Reklama

Prosty system CRM dla firm

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
11/12/2022 21:25

System CRM (customer relationship management) to narzędzie pozwalające nawiązać i utrzymać relację z potencjalnymi i aktualnymi Klientami.

Co to jest CRM

System CRM (customer relationship management) to narzędzie pozwalające nawiązać i utrzymać relację z potencjalnymi i aktualnymi Klientami. To uporządkowany format dający wgląd w szereg interakcji z Klientem zarówno na początkowym etapie kontaktu, jak i przy dłuższej współpracy. System CRM to także idealne narzędzie, aby skutecznie wdrażać i systematyzować strategie sprzedażowe w celu utrzymania efektywnej i długotrwałej współpracy z Klientem. Dzięki łatwemu dostępowi i strukturyzacji, oprogramowanie CRM pomaga prowadzić efektywną sprzedaż i uporządkować  dane, dokumenty oraz przepływ informacji w firmie.

Prosty system CRM dla firm – dlaczego warto?

Każda firma, która obsługuje przynajmniej kilku różnych Klientów lub oferuje szereg produktów czy usług boryka się z problemem uporządkowania dokumentacji i informacji o każdym z Klientów. Biorąc pod uwagę także konieczność korzystania z bazy danych, dokumentów lub informacji o Klientach kilku pracowników lub różnych zespołów, niezbędne jest posiadanie pomocy w postaci systemu CRM, który gromadzi, porządkuje i systematyzuje kontakt, dokumentację oraz nawet najdrobniejsze informacje o Kliencie. Zgromadzone dane mogą być pomocne nie tylko przy aktualnej sprzedaży, ale także na dalszym etapie - przy doborze najodpowiedniejszego produktu czy usługi dla potrzeb danego Klienta na przyszłość.

Dodatkowo system pozwala gromadzić także informacje poboczne, notatki, uwagi, adnotacje, które mogą być pomocne przy kontakcie nawet w dłuższej perspektywie czasu. CRM daje pełen zasób wiedzy o Kliencie, dzięki czemu można zorientować się w jego potrzebach i specyfice, co pozwala podejść do każdego indywidualnie, Klient może poczuć się doceniony i wyróżniony, a także kompleksowo obsłużony.

System CRM pozwala także na ciągłe usprawnienie procesów komunikacji i sprzedaży w firmie, przeprowadzenie wielokierunkowych analiz, audytów i kontroli osiągnięć, zamierzonych celów i targetów.

Przydatne funkcje prostego CRM

Nawet najprostszy system CRM zawiera kilka kluczowych elementów. Przede wszystkim to wspólna i szczegółowa baza Klientów dla całej firmy, stworzona z zachowaniem zasad RODO. Także historia kontaktów potencjalnych Klientów, dokumentów i informacji o nawiązanych lub nienawiązanych współpracach. Kolejny to uproszczony schemat kontaktu lub procesu sprzedaży w postaci lejka sprzedażowego – dostosowany do specyfiki i profilu firmy i wiele różnych statusów kontaktu lub sprzedaży na każdym etapie transakcji.

Każdy z użytkowników systemu CRM ma również przypisane projekty, zadania lub zlecenia do wykonania, czasem w formie kalendarza, czasem jako dodatkowy element danego wątku kontaktowego, co umożliwia śledzenie wydajności, zaległości i efektywności poszczególnych użytkowników.

Dzięki integracji zewnętrznych narzędzi marketingowych pozwala na skuteczniejsze nawiązanie współpracy i dotarcie do potencjalnego Klienta zainteresowanego ofertą, poprzez leady, deale, kontakty lub zgłoszenia.

Prosty system CRM zawiera także uproszczoną wersję ofertowania produktów lub usług oraz  fakturowania i rozliczania transakcji sprzedażowych. W niektórych systemach bywają także skonfigurowane możliwości płatności on-line. Rzadziej spotyka się możliwość zawierania umów on-line lub użytkowanie narzędzi komunikacji bezpośredniej sms lub e-mail.

 

Dlaczego prosty CRM jest lepszy?

W gąszczu procedur, obowiązków i zadań pracowników i zarządu firmy, każde usprawnienie i przyspieszenie procesu komunikacji z Klientem i finalizacji sprzedaży produktu czy usługi jest na wagę złota. Skrócenie czasu poświęcanego na zgromadzenie kluczowych informacji o Kliencie lub kontrahencie, możliwość integracji wielu zespołów oraz ułatwienie kontaktu i przepływu dokumentów i informacji w firmie to jedne z kluczowych elementów optymalizacji procesów sprzedażowych.

Nawet najprostszy system CRM pozwala usprawnić i ułatwić nawiązanie i utrzymanie kontaktu z potencjalnym Klientem lub kontrahentem. Dostępny wszędzie, gdzie tylko jest internet, o każdej porze i bez ograniczeń system zawierający informację i dokumenty o Kliencie to podstawowe narzędzie pracy.

Systemy CRM pozwalają także śledzić i kontrolować każdy z etapów komunikacji z Klientem, sprzedaży czy finalizacji umowy. Pozwala zauważyć elementy wymagające większego zaangażowania i integrować cały zespół, aby nie tylko skutecznie nawiązać kontakt dla jednorazowej sprzedaży, ale również go utrzymać tworząc ścisłą więź z Klientem, tak aby chciał wracać.

Jeśli zależy Ci na usprawnieniu procesów sprzedażowych, usystematyzowaniu dokumentacji i interakcji między współpracownikami w kontakcie z Klientami rozwiązaniem jest inwestycja w nawet najprostszy CRM. Sprawdź cennik prostego CRM SalesWizard.pl!

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 14/06/2024 12:52
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do