Reklama

Trwają prace nad Obwodnicą Północną. Zobacz zdjęcia

AWAP
09/08/2016 11:23

Mieszkańcy Jaworzna wkrótce będą mogli korzystać z nowo projektowanej drogi powiatowej, która zastąpi ciąg drogowy ul. św. Wojciecha wraz z nowo projektowanym żelbetonowym tunelem pieszo-rowerowym znajdującym się w ciągu obwodnicy. Przy ul. św. Wojciecha trwa już wycinka drzew. W tym miejscu znajdzie się rondo o średnicy 38 metrów. Rondo znajdzie się również przy ul. Chełmońskiego.


Powstający odcinek obwodnicy będzie miał długość 2,3 km i szerokość 2 x 3,5 m. Przewidywana prędkość na tym odcinku będzie wynosiła 60 km/h. Dodatkowo droga będzie zaopatrzona w ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m.

Skrzyżowanie projektowanej obwodnicy z wlotem ul. św. Wojciecha (od strony południowo-zachodniej) zaprojektowano jako skrzyżowanie z rondem o średnicy 38 metrów wraz z oświetleniem ulicznym. Wydzielony został dodatkowy pas do skrętu w prawo, przebiegający poza rondem z ul. św. Wojciecha z kierunku północno-zachodniego. Wzdłuż północno-zachodniego wlotu ronda zaprojektowano jednostronną ścieżkę rowerową o szerokości 3 metrów. Prace nad obwodnicą powinny zostać ukończone do końca roku.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Art - niezalogowany 2016-08-10 00:42:05

    super wieści. zasadnicze pytanie to czy będą posiadały klimatyzację bo jeżeli nie to jedynie będą to piękne zabawki do pochwalenia się. Proponuję już urzędnikom kazać jeździć autobusami PKM w trakcie upałów. Tymi pięknymi, nowymi, z których tak bardzo prezes jest dumny...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Melitta - niezalogowany 2016-08-09 20:11:43

    Jaworzno kupuje 16 autobusów elektrycznych Szesnaście nowych autobusów elektrycznych kupuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Jaworzna. Spółka planuje w najbliższych latach, z pomocą środków unijnych, wymienić na autobusy elektryczne połowę swojej floty. Testujący autobusy elektryczne od 2012 r. PKM z Jaworzna (ostatnio m.in. we współpracy ze spółką Tauron Dystrybucja) przygotował warty 60 mln zł unijny projekt dotyczący zakupu elektrycznego taboru autobusowego wraz z systemem inteligentnego zarządzania flotą, a także budową centralnej stacji ładowania i wymiany baterii oraz rozproszonych stacji szybkiego ładowania baterii. Projekt ten został zgłoszony w naborze dotyczącym niskoemisyjnego transportu miejskiego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - jednego z komponentów Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 o zasięgu subregionalnym. Wraz ze zgłoszeniem projektu wiosną jaworznicka spółka ogłosiła m.in. przetargi na zakup 16 autobusów elektrycznych (4 dziewięcio-, 3 dwunasto- i 9 osiemnastometrowych), a także 6 autobusów elektrycznych przystosowanych do szybkiej wymiany akumulatorów trakcyjnych. Jak wynika z informacji na stronie zamówień publicznych przewoźnika, w ostatnich dniach rozstrzygnięty został pierwszy z tych przetargów. Jedynym oferentem i zwycięzcą okazała się spółka Solaris Bus & Coach. W toku pozostawał drugi przetarg. 25 lipca PKM Jaworzno – wobec licznych pytań i uwag oferentów - przedłużyło termin składania w nim ofert do końca sierpnia br. Ogłoszone w podobnym czasie przetargi na elementy infrastruktury stacji ładowania i wymiany baterii oraz rozproszonych stacji szybkiego ładowania baterii zostały unieważnione – ze względu na wartości ofert przekraczające przewidziane nakłady. Jaworznicki PKM testuje pojazdy elektryczne od blisko czterech lat. Aby zdobyć doświadczenie pod kątem rozwoju floty z alternatywnym napędem, w ub. roku przewoźnik wprowadził autobus elektryczny do regularnej eksploatacji – wyprodukowany w Polsce Solaris Urbino 12 electric. - W najbliższym czasie, z pomocą środków unijnych, planujemy wymienić połowę naszej floty na autobusy elektryczne. W ciągu najbliższych dwóch lat ok. 20-25 autobusów powinno jeździć na prąd. Przy takiej skali niezwykle ważną kwestią jest wypracowanie optymalnych rozwiązań w zakresie technologii ładowania – mówił pod koniec lipca prezes PKM Jaworzno Zbigniew Nosal. W tym czasie przewoźnik rozpoczął współpracę w badaniach i rozwoju technologii ładowania autobusów elektrycznych z Tauronem Dystrybucją. Obie spółki mają przez rok przetestować autobus elektryczny (Yutong E12LF produkcji chińskiej) oraz infrastrukturę do jego ładowania w warunkach normalnej eksploatacji. W pierwszym etapie współpracy samorządowego przewoźnika z Tauronem testowana ma być infrastruktura ładowania typu plug-in. Ponieważ rozwój elektromobilności wymaga m.in. rozwoju i dostosowania sieci dystrybucyjnych, przedmiotem badań będą m.in. wpływ ładowania na parametry jakości energii w sieci dystrybucyjnej oraz wydajność często ładowanych baterii. W kolejnym etapie uruchomiona ma zostać pilotażowa stacja ładowania i szybkiej wymiany baterii dla autobusów elektrycznych. System zostanie wykorzystany do testów i prac badawczo-rozwojowych związanych z zarządzaniem procesem ładowania i optymalnym wykorzystaniem infrastruktury elektroenergetycznej. Dla PKM Jaworzno współpraca z dystrybutorem energii ma być krokiem w budowaniu nowoczesnej, ekologicznej, sprawnej i komfortowej komunikacji miejskiej. Tauron liczy na doświadczenia dotyczące magazynowania energii, rozwoju inteligentnych sieci energetycznych (tzw. smart grid) oraz poprawy efektywności energetycznej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do