Reklama

Nagłośnienie sklepu - jak budować przyjazny klimat zakupów

AWAP
03/04/2019 09:07
Marketing handlowy coraz rzadziej skupia się wyłącznie na cenach i jakości produktów. Potrzeby konsumentów wykraczają już poza - te wydawałoby się - oczywiste czynniki, ukierunkowując się na odpowiednią atmosferę towarzyszącą zakupom. Tej zaś nie da się uzyskać bez profesjonalnie przygotowanego nagłośnienia.

Muzyka łagodzi obyczaje i... podwyższa sprzedaż!

Pod względem sprzedaży statystyki są jednoznaczne. Odpowiednie nagłośnienie sklepu ma bezpośredni wpływ na podwyższenie wolumenu sprzedaży. I nie chodzi tu wyłącznie o rodzaj puszczanej muzyki, ale też o jej charakter i sposób emisji. W sklepach i lokalach handlowych ogromne znaczenie ma przestrzeń, która - ze względu na konstrukcję lokalu - może doprowadzać do wygłuszenia, bądź wyeksponowania emitowanych fal dźwiękowych. Ich odpowiednia interferencja jest głównym czynnikiem, utrzymującym odpowiedni poziom komfortu u Klienta. W połączeniu z odpowiednio przygotowaną aranżacją (przytulne wnętrze, pozytywne kolory), istotnie wpływa ona na podwyższenie obrotów. Mówiąc kolokwialnie, cichy lokal to stracony lokal.

Muzyka od strony technicznej

Jak zaprojektować nagłośnienie lokalu, by spełniało ono swój marketingowy cel? Oto jego najważniejsze cechy.

1. Dyskrecja - przetworniki elektroakustyczne powinny być umiejscowione wewnątrz struktury sufitu. Głośniki sufitowe sprawdzą się zwłaszcza w małych pomieszczeniach. Opcjonalnie można wykorzystać głośniki ścienne, zainstalowane w mało eksponowanych lokalizacjach.

2. Funkcjonalność - sercem każdego systemu nagłośnienia jest wzmacniacz. Do zastosowań handlowych najlepiej sprawdzą się wzmacniacze emitujące dźwięk w kilku, niezależnych od siebie torach dźwiękowych. W ten sposób można łatwo ukierunkować dźwięk, emitując go w wybranym segmencie lokalu.

3. Personalizacja - sklepowe nagłośnienie powinno mieć spersonalizowany charakter. Oznacza to, że to potencjalny Operator sprzętu może dobrać emitowaną muzykę do określonych okoliczności. Przykładowo inny rodzaj muzyki zostanie wyemitowany np. w strefie pakowania a inny w strefie zakupowej.

Skuteczne nagłośnienie sklepu jest też zależne od doboru odpowiednich elementów obwodu, takich jak przewodów (i ich stosownego ułożenia), złącz, odtwarzaczy ściennych a nawet mikrofonów.

Podsumowanie

Budowę optymalnego systemu nagłośnienia sklepu powinno poprzedzać konstruktywne rozplanowanie czynnych i biernych elementów obwodu. Dopiero mając przed oczyma odpowiedni projekt, można przystąpić do wyboru określonych urządzeń i analizy ich wpływu na atmosferę panującą w sklepie.

undefined

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do