Reklama

Parking dla 180 rowerów na Placu Górników

AWAP
26/01/2016 16:34
Na Placu Górników, w miejscu istniejącego parkingu samochodowego, ma powstać parking dla 180 rowerów "Bike and Ride”. Pojawiły się pierwsze wizualizację, które pokazują, jak zmieni się w przyszłości to miejsce.
Parking rowerowy ma być zadaszony i monitorowany z zapleczem socjalnymi i prawdopodobnie z powierzchnią handlową.

Takie rozwiązanie ma umożliwiać dojazd do Centrum Integracji Transportu Jaworzno rowerem i bezpieczne pozostawienie go w celu kontynuacji podróży autobusem.



Informacje i wizualizacje pochodzą z fanpage "Miasto Jaworzno" na Facebook"u

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kaaty Jas na Facebooku - niezalogowany 2016-01-29 18:59:57

    Cezarowke * błąd Górną oczywiscie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kaaty Jas na Facebooku - niezalogowany 2016-01-29 18:59:09

    Centrum -jeziorki- Ciezkowice....czy komuś połączenie tych tras odpowiada......z centrum połączenie z Ciezkowicami ...porażka....dalej na jeziorki kawałek droga....wikoszyn zakręt droga...kawalek drogi rowerowej nad która wisza gałęzie i trzeba sie schylić....potem zjazd na wąski chodnik....i co dalej? ......droga rowerowa przez ciężarówkę...kawałek droga asfaltowa...potem na byczyne przez pola i błoto....no nic tylko jeździć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-28 10:43:21

    Rower elektryczny można kupić w cenie mniej więcej dwóch dobrych rowerów. Czyli cena podobna jak skutera, ale korzyści znacznie większe (możliwość korzystania z wszystkich udogodnień dla rowerzystów, brak konieczności jazdy w kasku, rejestracji, ubezpieczenia itd.). A z kosztami związanymi z używaniem samochodu w ogóle nie ma porównania (do kosztu nabycia samego pojazdu trzeba doliczyć też: paliwo, ubezpieczenie, przeglądy i parkowanie).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-28 10:33:49

    Grzegorz Nomad Ciolczyk Z jednej strony masz rację - procedury muszą trwać. Ale z drugiej strony, obecna ekipa rządzi nie od dziś, a "ścieżki rowerowe łączące dzielnice" były obiecane nie przed wyborami w 2014 r., ale w 2010 r., więc można było wcześniej zacząć przygotowywanie inwestycji. ZITy to nie jedyne źródło dofinansowań. To raz. Dwa, przetarg na projekt obecnie realizowanego etapu IDR był w lipcu 2014 r. Połowa 2014, cały 2015 i pewnie połowa 2016 r. potrzebna była/jest na przygotowania i dopiero można zacząć budowę. Skoro tak, to optymistycznie licząc (gdyby w tym momencie zaczęły się przygotowania do następnego etapu), to cały następny rok znowu nie byłyby budowane żadne samodzielne inwestycje rowerowe (jak w 2015), następna okazja dopiero w 2018 r. Trochę to taka strategia "od wyborów do wyborów".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz Nomad Ciolczyk na Fac - niezalogowany 2016-01-28 10:20:05

    Michał, bo mylisz rowerzystę trenującego (czyli właśnie Ci ubrani w takie stroje) od rowerzysty rekreacyjnego/codziennego - którego strój praktycznie niczym się nie różni od pieszego. To tak jakbyś zaczął porównywać jeżdżących na skuterach do tych na motocyklach i zaczął udowadniać, że na skuter bez skórzanego kombinezonu, butów z sliderami i rękawic skórzanych z pierdyliardem ochraniaczy nie ma co wsiadać :P

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz Nomad Ciolczyk na Fac - niezalogowany 2016-01-28 10:17:17

