Tak więc miasto zdecydowało się na jeden z najmniej skutecznych sposobów przyciągnięcia nowych pasażerów. Efekt był taki, że według zamówionego przez urząd miasta badania opinii publicznej odsetek osób deklarujących przemieszczanie się autobusem PKM przynajmniej od czasu do czasu obniżył się z 84 proc. w 2016 r. do 73 proc. w 2018 r. (to nawet mniej niż w 2014 r. – wtedy było to 78 proc.). Nie pomogła wysoka ocena biletu rocznego za 180 zł, skoro ocena kluczowego aspektu – dostosowania rozkładu jazdy do potrzeb mieszkańców – wręcz nieco spadła w porównaniu do poprzednich lat, ponownie zajmując ostatnie miejsce w zestawieniu.
Miasto nie chwali się spadkiem przychodów z biletów, więc aby dowiedzieć się, jaka była ich wysokość w 2018 r., musieliśmy wysłać zapytanie do MZDiM (odpowiedź na nie jest zamieszczona poniżej). Natomiast dane za 2017 r. podane są na stronie MZDiM:Jan Chrapek,
prezes Stowarzyszenia „Zrównoważona Mobilność w Jaworznie”
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie