Reklama

Darmowy system CRM dla firm

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
30/10/2022 19:24

W przypadku większość branż, głównie sprzedażowych, najbardziej istotnym aspektem działania są relacje z klientem. Im są one lepiej rozwinięte szczególnie w zakresie komunikacji oraz im łatwiejsze są procesy zarówno kontaktów jak i sprzedaży – tym większa szansa na zbudowanie silnej i trwałej „więzi” co z kolei przekłada się na systematyczny wzrost zysków, rozwój oraz sukces firmy. Co zrobić aby osiągnąć taki efekt, najlepiej najmniejszym kosztem? To proste - wdrożyć rozwiązania, które pomogą nam usprawnić kontakt z klientem/partnerem biznesowym i uczynić go jak najbardziej wydajnym i rentownym. Pomoże nam w tym zwykły, darmowy system CRM.

W przypadku większość branż, głównie sprzedażowych, najbardziej istotnym aspektem działania są relacje z klientem. Im są one lepiej rozwinięte szczególnie w zakresie komunikacji oraz im łatwiejsze są procesy zarówno kontaktów jak i sprzedaży – tym większa szansa na zbudowanie silnej i trwałej „więzi” co z kolei przekłada się na systematyczny wzrost zysków, rozwój oraz sukces firmy. Co zrobić aby osiągnąć taki efekt, najlepiej najmniejszym kosztem? To proste - wdrożyć rozwiązania, które pomogą nam usprawnić kontakt z klientem/partnerem biznesowym i uczynić go jak najbardziej wydajnym i rentownym. Pomoże nam w tym zwykły, darmowy system CRM.

Co to jest CRM?

Choć nazwa dla laików może brzmieć nieco skomplikowanie, system CRM to nic innego jak narzędzie ułatwiające relacje z Klientem, czyli manager ds kontaktów (ang. „customer relationship management”).

Służy on przede wszystkim do przechowywania danych klientów, tj. numerów telefonów, adresów mailowych, adresów zamieszkania. Istotną funkcją jest również rejestracja przebiegu kontaktu z danym partnerem biznesowym (np. rejestracja korespondencji mailowej, komentarze do rozmów telefonicznych). Daje one możliwości podglądu całego procesu co pozwala na szybkie zapoznanie się z historią podjętych działań, zachowanie ich płynności i wprowadzanie na bieżąco koniecznych zmian. Kontakt może przebiegać wieloma kanałami (rozmowy telefoniczne, maile, sms).

Można powiedzieć, że system CRM gromadzi w sobie nie tylko całą bazę klientów, ale również i całą historię ich kontaktu z Twoją firmą. Wszystkie dane jakie w ten sposób gromadzisz, pozwalają na gruntownie poznanie każdego klienta i dostosowanie do niego indywidualnej oferty. Co za tym idzie zyskujesz lojalnych partnerów biznesowych.

W największym skrócie – idea systemów CRM opiera się głównie na budowaniu relacji, gdyż hołduje zasadzie, że łatwiej i lepiej utrzymać stałych klientów niż ciągle pozyskiwać nowych.

Dlaczego warto mieć darmowy system CRM w swojej firmie?

System CRM to potężne narzędzie pomagające głównie nawiązywać i przede wszystkim utrzymywać relacje z klientami/partnerami biznesowymi. A to właśnie one, tj. umiejętność ich tworzenia oraz utrzymania, tak naprawdę decydują  o sukcesie przedsiębiorstwa.

Wdrożenie systemu CRM daje dużo długofalowych korzyści, gdyż przede wszystkim:

- ułatwia tworzenie bazy klientów,

- pozwala na gromadzenie maksymalnej ilości informacji o kliencie w jednym miejscu, ich przepływ, przetwarzanie i porządkowanie,

- tworzy „historię klienta”, której znajomość pozwala na szybkie identyfikowanie jego potrzeb,

- pozwala na sprawne zarządzanie danymi,

- umożliwia analizę, monitorowanie oraz kontrolę całego przebiegu procesu sprzedaży,

- ułatwia organizację działań marketingowych, raportowanie oraz samą komunikację z klientem.

W związku z powyższym system CRM znacznie poprawia jakość obsługi klienta oraz czas jej trwania. Posługujący się nim pracownik, mając wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu może szybko reagować na potrzeby klienta oraz jego wątpliwości. Ze względu na automatyzację wielu działań cały proces obsługi jest sprawny oraz szybki. To wszystko łącznie pozwala na budowanie długotrwałej relacji, która przekłada się na długotrwałą współpracę -  a na tym najbardziej nam zależy.

Istotne funkcje darmowego systemu CRM

Na rynku jest dostępnych sporo wersji systemów CRM, zarówno w wersjach darmowych jak i płatnych. Wszystkie mają swoje wady i zalety. Wielu dostawców sugeruje najczęściej zakup wersji premium, jednak przed podjęciem takiej decyzji zawsze warto zapoznać się z ofertą bezpłatną. Może się bowiem okazać, że proponowane funkcje będą w zupełności odpowiadać Twoim wymaganiom oraz celom.

Najbardziej powszechne funkcje jakich można się spodziewać w darmowych systemach CRM to, m.in. :

- możliwość tworzenia indywidualnych profili klientów z niezbędnymi danymi w jednym miejscu,

- możliwość przypisania klienta do konkretnego pracownika,

- możliwość tworzenia „historii klienta” poprzez, m.in. dodawanie komentarzy, dokumentacji oraz raportowanie,

- wgląd w proces obsługi i sprzedaży,

- łatwe udostępnianie informacji w zespole,

- planowanie zadań, wydarzeń oraz zarządzanie nimi,

- możliwość szacowania „wartości” klienta oraz prawdopodobieństwa sprzedaży,

- integracja z innym narzędziami w firmie,

- możliwość raportowania pomocna w śledzeniu wyników.

Darmowy CRM może być bardzo pomocny dla firm, które dopiero zaczynają swoja przygodę z tego typu oprogramowaniem i być dobrym sposobem na sprawdzenie oraz przyzwyczajenie się do korzyści jakie niesie ze sobą jego wdrożenie.

Wady i ograniczenia darmowego systemu CRM 

Zgodnie z powyższym wdrożenie darmowego systemu CRM może nieść ze sobą bardzo wiele korzyści. Warto jednak zaznaczyć, że taki system, jak wszystko co darmowe, może mieć też sporo ograniczeń. Zaliczają się do nich niewątpliwie:

- brak wielu funkcji – w darmowych CRM z reguły mamy do czynienia z okrojonym sposobem zbierania informacji oraz prezentacji danych (często twierdzi się, że darmowa wersja jest co najwyżej prezentacją prawdziwych możliwości systemu, tzw. wersją demo),

- brak tłumaczenia na język polski – może generować trudności w poruszaniu się po systemie dla osób mało obeznanych z językiem angielskim,

- częste stosowanie starszej technologii co może powodować brak integracji z aktualnymi przeglądarkami,

- trudny interfejs, który powoduje komplikacje w integracji użytkownika z systemem i wydłuża czas potrzebny na jego opanowanie,

- słabe wsparcie techniczne albo jego brak – może powodować czasami wręcz niemożność korzystania z systemu lub bardzo je ograniczać.

Sprawdź Plan Bezpłatny systemu CRM SalesWizard.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 14/06/2024 12:58
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do