Reklama

Jak poprawić komunikację w zespole? Sprawdzone porady

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
11/06/2023 17:38
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jak poprawić komunikację w zespole? Warto jednak dostosować się do kilku sprawdzonych zasad, dzięki którym cały zespół zacznie ze sobą lepiej współpracować, a firma odniesie z tego tytułu spore korzyści.

Poprawa komunikacji w zespole - jak tego dokonać?


Istnieją różne metody, które mają na celu ekspresową poprawę komunikacji w zespole. Jedną z nich jest przeprowadzanie regularnych szkoleń dla pracowników, ale też dla kadry zarządzającej. Takie szkolenia powinny być realizowane za pośrednictwem wykwalifikowanych coachów, którzy znają się na podstawowych technikach i tajnikach komunikacyjnych oraz efektywnej pracy w zespole. Wsłuchanie się w słowa płynące ze strony doświadczonych specjalistów to najlepsze, na co można się zdecydować. Na szkoleniach nie powinno oczywiście zabraknąć zarówno zajęć teoretycznych, jak i praktycznych, dlatego przed ich wdrożeniem warto najpierw dokładnie zaplanować ich strukturę.

Jakie elementy są ważne przy poprawie komunikacji w zespole? Kilka przydatnych podpowiedzi


Prawidłowa komunikacja w zespole wymaga czasu, zaangażowania oraz cierpliwości. Kluczem do sukcesu jest to, aby wszelkie działania były przemyślane oraz zmierzały do ściśle określonego celu. Najważniejsze elementy, na których powinny się skupić firmy to m.in.:

jasny przekaz - oparty m.in. na precyzyjnym określeniu celu projektu, zasad współpracy czy też powierzonych pracownikom zadań,
organizowanie imprez/zajęć integracyjnych. Dzięki temu pracownicy mogą się lepiej poznać, zrozumieć swoje potrzeby i poznać najmocniejsze strony współpracowników,
wdrożenie komunikacji wewnętrznej na linii pracownik - kierownictwo - w ten sposób właściciel firmy będzie wiedzieć, na jakim etapie znajdują się dane prace i czy projekt jest realizowany zgodnie z wcześniejszymi założeniami,
konkretne przekazywanie informacji zwrotnych - pracownicy muszą wiedzieć, co robią dobrze, a co powinni poprawiać. Oczywiście trzeba się przy tym wykazać szacunkiem do drugiej osoby.

Jeżeli będziemy przestrzegać powyższych zasad, to mamy dużo większe szanse na to, że komunikacja w zespole będzie działać na zdecydowanie wyższych obrotach, co przełoży się oczywiście na lepsze wyniki w pracy i komfortową atmosferę pomiędzy pracownikami.

Co jeszcze warto wziąć pod lupę?


Chcąc poprawić komunikację w zespole, nie można zapominać o tym, że pracownik jest bardzo istotnym ogniwem całej firmy, dlatego też managerowie powinni być dla niego cały czas dostępni (zwłaszcza jeśli chodzi o wdrażanie nowych pomysłów czy też dyskusję na temat realizowanego projektu). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć również regularne raporty ze swojej pracy, które będą jasnym dowodem na to, w jakim miejscu znajduje się projekt i jakie zadania zostały zrealizowane przez konkretnych pracowników. Można wtedy oszacować zaangażowanie pracowników oraz ewentualne opóźnienia przy realizacji projektu. Komunikacja w zespole ulegnie również poprawie na skutek częstych meetingów w pracy, na których to pracownicy będą mogli wspomnieć o swoich odczuciach, obawach, problemach czy też sukcesach.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do