Reklama

"Rejestracja samochodu w jaworznickim UM to prawdziwa gehenna" - list czytelnika

Kolejny czytelnik, pan Marcin, postanowił podzielić się z nami w liście swoimi przejściami podczas rejestracji samochodu w wydziale komunikacji jaworznickiego UM.
We wiadomości czytamy:

"Szanowni Państwo,


Czytając niedawne artykuły na temat pracy Wydziału Komunikacji w naszym UM postanowiłem również wyrazić swoje zdanie i podzielić się swoimi doświadczeniami.


Historia jakich wiele...


Zarejestrowanie samochodu w jaworznickim UM to prawdziwa gehenna. Początkiem roku zostałem szczęśliwym posiadaczem nowego samochodu. Sielanka po zakupie skończyła się wraz z wizytą w Wydziale Komunikacji. Do rejestracji samochodu przygotowałem się świetnie, skompletowałem wszystkie wymagane dokumenty, wniosek wypełniłem w domu. Do UM udałem się w godzinach popołudniowych, po wcześniejszym zwolnieniu się z pracy. Okazało się jednak, że Wydział Komunikacji przyjmuje wnioski do godziny 12.00. Uzasadnieniem była duża ilość pracy w okresie, w którym udałem się do UM. Nie jestem specjalistą od urzędniczych procedur ani też od zasad pracy w Urzędzie, ale wydaje mi się że kartka na drzwiach Wydziału to zdecydowanie za mało. Przyjmowanie wniosków o rejestrację to normalny obowiązek w pracy Wydziału Komunikacji dlatego informacja o nieprzyjmowaniu wniosków powinna znaleźć się w Biuletynie Informacji Publicznej lub (a może przede wszystkim) na stronie internetowej. Ciekawe ilu petentów tego dnia zostało odesłanych z kwitkiem? Ilu wykorzystało urlop lub prosiło swoich przełożonych o zwolnienie z pracy podobnie jak ja? Ilu ludzi to przemilczy?

Reklama

Nazajutrz kolejna próba. Z samego rana udało się złożyć dokumenty. Niestety podobnie jak w publikowanych już na jaw.pl artykułach odbiór dowodu tymczasowego oraz tablic możliwy był dopiero po godzinie 12.00. Oh, ile jest możliwości spożytkowania wolnego czasu który został mi dany: wyciszenie się w kawiarni, zakupy w pobliskiej galerii, spacer po rynku i plantach, lektura w bibliotece. W końcu mam urlop!


Odbiór dowodu stałego nie mógł odbyć się bez pomyłek (biorąc pod uwagę powyższe). Czekałem dłuższą chwilę zanim mój komplet dokumentów został znaleziony, Panie chyba trochę zagubione, obok ktoś wykłóca się o swoje racje, w końcu otrzymałem dokumenty do podpisania. Opatrzność czuwa – sprawdziłem co zostało mi wydane.

Reklama

Marka i model niby ten sam, ale samochód dziesięć lat starszy. Właśnie odebrałem kartę pojazdu od samochodu starszej generacji. Lepiej niech każdy kto rejestrował samochód w jaworznickim UM sprawdzi czy otrzymał te same dokumenty które zostawił w Urzędzie.


Podsumowując, upolityczniając i kończąc.


Podsumowując, mój przykład jak i wszystkich tych którzy opisali trudności w rejestracji samochodu oraz tych, którym zabrakło determinacji, wolnego czasu albo lekkiego pióra dowodzi jak duży bałagan panuje w tym wydziale naszego Urzędu Miejskiego. O przyczyny takiego stanu rzeczy należy pewnie pytać kierownictwo UM, bo zawodzą procedury (być może nieadekwatne do dzisiejszych czasów, w których prawie każdy ma samochód, a dowodów rejestracyjnych wydaje się mnóstwo ) i zarządzanie.

Reklama

Upolityczniajac, trochę dużo mamy w Jaworznie w ostatnim czasie powodów do narzekania. A to problemy śmieciowe, a to ciągle poprawki elementów przestrzeni miejskiej, burzliwa dyskusja o edukacji, kiepsko działające urzędy. Komunikacji z mieszkańcem brak. Pozostaje swoje niezadowolenie wyrazić w najbliższych wyborach, mimo poparcia w poprzednich latach dla obecnie rządzących.


Kończąc, cieszy mnie fakt że do jaworznickiego Wydziału Komunikacji w najbliższym czasie nie zawitam. Każdemu posiadaczowi nowego samochodu polecam uzbroić się w cierpliwość, ale jednocześnie być wymagającym (nie chamskim) wobec naszych Urzędników. Ktoś w końcu musi dostrzec ten problem".


Opinie czytelników o pracy wydziału komunikacji publikowaliśmy już kilkukrotnie - możecie je znaleźć poniżej.

http://www.jaw.pl/2020/02/wydzial-komunikacji-urzedu-miejskiego-zastrzezenia-czytelnika/

http://www.jaw.pl/2020/01/to-co-dzieje-sie-w-wydziale-komunikacji-to-patologia-list-czytelnika/

foto: UM Jaworzno

[vc_facebook]

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama