Reklama

Jak prawidłowo zarządzać relacjami z klientami?

AWAP
28/07/2019 20:43
Podstawą, jeśli chodzi o sukces firmy, jest utrzymywanie odpowiednich relacji z klientami. Są oni kluczowym elementem, jeśli mówimy o sprzedaży oferowanych przez nas towarów czy usług. Zbierając odpowiednie dane i poddając je skrupulatnej analizie, jesteśmy w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Dobrze dopasowana, nierzadko spersonalizowana oferta, znacząco wpływa na reakcję klienta, jeśli chodzi o podjęcie decyzji zakupu.

Nowy klient czy stały klient?


Pozyskiwanie nowych klientów, to oczywisty element pracy każdego handlowca. Nie można jednak zapominać też i o tych klientach, którzy już raz zaufali naszej firmie. Dbając o potrzeby obecnych klientów, także przyczyniamy się do zwiększenia wzrostu sprzedaży w naszym przedsiębiorstwie. Budujemy z nimi relacje, które oparte są na zaufaniu. Dobrym sposobem na monitorowanie działań pracy z obecnymi klientami, jest badanie satysfakcji i zadowolenia naszych klientów. W ten sposób będziemy wiedzieli, na co zwrócić uwagę, kiedy skierujemy do nich kolejną propozycję zakupu naszych produktów.

Określanie grupy docelowej


Kolejnym, bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na rozwój firmy, jest jasne i precyzyjne określenie grupy docelowej, do której kierujemy nasz produkt lub usługę. W tym celu warto wykorzystać narzędzie, jakim jest CRM dla firm. Jego głównym zadaniem jest precyzyjne określenie, którzy klienci faktycznie przynoszą zyski naszemu przedsiębiorstwu, a którzy ich nie generują. Selekcja grup, jak również ich analiza i wyciąganie odpowiednich wniosków, to bardzo ważne kwestie, jeśli chodzi o pracę naszego przedsiębiorstwa. Pamiętajmy, że klient, który będzie zadowolony zarówno z obsługi, jak i z zakupionej usługi, z pewnością opowie o tym kolejnym osobom, które także mogą stać się naszymi klientami.

Nie zapominaj o kampaniach marketingowych


Kluczowe dla przeprowadzenia odpowiedniej jakości procesu sprzedaży jest właściwie przeprowadzona kampania marketingowa. Według badań, aż 74% klientów jest sfrustrowanych kiedy dostaje reklamy, które absolutnie ich nie interesują. Kluczowe zatem jest wyselekcjonowanie takich produktów oraz pokazanie ich w taki sposób, aby reklama rzeczywiście była interesująca dla klienta. To nie tylko klucz do pozyskania nowego klienta, ale też do tego, aby zbudować z nim trwałą relację.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do