Reklama

Udział I LO w #KOMÓRKOMANII

AWAP
30/11/2018 12:00
„#Komórkomania” to nie moda na nowy model telefonu. To moda na ratowanie czyjegoś życia.
W Polsce co godzinę ktoś dowiaduje się, że ma białaczkę, czyli nowotwór krwi. Tę diagnozę słyszą rodzice małych dzieci, młodzież i dorośli. Bez względu na wiek – każdemu grozi choroba. Na szczęście, każdy może też pomóc. Dla wielu chorych jedyną szansą na życie jest przeszczepienie krwiotwórczych komórek macierzystych od niespokrewnionego dawcy. Jedynie 25% pacjentów znajduje „bliźniaka genetycznego” w rodzinie, pozostałe 75% zdanych jest na dawców niespokrewnionych.

Prawdopodobieństwo znalezienia odpowiedniego dawcy wynosi 1 : 20 000, a nawet 1 do kilku milionów. O przeszczepieniu decyduje zgodność cech tkankowych i to właśnie sprawia, że poszukiwania są niezwykle trudne.

Fundacja DKMS działa w Polsce od 2008 r. jako niezależna organizacja pożytku publicznego i jest największym ośrodkiem dawców szpiku i komórek macierzystych w kraju. Misją Fundacji jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie i dlatego uczniowie I LO, którzy ukończyli 18 rok życia, z inicjatywy Pani Profesor Beaty Wołos, w ramach akcji „#komórkomania”, zarejestrowali się jako dawcy, wyrażając swoją gotowość do podzielenia się cząstką siebie z chorymi na nowotwory krwi.

Oprócz rejestracji, licealiści zaangażowali się w akcję promocyjną i informacyjną, propagując problematykę związaną z dawcami szpiku i komórek macierzystych nie tylko na terenie szkoły, ale także w środowisku.

Udział licealistów w „#Komórkomanii” po raz kolejny potwierdza, jak ogromną wrażliwością cechuje się młode pokolenie.

N.D.


Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do