
Praca w marketingu internetowym jawi się jako jeden z ciekawszych pomysłów na swoją ścieżkę kariery. W końcu ten obszar reklamy stale się rozwija i gwarantuje możliwość rozwoju i osiągania satysfakcjonujących dochodów. Czy jednak istnieje możliwość zdobycia takiej pracy bez doświadczenia? Sprawdźmy to.
Praca w marketingu internetowym może być niezwykle satysfakcjonującym zajęciem i z roku na rok coraz więcej osób decyduje się właśnie na wybór tej drogi, bez względu na skończone studia, czy doświadczenie zawodowe. Digital marketing to dość obszerna grupa zawodów związany z ogólnie pojętym marketingiem, promocją i reklamą internetową.
Podstawowe pytanie, które powinniśmy zadać sobie już na początku jest związane z konkurencją na rynku. Ze względu na sporą konkurencję musimy liczyć się z dużym zainteresowaniem każdej oferty pracy. Dobra wiadomość dla osób bez doświadczenia - w digital marketingu liczą się przede wszystkim umiejętności i odpowiednie nastawienie, a branża jest na tyle szeroka, że z pewnością prędzej czy później uda nam się zdobyć wymarzoną pracę. Pozostaje jednak podjęcie decyzji związanej ze specjalizacją, a co za tym idzie, również umiejętnościami, które mogą okazać się przydatne podczas procesu rekrutacyjnego.
Digital marketing to niezwykle szeroka branża, w której niemożliwe jest zajmować się wszystkim. Zasadniczo, możemy podzielić tę branżę na kilka podstawowych specjalizacji, jakimi są:
To tylko kilka przykładów tego, jak jeden duży obszar marketingu dzieli się na poszczególne podobszary, jakże istotne dla sukcesu firmy z ambicjami do osiągania optymalnych wyników marketingowych. A zatem to, co powinniśmy przeanalizować to specjalizacja, która najbardziej przypadnie nam do gustu. Próba nauczenia się wszystkiego z reguły nie przynosi zamierzonych efektów - wprawdzie zdobędziemy pewne kompetencje, ale w żadnej dziedzinie nie będziemy specjalistami, którzy mają przewagę wiedzy i kompetencji nad innymi kandydatami. Wniosek? Szukając pracy w digital marketing, znajdźmy dla siebie niszę i inwestujmy swój czas i energię właśnie w nią.
Co zrobić, by dostać pracę w digital marketingu bez doświadczenia? W tym przypadku nasz cel jest nieco utrudniony, ale nie możemy się poddawać. Doświadczenie z pewnością jest znacznie cenniejsze niż wykształcenie, ale w jaki sposób potencjalny pracodawca zweryfikuje nasze dotychczasowe kompetencje? Poprzez sprawdzenie umiejętności.
I tutaj mamy szanse na to, by nawet bez cennych wpisów w CV zaskoczyć pozytywnie i zdobyć posadę. Wystarczy, że zainwestujemy czas i energię w najważniejsze umiejętności niezbędne w branży. Podstawowe, uniwersalne kompetencje to znajomość SEO, Google Ads, wysokie kompetencje komunikacyjne, dobra organizacja pracy, a także znajomość języka angielskiego. Na duży plus należy zaliczyć wiedzę z zakresu marketingów internetowego. Jeśli znamy też swoją wymarzoną specjalizację, warto poświęcić czas na zgłębienie jej tajników, co postawi nas w jeszcze lepszej sytuacji.
Szukając pracy w branży digital marketingu, nie możemy zapomnieć o bardzo ważnym elemencie każdego procesu rekrutacyjnego - odpowiednio przygotowanym CV. To właśnie w tym dokumencie powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje o naszym doświadczeniu, wykształceniu i kompetencjach, które mogą zachęcić pracodawcę do kontaktu z nami. CV to nic innego jak nasza wizytówka, dlatego tworząc dokument, powinniśmy zawsze brać pod uwagę konkretną firmę i stanowisko i to właśnie pod ofertę modyfikować informacje w CV.
Szykując się do wysłania aplikacji, nie możemy zapomnieć o niezbędnych formalnościach, takich jak klauzula RODO, o której więcej przeczytamy na https://www.cv-maker.pl/blog/cv/klauzula-cv. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasza aplikacja, w przypadku spełnienia merytorycznych kryteriów, zostanie pozytywnie rozpatrzona, a my zostaniemy zaproszeni na rozmowę rekrutacyjną na stanowisko specjalisty digital marketing.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie