Reklama

Najpopularniejsze narzędzia e-marketingu

AWAP
03/04/2019 12:59
Internet stał się drugim, równoległym światem, w którym funkcjonujemy. Ten fenomen bycia i komunikacji w sieci został skrzętnie wykorzystany w celach marketingowych. E-marketingowe narzędzia bazują na nowych przyzwyczajeniach użytkowników. Doskonale wpasowują się w narzędzia i kanały komunikacji przez nas wykorzystywane. Są wszędzie tam, gdzie nowy konsument. Bazują również na naszych społecznych przyzwyczajeniach, które przeniosły się do sieci lub właśnie w niej rozwinęły.

 

Jakie są narzędzia i kanały komunikacji, bez których trudno sobie wyobrazić współczesny marketing internetowy? Co zadecydowało o ich popularności? Oto 6 najważniejszych z nich.


Pozycjonowanie w wyszukiwarkach


W zasadzie trzeba by napisać pozycjonowanie w wyszukiwarce, bo akurat w Polsce zawsze tę jedną mamy na myśli. Google to absolutny potentat nie tylko na naszym rodzimym rynku. Zgodnie z tegorocznymi badaniami (źródło: gs.statcounter.com, marzec 2019) aż 97% użytkowników korzysta właśnie z tej wyszukiwarki, a wszyscy z nich to potencjalni klienci. Google poprzez swoje algorytmy, filtry, wskazówki dla webmasterów nie jednej osobie spędzają sen z powiek, a aby znaleźć się w top 10 trzeba się sporo napracować.


Google Ads


Zupełnie naturalnym krokiem giganta z Mountain View było wprowadzenie własnego, płatnego systemu reklamowego. Google Ads w październiku 2018 roku obchodził swoje 18. urodziny. Rok wcześniej przychody z reklam Google Ads odnotowano na poziomie 100 mld dolarów! Szacunkowe dane mówią, że aż 25% wszystkich reklam wyświetlanych w sieci pojawia się tam właśnie za pośrednictwem systemu Google, który pozwalana na natychmiastowe odnalezienie poszukiwanej informacji lub firmy na podstawie wpisanego zapytania. Z kolei marketerzy cenią Adsy przede wszystkim za możliwość bardzo dokładnego targetowania przekazu, a to, jeśli chodzi o marketing internetowy jest bardzo istotne.


Content marketing


Marketing treści doskonale wykorzystał rewolucję zapoczątkowaną w wirtualnym świecie, a była to rewolucja związana z demokratyzacją w obszarze tworzenia i dystrybuowania treści. Znalazł również swoją niszę w sposobie komunikacji z odbiorcami. Można powiedzieć, że dzielenie się wartościowymi treściami stało się antidotum na obojętność użytkowników wobec stale rosnącej ilości przekazów reklamowych. Content marketing, naśladuje bardziej naturalną, ludzką formę komunikacji, a sami użytkownicy oczekują, że ich ulubione marki będą bardziej autentyczne. Poza tym, daje to, czego poszukujemy w sieci, a więc wartościowe informacje, porady, a czasem i rozrywkę.


E-mail marketing


E-maile w komunikacji elektronicznej zastąpiły nie tylko listy, ale i niektóre działania z zakresu BTL (below the line). Są one bardzo efektywną i tanią formą komunikacji z odbiorcami i mogą być wykorzystywane na wiele różnych sposobów. E-mail marketing, pośród wszystkich narzędzi marketingowych, może pochwalić się bardzo wysokim poziomem zwrotu z inwestycji. Skuteczne kampanie e-mail marketingowe przynoszą świetne rezultaty, podobnie jak cykliczna komunikacja z odbiorcami w formie newslettera. Wiele dostępnych na rynku narzędzi pozwala na zautomatyzowanie procesu wysyłki maili i personalizowanie przekazu. Współcześnie, kluczową i najtrudniejszą sprawą w e-mail marketingu jest nie tyle zbudowanie skutecznego przekazu, co zdobycie wartościowych leadów.


Marketing wirusowy


Marketing wirusowy wykorzystuje naturalne ludzkie skłonności do dzielenia się informacjami, szczególnie tymi, które wywołują emocje. W połączeniu z portalami społecznościowym, gdzie treści rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie, staje się on potężnym marketingowym narzędziem. Ze względu na metodę dystrybucji treści jest na pewno jedną z tańszych sposobów na dotarcie w krótkim czasie do dużej grupy docelowej. Co ważne, jego przekaz często oparty jest o treści dość kontrowersyjne, bo to one mają największy potencjał wirusowy. I tu czai się niebezpieczeństwo, ponieważ bywa, że cały impet komunikacyjny odwraca się przeciwko jego nadawcy.


Facebook Ads


Facebooka na pewno możemy nazwać największym „wirtualnym narkotykiem”. Scrollowanie news feedów zwyczajnie weszło nam w krew. Robi to 2,2 mld osób na świecie przez średnio 35 min. dziennie. Marki, firmy czy producenci również są obecni pośród swoich potencjalnych klientów. System reklamowy Facebook Ads umożliwia dotarcie z przekazem do mocno sprecyzowanych grup odbiorców. Jego efektywność w tym kontekście jest doceniana przez marketerów. Nie mniej ważne są narzędzia analityczne, pozwalające optymalizować i monitorować skuteczność reklam i prowadzić kampanie remarketingowe.


Dodać do tego trzeba jeszcze różnorodne i atrakcyjne wizualnie formaty reklam. To wszystko sprawia, że Facebook Ads plasuje się w czołówce narzędzi, przy pomocy których można prowadzić naprawdę skuteczne działania e-marketingowe.


Artykuł powstał przy współpracy z agencją Ideo Force.


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do