Reklama

Regionalny sklep internetowy

AWAP
23/01/2019 18:00
Ilość użytkowników rośnie w sieci każdego roku o kilka procent. Według najnowszych danych to już 27,8 mln, a to z kolei aż 83,6% obywateli naszego kraju. W dużych miastach ilość użytkowników sieci mierzy się od kilkudziesięciu tysięcy. Co by było gdyby wyjść właśnie to mieszkańców swego miasta z ofertą e-commerce regionalną?

 

Ilość użytkowników rośnie w sieci każdego roku o kilka procent. Według najnowszych danych to już 27,8 mln, a to z kolei aż 83,6% obywateli naszego kraju. W dużych miastach ilość użytkowników sieci mierzy się od kilkudziesięciu tysięcy. Co by było gdyby wyjść właśnie to mieszkańców swego miasta z ofertą e-commerce regionalną?


Osobom wchodzących dopiero co do świata e-commerce ciężko jest zdobyć klienta, gdy potężni gracze od lat przejmują większość praktycznie każdej danej branży. Regionalizacja sklepu internetowego to świetna szansa by osiągnąć sukces w sprzedaży w znacznie krótszym czasie z mniejszymi nakładami finansowymi na cele marketingowe. Ograniczając się do działalności regionalnej zyskujemy cechy, których nie mają globalni gracze.


Decydując się na sprzedaż lokalną przede wszystkim warto zainwestować w sklep stacjonarny. Jako że sprzedaż będzie skupiona w sieci lokalizacja aż tak nie będzie ważna byle by była mniej więcej pośrodku twego miasta z ominięciem centrum. To umożliwi niektórym klientom kontakt ze sprzedawcą a jak pokazują badania jest to dla niektórych bardzo ważne.


Kolejną bardzo ważną zaletą sklepu internetowego działającego lokalnie jest możliwość osobistego dostarczania zamówień w ten sam dzień. Wyobraź sobie że masz konkurencyjne ceny i jesteś w stanie zrealizować zamówienie z dostarczeniem go do klienta w ciągu dwunastu godzin. Brzmi nieźle i z pewnością jest to przepis na pozyskanie stałego klienta.


Jedną z największych zalet jest koszt promocji. W Design Cart sklepy internetowe działające lokalnie promujemy za pomocą samych social mediów. Tworzenie społeczności lokalnej jest o wiele prostsze niż tworzenie społeczności nie powiązanej lokalizacją. Sieć lokalna składa się przecież z prawdziwych znajomych. Dodając umiejętnie posty na Facebook, tworząc najróżniejsze konkursy czy eventy pozyskujemy wiernych klientów, którzy dodatkowo świadomie bądź nie świadomie dołączają do promocji naszego sklepu internetowego.


Co jest ważne podczas tworzenia e-commerce nastawionego na sprzedaż lokalną. Jak w każdym sklepie i tutaj liczy się dobrze działający sklep internetowy, funkcjonalnością nieustępującym konkurencji. Ważna jest też identyfikacja wizualna. Powinna ona być nowoczesna, przejrzysta ale też nawiązywać do lokalizacji w której sklep online funkcjonuje. Mogą to być barwy miasta, lub charakterystyczne budowle wplecione w szatę graficzną. Wiele ciekawych rozwiazań wizualnych zobaczysz tutaj.


Sklepy internetowe są niewątpliwą przyszłością, przyszłym kierunkiem którym będą podążać początkujący przedsiębiorcy. Ponieważ ograniczenie lokalizacyjne dla każdej branży to swego rodzaju nisza, w które jest wiele miejsca dla nowych, młodych startup"ów.


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do