko w przypadku branży e-commerce, chatboty są wykorzystywane z powodzeniem w bankowości. Bank Handlowy, czy Credit Agricole wykorzystują boty do obsługi programów lojalnościowych, bądź przy pomocy w opłacaniu rachunków.
Co może jeszcze dla nas zrobić taki bankowy chatbot?
Coraz częściej boty w obsłudze klienta wykorzystywane są także przy zamawianiu posiłków, taksówki, rezerwacji biletów, noclegów, wyboru wakacyjnej oferty w biurze podróży itd.
Kolejną branżą w której doskonale sprawdzą się chatboty jest branża ubezpieczeniowa.
Kolejny zaskoczeniem może być dla wielu osób wykorzystanie chatbotów Facebook Messenger w procesie rekrutacji pracowników.
Służba zdrowia to kolejny obszar, w którym sprawdzą się chatboty, ponieważ za ich pośrednictwem można znaleźć odpowiednią placówkę, umówić wizytę, wybrać odpowiedniego lekarza i zebrać opinię na jego temat, a także otrzymać informację o stosowaniu leków lub suplementów.
W czasach, gdy każda młoda osoba korzysta ze smartfona, mediów społecznościowych i komunikatorów do całego szeregu codziennych czynności - robienia zakupów, pozyskiwania informacji, załatwiania spraw urzędowych, płatności itp, korzystanie z chatbotów staje się powoli synonimem nowoczesnej i profesjonalnej obsługi klienta. Obsługi dostępnej o każdej porze dnia i nocy, nierzadko dedykowanej już pod konkretne potrzeby i preferencje.
Opracowanie: https://www.mysocialseller.com/
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie