Content marketing przynosi oczekiwane rezultaty, gdy treści przygotowane dla użytkowników są wartościowe i ciekawe. Takie cechy posiadają jedynie te wpisy, infografiki i filmy, które powstają po sprawdzeniu, co interesuje grupę docelową. Gdzie szukać inspiracji do tworzenia contentu, podpowiada Michał Łyko z marketin9.
Na internetowych forach i grupach w mediach społecznościowych gromadzą się osoby zainteresowane danym tematem. Jest to prawdziwa „kopalnia” inspiracji do tworzenia contentu. Można tam sprawdzić, jakie tematy interesują grupę docelową, jakie są aktualne trendy i z czym ma problem potencjalny odbiorca produktów z branży. Wartościowy content można stworzyć, zarówno odpowiadając na często zadawane pytania użytkowników za pomocą komentarzy, jak przygotowywać spójne i merytoryczne poradniki na bloga. Dodatkowo zauważy się, jakie tematy są rzadko przeglądane i nieaktualne, co pozwoli uniknąć przygotowania wpisów, które byłyby interesujące kilkanaście miesięcy wcześniej.
Na obu portalach znajdzie się wiele zdjęć, dzięki którym poznaje się trendy w urządzaniu wnętrz, makijażu, gotowaniu, podróżowaniu itd. Sugestywne fotografie kreują modę w różnych branżach i wpływają na zachowania konsumentów. Szczególną uwagę warto zwracać na treści publikowane przez znanych blogerów, których śledzi nawet kilkanaście tysięcy osób i więcej. Rozwijanie treści z Pinteresta i Instagrama, nawiązywanie do nich, tworzenie poradników DIY i dołączanie do artykułów zdjęć z obu serwisów sprawia, że wartość contentu rośnie. Więcej na temat obu narzędzi przeczytasz na https://www.marketin9.com/11-life-saving-content-curation-tools-marketers-need/.
Influencerzy sami dyktują trendy modowe, makijażowe, kulinarne i sportowe, dlatego warto śledzić ich blogi. Nawiązując do ich opinii i udostępniając ich wpisy, można zachęcić grupę docelową do nabycia odzieży, kosmetyków, produktów spożywczych, odzieży funkcyjnej itp. Czytelnicy blogów chętnie zapoznają się z wpisami związanymi z ich ulubieńcami. Dzięki influencerom można zdobyć również wielu nowych klientów - podjęcie współpracy z blogerami owocuje zdobyciem zaufania konsumentów i zwiększeniem rozpoznawalności marki.
Jest to jeden z prostszych sposobów na znalezienie inspiracji do tworzenia contentu, jednak korzystanie z niego wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Komentujący użytkownicy zadają pytania, na które powinno się odpowiadać, by podtrzymać relację. Dialog z odbiorcami pomaga znajdywać pomysły na nowe wpisy, w których rozwija się odpowiedzi na skomplikowane pytania. Ponadto dość często pojawiają się sugestie użytkowników dotyczące kolejnych tematów, poruszanych na blogu lub portalu. Dowiedz się więcej o wartościowym contencie - https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/.
Wartościowe wpisy powinny być związane z aktualnymi trendami, a te - jak wiadomo - często zmieniają się w zależności od pory roku. Przed wakacjami internauci szukają treści dotyczących różnych kierunków na urlop, a przed Bożym Narodzeniem inspiracji do przygotowania prezentów, nowych przepisów na wigilijny stół oraz poradników dotyczących tworzenia dekoracji domu. Nawiązywanie do pór roku, świąt i okazji sprawdza się również w przypadku contentu dotyczącego gotowania. Ciekawe treści przedstawiają przepisy na dania sezonowe, opowiadają o wartościach odżywczych świeżych warzyw i owoców oraz zachęcają do kupowania różnych produktów spożywczych.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie