Zmiana lub modyfikacja nazwy, najczęściej wynika z powodów marketingowych. Lepiej dobrana nazwa pozwala na wyróżnienie się na tle konkurencji. Łatwiej znaleźć ją w wyszukiwarkach i dotrzeć do nowych klientów. Kolejną przyczyną renamingu są względy wizerunkowe. Zmiana nazwy sprawia, że firma nie jest kojarzona z niekorzystnymi opiniami. Daje szansę na nowy początek budowania relacji z klientami. Pozwala na odcięcie się od niekorzystnych dla firmy skojarzeń. Zdarza się, że rozwijający się biznes, który przechodzi transformację, zmienia nazwę, by była spójna z nową strategią marki. Konieczność zmiany nazwy dotyczy firm, które łączą się z innymi biznesami. Wtedy wybór determinuje zasięg i renoma jednej z nich. Marka silniejsza wizerunkowo zostaje wybrana dla całej firmy. Rozszerzenie zakresu działalności również często wymusza zmianę nazwy.
Przyczyną renamingu dla przedsiębiorstwa działającego za granicą często jest prawo. Zgodnie z nim, na terenie Unii Europejskiej niektóre nazwy muszą zostać zmodyfikowane. Dotyczy to przede wszystkim określeń związanych z ekologią. Jeżeli firma nie spełnia warunków zgodnych z ekologią, nie może w jej nazwie występować bio i eko. Innym czynnikiem zmiany nazwy jest znaczenie językowe. Nazwa popularna w Polsce, po przetłumaczeniu na język obcy, może nie odzwierciedlać profilu działalności firmy, a nawet być obraźliwa lub mieć wpływ na niekorzystny wizerunek firmy.
Spółka LTD (zobacz w Tax Angels), to prestiżowa forma działalności, rozpoznawalna na całym świecie. Dlatego wybór nazwy należy tu szczególnie przemyśleć. Zmianę nazwy spółki wprowadza się wtedy, gdy marka może na tym skorzystać. Względy marketingowe odgrywają tu najważniejszą rolę. Bardzo ważne, by nazwa kończyła się frazą: limited lub ltd. Osoby, które prowadziły wcześniej działalność w innej formie, jak np. Self-Employed, mogą zostać zmuszone do zmiany. Brytyjskie prawo wymaga, by nazwa różniła się od już zarejestrowanych spółek. Nie może różnić się nieznacznie, kilkoma literami. Zanim zarejestrujemy spółkę, musimy upewnić się, że w rejestrze spółek i na stronie brytyjskiego rejestru marek i znaków towarowych, nie widnieje planowana przez nas nazwa. Jest to dokładnie sprawdzane. Jeżeli nie sprawdzimy, że nazwa nie została wykorzystana przez inne LTD, nasz wniosek o rejestrację spółki może zostać odrzucony. Nazwa nie może wprowadzać w błąd, zawierać zabronionych znaków lub być obraźliwa. W przypadku spółki LTD najlepiej skonsultować się z kancelarią, która nie tylko pomoże w wyborze, znając rynek brytyjski, ale także upewni się, że jest to on zgodny z prawem.
Renaming zazwyczaj jest elementem zmian struktury organizacyjnej firmy, mającym na celu poprawę wizerunku i zdobycia nowych klientów. Właściwie przemyślany, może stanowić część strategii rozwoju przedsiębiorstwa.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie