Reklama

Programy hotelowe - podstawa współczesnego hotelarstwa

AWAP
07/08/2019 08:20
W dawnych gościńcach, zajazdach czy hotelach zarządzanie i biurokracja były oparte o papierowe dokumenty. Hotelarstwo jednak nieustannie się rozwija - dziś wiele rzeczy wygodniej i bezpieczniej zrzucić na barki komputerów.

 

Co usprawni oprogramowanie hotelowe?


Programy hotelowe są odpowiedzią na potrzeby rynku hotelarskiego (oraz - pośrednio - całej branży HoReCa). Dzięki nim najbardziej żmudne czynności zostają zautomatyzowane, a ich efekty prezentowane w zrozumiałej dla użytkownika formie (unikając w ten sposób kosztownych błędów ludzkich).


Przykładowo, wszelkie raporty z obrotów hotelu w danym przedziale czasu zostaną sporządzone w czasie nieporównywalnie szybszym od ręcznej analizy faktur, paragonów, itp. Grafik dostępności pokojów i usług w takich systemach jest prezentowany w czytelnej dla ludzkich oczu formie, a do tego aktualizowany na bieżąco. Goście będą dzięki niemu sprawniej obsłużeni, a zatem bardziej zadowoleni z pobytu w hotelu czy pensjonacie. Również pracownicy odczują poprawę jakości ich własnej pracy, kiedy będą mogli skupić się na najważniejszym zadaniu: zadowoleniu gości, a nie męczącej biurokracji.


Czym powinno się ono charakteryzować?


Bez wątpienia, w czasach powszechnych płatności bezgotówkowych oraz unijnych dyrektyw, kluczową sprawą są kwestie bezpieczeństwa i ochrony danych. Żaden kierownik ani właściciel hotelu nie chciałby przeczytać, czytając prasę do porannej kawy, że w jego obiekcie doszło do przestępstwa bankowego lub innego wycieku danych. Stąd też program hotelowy powinien być przygotowany pod względem szyfrowania wrażliwych informacji, zgodnego z przepisami przechowywania dokumentów czy odpowiednich uprawnień dla poszczególnych typów użytkowników.


Pośrednio związana z powyższymi sprawami jest kwestia aktualności oprogramowania. Przepisy dot. hotelarstwa czy właśnie ochrony danych osobowych mogą się zawsze zmienić, dlatego producent oprogramowania powinien zapewnić utrzymanie swojego produktu w zgodzie ze stanem prawnym. Prócz tego, często aktualizowany system jest bardziej odporny na poczynania hakerów, co zwiększa bezpieczeństwo klientów.


Dobrze, jeśli wybrany program hotelowy udostępnia możliwość integracji z systemami tak wewnętrznymi (jak terminale POS w hotelowej restauracji), jak i zewnętrznymi (np. do rezerwacji i opłacania pokojów przez internet). Integrację z systemami wewnętrznymi można też rozwiązać w inny sposób - niektóre rozwiązania oferują wyspecjalizowane moduły np. własne terminale POS, ale może to się wiązać z koniecznością przeszkolenia pracowników na nowy software.


Podsumowanie


Ciężko sobie dziś wyobrazić zarządzanie i obsługę hotelu czy pensjonatu bez informatycznych rozwiązań. Ich wybór jest szeroki, więc każdy znajdzie coś odpowiadającego skali swojego przedsięwzięcia. Na informatyzacji zyska każdy - właściciele, kierownictwo, obsługa, a przede wszystkim - goście.


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do