
System CRM (customer relationship management) to narzędzie pozwalające nawiązać i utrzymać relację z potencjalnymi i aktualnymi Klientami.
Co to jest CRM
System CRM (customer relationship management) to narzędzie pozwalające nawiązać i utrzymać relację z potencjalnymi i aktualnymi Klientami. To uporządkowany format dający wgląd w szereg interakcji z Klientem zarówno na początkowym etapie kontaktu, jak i przy dłuższej współpracy. System CRM to także idealne narzędzie, aby skutecznie wdrażać i systematyzować strategie sprzedażowe w celu utrzymania efektywnej i długotrwałej współpracy z Klientem. Dzięki łatwemu dostępowi i strukturyzacji, oprogramowanie CRM pomaga prowadzić efektywną sprzedaż i uporządkować dane, dokumenty oraz przepływ informacji w firmie.
Prosty system CRM dla firm – dlaczego warto?
Każda firma, która obsługuje przynajmniej kilku różnych Klientów lub oferuje szereg produktów czy usług boryka się z problemem uporządkowania dokumentacji i informacji o każdym z Klientów. Biorąc pod uwagę także konieczność korzystania z bazy danych, dokumentów lub informacji o Klientach kilku pracowników lub różnych zespołów, niezbędne jest posiadanie pomocy w postaci systemu CRM, który gromadzi, porządkuje i systematyzuje kontakt, dokumentację oraz nawet najdrobniejsze informacje o Kliencie. Zgromadzone dane mogą być pomocne nie tylko przy aktualnej sprzedaży, ale także na dalszym etapie - przy doborze najodpowiedniejszego produktu czy usługi dla potrzeb danego Klienta na przyszłość.
Dodatkowo system pozwala gromadzić także informacje poboczne, notatki, uwagi, adnotacje, które mogą być pomocne przy kontakcie nawet w dłuższej perspektywie czasu. CRM daje pełen zasób wiedzy o Kliencie, dzięki czemu można zorientować się w jego potrzebach i specyfice, co pozwala podejść do każdego indywidualnie, Klient może poczuć się doceniony i wyróżniony, a także kompleksowo obsłużony.
System CRM pozwala także na ciągłe usprawnienie procesów komunikacji i sprzedaży w firmie, przeprowadzenie wielokierunkowych analiz, audytów i kontroli osiągnięć, zamierzonych celów i targetów.
Przydatne funkcje prostego CRM
Nawet najprostszy system CRM zawiera kilka kluczowych elementów. Przede wszystkim to wspólna i szczegółowa baza Klientów dla całej firmy, stworzona z zachowaniem zasad RODO. Także historia kontaktów potencjalnych Klientów, dokumentów i informacji o nawiązanych lub nienawiązanych współpracach. Kolejny to uproszczony schemat kontaktu lub procesu sprzedaży w postaci lejka sprzedażowego – dostosowany do specyfiki i profilu firmy i wiele różnych statusów kontaktu lub sprzedaży na każdym etapie transakcji.
Każdy z użytkowników systemu CRM ma również przypisane projekty, zadania lub zlecenia do wykonania, czasem w formie kalendarza, czasem jako dodatkowy element danego wątku kontaktowego, co umożliwia śledzenie wydajności, zaległości i efektywności poszczególnych użytkowników.
Dzięki integracji zewnętrznych narzędzi marketingowych pozwala na skuteczniejsze nawiązanie współpracy i dotarcie do potencjalnego Klienta zainteresowanego ofertą, poprzez leady, deale, kontakty lub zgłoszenia.
Prosty system CRM zawiera także uproszczoną wersję ofertowania produktów lub usług oraz fakturowania i rozliczania transakcji sprzedażowych. W niektórych systemach bywają także skonfigurowane możliwości płatności on-line. Rzadziej spotyka się możliwość zawierania umów on-line lub użytkowanie narzędzi komunikacji bezpośredniej sms lub e-mail.
Dlaczego prosty CRM jest lepszy?
W gąszczu procedur, obowiązków i zadań pracowników i zarządu firmy, każde usprawnienie i przyspieszenie procesu komunikacji z Klientem i finalizacji sprzedaży produktu czy usługi jest na wagę złota. Skrócenie czasu poświęcanego na zgromadzenie kluczowych informacji o Kliencie lub kontrahencie, możliwość integracji wielu zespołów oraz ułatwienie kontaktu i przepływu dokumentów i informacji w firmie to jedne z kluczowych elementów optymalizacji procesów sprzedażowych.
Nawet najprostszy system CRM pozwala usprawnić i ułatwić nawiązanie i utrzymanie kontaktu z potencjalnym Klientem lub kontrahentem. Dostępny wszędzie, gdzie tylko jest internet, o każdej porze i bez ograniczeń system zawierający informację i dokumenty o Kliencie to podstawowe narzędzie pracy.
Systemy CRM pozwalają także śledzić i kontrolować każdy z etapów komunikacji z Klientem, sprzedaży czy finalizacji umowy. Pozwala zauważyć elementy wymagające większego zaangażowania i integrować cały zespół, aby nie tylko skutecznie nawiązać kontakt dla jednorazowej sprzedaży, ale również go utrzymać tworząc ścisłą więź z Klientem, tak aby chciał wracać.
Jeśli zależy Ci na usprawnieniu procesów sprzedażowych, usystematyzowaniu dokumentacji i interakcji między współpracownikami w kontakcie z Klientami rozwiązaniem jest inwestycja w nawet najprostszy CRM. Sprawdź cennik prostego CRM SalesWizard.pl!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie