Akumulatory i pakiety Ni-Mh są znane na świecie od połowy lat 70. W wielu urządzeniach można nimi zastąpić szkodliwe dla środowiska baterie kadmowe.
Ogniwa Ni-Mh to ogniwa niklowo-wodorkowe. Rolę elektrolitu w akumulatorze tego typu pełni wodorotlenek potasu (KOH), katoda powstaje z niklu, a anodę tworzy stop różnych metali (takich jak nikiel, mangan, aluminium, kobalt oraz magnez). Baterie Ni-Mh cechuje bardzo duża gęstość, a ich napięcie wynosi około 1,2 V. Ich żywotność jest ograniczona, ale mają bardzo dużą pojemność i są pozbawione efektu pamięciowego. Stąd też często akumulatory i pakiety Ni-Mh zastępują szkodliwe dla środowiska baterie niklowo-kadmowe. Podobnie, jak baterie litowo-jonowe, akumulatory tego typu są pozbawione efektu pamięciowego.
Baterie niklowo – wodorkowe to trwałe, tanie i sprawdzone rozwiązanie dla wielu branży. Tego typu akumulatory można stosować w zakresie temperatur od -10 do nawet 40 stopni Celsjusza. Technologia ta jest tania i łatwa w użyciu, co spowodowało, że jest szeroko stosowana na całym świecie. Baterie Ni-Mh są stosowane w samochodach hybrydowych, systemach awaryjnego podtrzymywania źródła zasilania, komputerach oraz przenośnej elektronice o mniejszych gabarytach (aparaty cyfrowe, piloty, zegarki, latarki, bezprzewodowe urządzenia komputerowe i telefony).
Czas ładowania pakietu Ni-Mh można łatwo obliczyć, gdy znamy pojemność pakietu (w mAh) oraz prąd ładowania akumulatora. Przykładowo, jeśli mamy pakiet o pojemności 2000mAh, a prąd ładowania ładowarki wynosi 400mAh, to dzieląc pierwszą liczbę przez drugą (2000 / 400) otrzymujemy przybliżony czas ładowania równy 5 godzin. Czas ładowania wydłuża się proporcjonalnie do pojemności pakietu.
Akumulatory i pakiety Ni-Mh są przyjazne dla środowiska. To jedyny typ akumulatora, który nie zawiera metali ciężkich, (w tym toksycznych związków kadmu), dzięki czemu nie zanieczyszcza środowiska. Dokładny skład stopu metali, z którego powstaje anoda, to tajemnica producenta, który w sposób eksperymentalny określa najlepsze proporcje metali. Ogniwa Ni-Mh są testowane w specjalistycznych laboratoriach, a do ich wytworzenia używa się m.in. takich metali jak tytan, cyrkon, nikiel, kobalt, chrom, magnez oraz żelazo. Mimo że akumulatory i pakiety Ni-Mh są nieco droższe od ich kadmowych odpowiedników, w trosce o dobro środowiska, warto zainwestować w ten rodzaj baterii!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie