Reklama

Gmail vs Outlook – jaką skrzynkę pocztową wybrać dla swojej firmy?

AWAP
01/12/2018 10:21
Biorąc pod uwagę, jak wiele czasu spędzamy codziennie na czytaniu i odpisywaniu na e-maile, poszukiwanie odpowiedniej skrzynki mailowej dla swojej firmy jest jak najbardziej uzasadnione. Dwoma liderami na rynku poczty elektronicznej są Google (Gmail) oraz Microsoft (Outlook). Czym różnią się te produkty? Który z nich jest lepszy?

Interfejs


Zarówno Gmail, jak i Outlook odznaczają się dość przejrzystym interfejsem. W obu przypadkach postawiono na prostotę użytkowania, przejrzystość skrzynki mailowej oraz intuicyjność obsługi.

Foldery, etykiety oraz wyszukiwanie


Gmail automatycznie filtruje wiadomość na kartach: Główne, Społeczności i Oferty. Dzięki temu użytkownik nie musi poświęcać czasu na wyszukiwanie ważnych e-miali w gąszczu reklam. Każda wiadomość może zostać oznaczona etykietą, która ułatwi późniejsze wyszukiwanie informacji. E-maile mogą zostać także zaznaczone: gwiazdką, jako odłożone oraz jako ważne.

W przypadku Outlook mamy do czynienia z tradycyjną strukturą folderów. Zamiast etykiet zastosowano tu kategorie. Po oznaczeniu e-maila kategorią nie trafia on do osobnego folderu, lecz pozostaje w skrzynce odbiorczej.

Bardziej intuicyjną wyszukiwarkę oferuje Gmail, który w. Użytkownik może przeszukać skrzynkę, wpisując słowo kluczowe (niczym w wyszukiwarce Google).

Łączność


Zarówno Gmail, jak i Outlook obsługują protokoły POP oraz IMAP. Na forach można jednak doszukać się informacji, iż klienci Outlook miewają czasem problemy z łącznością i brakiem obsługi protokołu IMAP.

Dodatkowe rozszerzenia i kompatybilność z innymi aplikacjami


Gmail, bez problemu współpracuje z Dokumentami Google wchodzącymi w skład pakietu G Suite dla firm. Zaletą jest możliwość otwierania załączników przesyłanych w postaci Dokumentów Google oraz bezpośrednie zapisywanie ich na swoim Dysku Google. Gmail łączy się także z aplikacjami innych firm (m.in. CRM). Może współpracować z kontami w mediach społecznościowych – współpraca ta polega na importowaniu kontaktów do książki adresowej. Co więcej, użytkownik może korzystać z Google Tłumacza bezpośrednio w oknie wiadomości. Funkcji tej brakuje w Outlooku.

Outlook jest nieco opóźniony w porównaniu do Gmaila w kwestii dodatkowych rozszerzeń i kompatybilności z nimi. Skrzynka dobrze integruje się z aplikacjami Office 365 oraz OneDrive. Outlook zapewnia łatwy dostęp do pakietu Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote Online).

Zarządzanie spamem i filtrami


Filtrowanie spamu w przypadku Gmaila działa skutecznie. Skrzynka doskonale spisuje się także do odfiltrowania niechcianych wiadomości, które w rzeczywistości nie są spamem (np. e-maile od konkretnego nadawcy). Wiadomości reklamowe dostosowane są do treści e-maili. Istnieje więc większe prawdopodobieństwo, że w jakikolwiek sposób zainteresują użytkownika.

W przypadku Outlooka niektóre działania muszą być zrobione ręcznie. Ponadto wiele wiadomości, które nie są spamem, trafia do folderu spam. W konsekwencji użytkownik często musi przeglądać nie tylko folder główny, ale także ten ze spamem.

Skrzynka mailowa powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeba każdego z nas. Gmail jednak nadal pozostaje nieco przed Outlookiem, oferując bardziej zaawansowane funkcje, kompatybilność z różnymi aplikacjami oraz większą intuicyjność obsługi. Aby założyć konto firmowe Gmail z własną domeną skontaktuj się z polskim Google Premier Partner - Fly On The Cloud.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do