Reklama

Co to jest fotografia produktowa

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
07/12/2021 23:55
 
Co to jest fotografia produktowa

Chcesz sprzedawać produkty w Internecie? Wobec tego musisz wiedzieć, że nie wystarczy pokazać, co oferujemy. Należy pokazać nasz produkt tak, aby kupujący się skusił. Warto również wspomnieć, że w przypadku sprzedaży na serwisach aukcyjnych, często wymagane jest białe tło. Dlatego też w tym przypadku zachęcenie Klienta będzie znacznie trudniejsze. Tutaj warto wspomnieć o fotografii produktowej. Ten rodzaj fotografii potrafi sprawić, że twój produkt zostanie atrakcyjnie pokazany, będzie to zdjęcie perfekcyjne i estetyczne.


Fotografia produktowa to zajęcie dla prawdziwych pasjonatów wykonywania zdjęć. Co to jest fotografia produktowa? Jakie wyróżniamy jej rodzaje? Jakie są zasady fotografii produktowej? Odpowiadamy!



Fotografia produktowa – co to jest?


Jeżeli zależy Ci na zdjęciach dobrej jakości i szybkim sprzedaniu swoich produktów, to możliwość wykonania wyjątkowych i zachęcających do zakupu zdjęć daje właśnie fotografia produktowa. Fotografia produktowa to nazwa, która jest używana w branży fotograficznej oraz marketingu. Określa ona wszystkie rodzaje fotografii, które przedstawiają produkty przeznaczone na sprzedaż. Warto również wspomnieć, iż fotografia produktowa dzieli się na kilka rodzajów z zależności od jej przeznaczenia. Każdy z typów fotografii produktowej posiada inne zastosowanie i w inny sposób wpływa na potencjalnych Klientów, tak aby zachęcić ich do dokonania zakupu.


Pierwszym rodzajem fotografii produktowej jest packshot. W tym przypadku fotografie produktów są wykonywane na białym bądź innym jednolitym tle. Zdjęcia w tym przypadku pełnią głównie funkcję informacyjną oraz dokumentacyjną oraz również są przeznaczone do systemów sprzedażowych. Wyróżniamy również fotografię produktową reklamową. Zdjęcia tego typu mają przede wszystkim wpłynąć na emocje Klientów do podjęcia jakiegoś działania. Dlatego też funkcje dokumentacyjne w tym przypadku mogą zostać częściowo bądź całkowicie pominięte. Ostatnim rodzajem jest fotografia produktowa instruktażowa. W tym przypadku wykonywane fotografie skupiają się na użytkowych cechach produktu i wykorzystywane są głównie w trakcie tworzenia instrukcji obsługi bądź szkolenia odnośnie danego produktu.



Jakie są podstawowe zasady fotografii produktowej?


Istnieje kilka podstawowych zasad fotografii produktowej, które warto znać. Najistotniejszy jest wybór odpowiedniego światła – najlepsze jest światło dzienne. Stosowanie lamp w sesjach produktowych to jedynie rola wspierająca naturalne naświetlenie, nie powinny one odgrywać najważniejszej roli. W trakcie ustawiania świateł należy również zwrócić uwagę na cień, który nie powinien przytłaczać danego produktu. Korzysta się w tym celu z dyfuzora do flesza. Tło natomiast w fotografii produktowej powinno być jednolite, najlepiej białe. Bez żadnych wzorków, tak aby nic nie przytłaczało reklamowanego produktu. Aby fotografia nie wyszła rozmazana, istotne jest, aby korzystać ze statywów. Dzięki temu zdjęcie będzie miało właściwą ostrość, możliwie jak największą. Co jeszcze jest ważne w przypadku fotografii produktowej? Przede wszystkim naturalność. Może to wydawać się dziwne, ale stosowanie filtrów nie jest zalecane – zdjęcie powinno jak najbardziej przedstawiać rzeczywistość, tak aby Klient nie poczuł się oszukany. Proporcje również powinny być zachowane i powinny odzwierciedlać rozmiar i wielkość danego produktu. Należy jeszcze wspomnieć o innej ważnej sprawie, mianowicie o właściwym przygotowaniu reklamowanego produktu. Nie powinien on być brudny ani uszkodzony. Kto kupi taki przedmiot? Niezależnie od tego, co jest sprzedawanym produktem, nie powinno się przystępować do jego fotografowania bez odpowiedniego przygotowania i zadbania o jego jakość oraz wygląd.



Dobra fotografia produktowa to podstawa udanej sprzedaży


Fotografia produktowa jest bardzo powszechna w dzisiejszych czasach. Tak jak inne rodzaje fotografii jest wymagająca. Aby została odpowiednio zrealizowana, należy nie tylko mieć odpowiednią wiedzę techniczną ale przede wszystkim postarać się uchwycić dany produkt i pokazać go z jak najlepszej strony, zwracając uwagę na jego atuty i zastosowanie. Istotną rolę odgrywają w takiej fotografii odgrywają elementy takie jak oświetlenie, odpowiednia rozdzielczość, sprzęt fotograficzny, kąt fotografowania, kolorystyka, przygotowanie produktu czy dobór właściwego tła. Aby móc zrealizować cele biznesowe, fotografia produktowa powinna spełniać konkretne wymogi. Wtedy sukces sprzedażowy jest pewny. Warto również wspomnieć, iż w większości przypadków to fotografia decyduje, czy Klient dokona zakupu danego produktu czy też nie. Wykonanie dobrych zdjęć produktu jest zatem bardzo ważne. Aby wiedzieć, na czym się skupić podczas wykonywania fotografii produktowej, warto również dobrze poznać swoich potencjalnych Klientów i dostosować fotografie tak, aby idealnie trafiały w ich gusta oraz wymagania, które przecież często się różnią w zależności od danej grupy wiekowej bądź płci. Warto mieć to wszystko na uwadze sprzedając produkty w Internecie.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do