Reklama

Inspiracje w content marketingu - gdzie ich szukać?

AWAP
13/12/2018 07:36

Content marketing przynosi oczekiwane rezultaty, gdy treści przygotowane dla użytkowników są wartościowe i ciekawe. Takie cechy posiadają jedynie te wpisy, infografiki i filmy, które powstają po sprawdzeniu, co interesuje grupę docelową. Gdzie szukać inspiracji do tworzenia contentu, podpowiada Michał Łyko z marketin9.



Internetowe fora i grupy na Facebooku


Na internetowych forach i grupach w mediach społecznościowych gromadzą się osoby zainteresowane danym tematem. Jest to prawdziwa „kopalnia” inspiracji do tworzenia contentu. Można tam sprawdzić, jakie tematy interesują grupę docelową, jakie są aktualne trendy i z czym ma problem potencjalny odbiorca produktów z branży. Wartościowy content można stworzyć, zarówno odpowiadając na często zadawane pytania użytkowników za pomocą komentarzy, jak przygotowywać spójne i merytoryczne poradniki na bloga. Dodatkowo zauważy się, jakie tematy są rzadko przeglądane i nieaktualne, co pozwoli uniknąć przygotowania wpisów, które byłyby interesujące kilkanaście miesięcy wcześniej.



Pinterest i Instagram


Na obu portalach znajdzie się wiele zdjęć, dzięki którym poznaje się trendy w urządzaniu wnętrz, makijażu, gotowaniu, podróżowaniu itd. Sugestywne fotografie kreują modę w różnych branżach i wpływają na zachowania konsumentów. Szczególną uwagę warto zwracać na treści publikowane przez znanych blogerów, których śledzi nawet kilkanaście tysięcy osób i więcej. Rozwijanie treści z Pinteresta i Instagrama, nawiązywanie do nich, tworzenie poradników DIY i dołączanie do artykułów zdjęć z obu serwisów sprawia, że wartość contentu rośnie. Więcej na temat obu narzędzi przeczytasz na https://www.marketin9.com/11-life-saving-content-curation-tools-marketers-need/.



Blogi influencerów


Influencerzy sami dyktują trendy modowe, makijażowe, kulinarne i sportowe, dlatego warto śledzić ich blogi. Nawiązując do ich opinii i udostępniając ich wpisy, można zachęcić grupę docelową do nabycia odzieży, kosmetyków, produktów spożywczych, odzieży funkcyjnej itp. Czytelnicy blogów chętnie zapoznają się z wpisami związanymi z ich ulubieńcami. Dzięki influencerom można zdobyć również wielu nowych klientów - podjęcie współpracy z blogerami owocuje zdobyciem zaufania konsumentów i zwiększeniem rozpoznawalności marki.



Komentarze pod artykułami


Jest to jeden z prostszych sposobów na znalezienie inspiracji do tworzenia contentu, jednak korzystanie z niego wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Komentujący użytkownicy zadają pytania, na które powinno się odpowiadać, by podtrzymać relację. Dialog z odbiorcami pomaga znajdywać pomysły na nowe wpisy, w których rozwija się odpowiedzi na skomplikowane pytania. Ponadto dość często pojawiają się sugestie użytkowników dotyczące kolejnych tematów, poruszanych na blogu lub portalu. Dowiedz się więcej o wartościowym contencie - https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/.



A co z… kalendarzem?


Wartościowe wpisy powinny być związane z aktualnymi trendami, a te - jak wiadomo - często zmieniają się w zależności od pory roku. Przed wakacjami internauci szukają treści dotyczących różnych kierunków na urlop, a przed Bożym Narodzeniem inspiracji do przygotowania prezentów, nowych przepisów na wigilijny stół oraz poradników dotyczących tworzenia dekoracji domu. Nawiązywanie do pór roku, świąt i okazji sprawdza się również w przypadku contentu dotyczącego gotowania. Ciekawe treści przedstawiają przepisy na dania sezonowe, opowiadają o wartościach odżywczych świeżych warzyw i owoców oraz zachęcają do kupowania różnych produktów spożywczych.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do