Reklama

Koncepcja budowy tramwaju aktualna

AWAP
17/02/2016 06:15
"Zgodnie z obowiązującą koncepcją miałyby powstać dwie linie o łącznej długości minimum 11 km. Pierwsza z nich przebiegałaby na trasie Skałka – Centrum – Gigant – Osiedle Stałe o długości 6 km, z możliwością dobudowania kolejnego 2,5 km. Linia nr 2 w relacji Gigant – Szczakowa PKP miałaby 5 km długości. "
– Mamy wykonaną koncepcję projektową linii tramwajowych oraz opracowanie dotyczące optymalizacji lokalizacji przystanków tramwajowych w związku dążeniem do maksymalnego ułatwienia dostępności – informuje Tomasz Tosza z Biura Koordynacji Inwestycji w Urzędzie Miasta. (cytat z transport-publiczny.pl).

Pisze transport-publiczny.pl o tramwaju w Jaworznie.

Cały tekst na: http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/tramwaj-w-jaworznie-w-2020-r-trwaja-przygotowania--51315.html

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    kot - niezalogowany 2016-02-19 20:30:49

    Czy nie mamy pilniejszych problemów do rozwiązania w Mieście? Niektóre nie wymagają tak ogromnych nakładów finansowych. Brakuje pieniędzy na remonty lokali mieszkalnych. Rodziny na mieszkanie czekają, MZNK ponosi koszty związane z ich utrzymaniem. Ale nie jest to problem rządzących, oni mają dach nad głową. Lepiej wydawać nasze pieniądze na realizację "swoich idei/marzeń". Jest dofinansowanie do budowy tramwai to będziemy budować w Jaworznie - będzie się czym chwalić na zewnątrz, że potrafimy wykorzystywać środki unijne? Przy tak dużych projektach mieszkańcy powinni mieć coś do powiedzenia - i nie w ankietach tylko w referendum! Jeżeli jest to inwestycja opłacalna i potrzebna naszemu miastu to proponuję zrealizować ją w PPP.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Asia N - niezalogowany 2016-02-19 09:13:22

    Warto powiedzieć jasno... ktoś wydaje pieniądze, ktoś zarabia na tworzeniu koncepcji... a że nic z tego nie będzie... bo chyba te koncepcje nie są za darmo?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Art - niezalogowany 2016-02-19 00:35:56

    Raingod mamy mieć tramwaj do Szczakowej tam centrum przesiadkowe tylko dokąd? Dworzec nieczynny, perony wymagają remontu, pociągów jak na lekarstwo. Na Os. Stałe co parenaście minut jeżdżą busy lub autobus PKM. Skasujemy niektóre linie i damy tramwaj? To się nie zwróci tak szybko, taniej wyjdzie kupienie kilka autobusów elektrycznych. Tym bardziej, że budowa tramwaju zrujnuje dopiero co wyremontowaną infrastrukturę drogową. To wszystko dla 6 km marzeń... Na razie jak widać, miasto daje piękne projekty wizualne dla mieszkańców bez gwarancji czy zostaną wykonane i czy będą miały pokrycie z budżetu. Następne kredyty... kwota wolna od podatku mogą wpędzić miasto w niezłe tarapaty, a mamy w mieście bizancjum.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Art - niezalogowany 2016-02-17 21:38:48

    nie ważne czy się zrobi, ważne że jest piękne hasło, szczytny cel... można za parę lat wpisać do programu no i dać zarobić komuś za badania, za projekt... przy okazji gdzieś opóźni się inwestycję bo tamtędy w przyszłości ma być linia tramwajowa i tak będzie pięknie. Najlepszym przykładem są velostrady, podczas wyborów już miało być, przetargi ogłoszone, a tu stadion, którego lokalizacja została zdecydowanie później na razie jest szybciej w realizacji. Do dzisiaj nie powstał ani jeden metr velostrady i nie było żadnego przetargu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mikul - niezalogowany 2016-02-17 20:57:03

    Czas na nowe władze w tym mieście bo obecnej coś się już w główkach poprzewracało.Jeszcze gotowi nam sprawić metro albo lotnisko.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paweł Moroń - niezalogowany 2016-02-17 17:37:17

    1. Pan prezydent Silbert pytany przez radnego Kozika o ok. 50 milionów które trzeba wyłożyć jako wkład własny tego projektu (razem z centrum przesiadkowym w Szczakowej) odpowiedział jakieś 2 miesiące temu że nie wie dzisiaj skąd wziąć te pieniądze. 2. Tomasz Tosza mówi że te pieniądze w zasadzie już są ,bo chyba nie wątpi że rząd Prawa i Sprawiedliwości odbierze samorządom dochody na dotychczasowym poziomie. 3. Czy leci z nami pilot ? 4. Zważywszy na to, jaką orientację ma w przepisach podatkowych dot. swoich przychodów zarząd PKM Jaworzno oraz nadzorujący PKM urzędnicy miejscy na pewno będzie śmiesznie bo dobrze raczej nie będzie. Ciekawe jaką opinię wydała Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej dla Biuro Nadzoru Właścicielskiego UM Jaworzno bo ten załącznik do protokołu z posiedzenia tejże Komisji zawiesił się w sieci.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Raingod - niezalogowany 2016-02-17 14:50:35

    Tyle że ja oczekuję na "fachowcuf" ;) Tych od bicia piany na forach bez używania argumentów ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ___ - niezalogowany 2016-02-17 14:22:04

    Nigdzie nie odnoszę się do merytoryki i jej standardów. Zwracam tylko uwagę że jednego fachowca masz już w artykule, wykształconego i doświadczonego znawcę. W związku z tym lista "fachowców d.s. transportu publicznego i ekonomistów" jest już otwarta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    von Edward - niezalogowany 2016-02-17 13:42:59

    Mayky, ale to jak mniemam pytanie do "dziennikarzy" tego portaliku, a nie do Raingoda? Przebieg trasy jest łatwy do znalezienia, tylko dziennikarz musiałby ruszyć du...ę i go wkleić... Najlepiej z komentarzami ekspertów (byle nie "ekspertów" pokroju komisji latającego cyrku Macierewicza), oraz analizą za i przeciw. BA! Powiem więcej - nie tylko przebieg lini jest dostępny, ale i plan mobilności miejskiej, czy jak tam to się nazywało - z wynikami ankiet wypełnianych przez mieszkańców i wnioskami fachowców. Tylko to trzeba ruszyć tyłek zza biurka i popracować trochę nad materiałem i źródłami. Niestety najłatwiej przyjść na gotowe, klepnąć parę bzdur nie popartych faktami (byle tylko przyjebać władzy) ew, skopiować materiał z innego źródła.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Raingod - niezalogowany 2016-02-17 12:51:52

    Akurat Tomasz Tosza przedstawił koncepcję już wcześniej, zachowując wszelkie standardy merytoryki. Ale widać czytaliśmy różne opracowania, trzykreskowiczu :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ___ - niezalogowany 2016-02-17 12:36:10

    To już masz. W artykule wystąpił Tomasz Tosza były dziennikarz obecnie specjalista od infrastruktury i znawca tematu transportu publicznego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mayki@portal - niezalogowany 2016-02-17 12:33:44

    Skoro koncepcja juz jest to może warto to pokazać? A jak coś zobaczymy to może warto zapytać mieszkańców co o tym sądzą?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Raingod - niezalogowany 2016-02-17 09:50:36

    Wysyp fachowców d.s. transportu publicznego i ekonomistów za 3...2...1.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    czeslaw1963@portal - niezalogowany 2016-02-17 09:35:07

    Panowie z UM i Redakcjo. Dlaczego urzędnicy nie przedstawią mieszkańcom koncepcji przebiegu linii. Dokładej mapy. Gdzie konsultacje z mieszkańcami?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do