Reklama

Digital marketing jobs without experience

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
17/01/2025 02:21

Praca w marketingu internetowym jawi się jako jeden z ciekawszych pomysłów na swoją ścieżkę kariery. W końcu ten obszar reklamy stale się rozwija i gwarantuje możliwość rozwoju i osiągania satysfakcjonujących dochodów. Czy jednak istnieje możliwość zdobycia takiej pracy bez doświadczenia? Sprawdźmy to.

Digital marketing - czy możliwe jest zdobycie pracy bez doświadczenia?

Praca w marketingu internetowym może być niezwykle satysfakcjonującym zajęciem i z roku na rok coraz więcej osób decyduje się właśnie na wybór tej drogi, bez względu na skończone studia, czy doświadczenie zawodowe. Digital marketing to dość obszerna grupa zawodów związany z ogólnie pojętym marketingiem, promocją i reklamą internetową.

Podstawowe pytanie, które powinniśmy zadać sobie już na początku jest związane z konkurencją na rynku. Ze względu na sporą konkurencję musimy liczyć się z dużym zainteresowaniem każdej oferty pracy. Dobra wiadomość dla osób bez doświadczenia - w digital marketingu liczą się przede wszystkim umiejętności i odpowiednie nastawienie, a branża jest na tyle szeroka, że z pewnością prędzej czy później uda nam się zdobyć wymarzoną pracę. Pozostaje jednak podjęcie decyzji związanej ze specjalizacją, a co za tym idzie, również umiejętnościami, które mogą okazać się przydatne podczas procesu rekrutacyjnego.

Marketing internetowy - podejmij decyzję co do ścieżki kariery

Digital marketing to niezwykle szeroka branża, w której niemożliwe jest zajmować się wszystkim. Zasadniczo, możemy podzielić tę branżę na kilka podstawowych specjalizacji, jakimi są:

  • Content marketing,
  • Video marketing,
  • Social-media marketing,
  • SEO marketing,
  • Google Ads marketing.

To tylko kilka przykładów tego, jak jeden duży obszar marketingu dzieli się na poszczególne podobszary, jakże istotne dla sukcesu firmy z ambicjami do osiągania optymalnych wyników marketingowych. A zatem to, co powinniśmy przeanalizować to specjalizacja, która najbardziej przypadnie nam do gustu. Próba nauczenia się wszystkiego z reguły nie przynosi zamierzonych efektów - wprawdzie zdobędziemy pewne kompetencje, ale w żadnej dziedzinie nie będziemy specjalistami, którzy mają przewagę wiedzy i kompetencji nad innymi kandydatami. Wniosek? Szukając pracy w digital marketing, znajdźmy dla siebie niszę i inwestujmy swój czas i energię właśnie w nią.

Jakie umiejętności warto zdobyć w celu zwiększenia szans na zdobycie pracy w digital marketing?

Co zrobić, by dostać pracę w digital marketingu bez doświadczenia? W tym przypadku nasz cel jest nieco utrudniony, ale nie możemy się poddawać. Doświadczenie z pewnością jest znacznie cenniejsze niż wykształcenie, ale w jaki sposób potencjalny pracodawca zweryfikuje nasze dotychczasowe kompetencje? Poprzez sprawdzenie umiejętności.

I tutaj mamy szanse na to, by nawet bez cennych wpisów w CV zaskoczyć pozytywnie i zdobyć posadę. Wystarczy, że zainwestujemy czas i energię w najważniejsze umiejętności niezbędne w branży. Podstawowe, uniwersalne kompetencje to znajomość SEO, Google Ads, wysokie kompetencje komunikacyjne, dobra organizacja pracy, a także znajomość języka angielskiego. Na duży plus należy zaliczyć wiedzę z zakresu marketingów internetowego. Jeśli znamy też swoją wymarzoną specjalizację, warto poświęcić czas na zgłębienie jej tajników, co postawi nas w jeszcze lepszej sytuacji. 

O czym warto pamiętać, przygotowując CV?

Szukając pracy w branży digital marketingu, nie możemy zapomnieć o bardzo ważnym elemencie każdego procesu rekrutacyjnego - odpowiednio przygotowanym CV. To właśnie w tym dokumencie powinniśmy zawrzeć najważniejsze informacje o naszym doświadczeniu, wykształceniu i kompetencjach, które mogą zachęcić pracodawcę do kontaktu z nami. CV to nic innego jak nasza wizytówka, dlatego tworząc dokument, powinniśmy zawsze brać pod uwagę konkretną firmę i stanowisko i to właśnie pod ofertę modyfikować informacje w CV.

Szykując się do wysłania aplikacji, nie możemy zapomnieć o niezbędnych formalnościach, takich jak klauzula RODO, o której więcej przeczytamy na https://www.cv-maker.pl/blog/cv/klauzula-cv. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasza aplikacja, w przypadku spełnienia merytorycznych kryteriów, zostanie pozytywnie rozpatrzona, a my zostaniemy zaproszeni na rozmowę rekrutacyjną na stanowisko specjalisty digital marketing.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do