    No i projekt ruszył. Tylko, że np velostrada to nie jest to budowanie szopy na działce wujka Staszka w Wólce Górnej. Procedury muszą potrwać (uzgodnienia, przetarg na projekt budowlany, przygotowanie projektu budowlanego - w trakcie którego były robocze spotkania IDR-u z projektantami i istna "burza mózgów" - praktycznie każdy element mniej był dyskutowany. Zauważ, że poza samymi jezdniami DDR i chodnika na trasie są 3 elementy budowlane (2 kładki i tunel), a na trasie znajdują się kolizję z instalacjami podziemnymi - więc z ich właścicielami trzeba było uzgodnić sposoby przekładek, czy zabezpieczenia ich. Obecnie tak jak to już Ci IDR napisał - wszystko jest gotowe i czekamy na dofinansowanie z ZIT-ów. Dlaczego nie dało się wcześniej? Bo nie było jasnych wytycznych odnośnie przyznawania tych ostatnich i trzeba było czekać na uszczegółowienie. A o każdym etapie na którym jest w danym momencie velostrada - były informacje na profilu IDR-u.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Piotrix Ż na Facebooku - niezalogowany 2016-01-28 02:00:03

    Normalnie brak słów aż pisać się nie chce ,może ktoś kto zarabia jak w urzędzie pisze to nie ma pojęcia o polskich zarobkach a koszcie zakupu roweru elektrycznego, równie dobrze za tą kwotę mógłbym kupić motocykl , albo kupić używany samochód na masakra z wytłumaczenia się heheh. ps. a gdzie ta szatnia by była ?... Ps. Dzisiaj było Jaworzno w telexpresie na zakączenie dla jaj , czekam na dalej jak pokażą resztę hehe :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał Tekielak na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 22:27:06

    nie w Holandii, w Jaworznie, no ale możecie jeszcze pokazać peleton wyścigu Tour de Pologne i nazwać ich rowerzystami. Gratuluję.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 21:46:14

    Zależy, czy przekroczyłoby 115 kN na oś ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 21:43:58

    No właśnie nie chodzi o to, żeby cokolwiek narzucać, tylko żeby był wybór. Na Farnej nie zlikwidowano całkowicie miejsc dla samochodów, są parkingi dla obu rodzaju pojazdów. Podobnie przy Galenie. Co do dostaw, to niestety o wykupienie miejsca parkingowego powinni postarać się przedsiębiorcy. W przeciwnym wypadku nie można mieć pretensji o to, że ogólnodostępne miejsca są już zajęte.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 21:39:35

    Jazda po płaskim terenie (a takich jest sporo w Jaworznie) nie wymaga pocenia się, a pod górę - można jechać wolniej lub użyć roweru elektrycznego. Osoby, których obowiązuje "dress code", mogą jechać w ubraniu stosownym do pogody i skorzystać z szatni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 21:35:09

    Chodzi np. o tych współczesnych rowerzystów? www.youtube.com/watch?v=2rETLfzQrIw

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ireneusz Budak na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 17:43:23

    żenada,tyle powiem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bartek Coulson na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 17:16:40

    2/10 Ale tak serio, to bardzo dobry pomysł :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Integracja dróg dla rowerów w - niezalogowany 2016-01-27 14:52:27

    To wszystko są projekty równoległe. W temacie velostrady nic się nie zmieniło. Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem dofinansowania w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Na dzień dzisiejszy została przygotowana cała dokumentacja, został wykonany projekt budowlany, oraz złożono wszystkie wymagane zgłoszenia i uzyskano pozwolenia na budowę. Do końca marca zostanie złożona dokumentacja do konkursu o dofinansowanie w ramach ZIT i po rozstrzygnięciu zostanie ogłoszony przetarg na budowę. Wg uzyskanych przez nas informacji realizacja projektu będzie przebiegać zgodnie z pierwotnymi założeniami. Rozpocznie się w 2016 i zakończy w 2017.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Art - niezalogowany 2016-01-27 14:21:57

    miał IDR ruszyć w tamtym roku jak to trąbili podczas wyborów, zanim wybudują minie parę lat bo przecież do wyborów jeszcze daleko...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Orest Mączyński na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 13:36:55

    a może nowe chodniki wybudować i wyremontować, pieszych jest więcej niż rowerzystów, a nie pierdołami się zajmować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Glo Dagmara na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 13:03:55

    Lepszej riposty nie czytałam. .brawo!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    krawos - niezalogowany 2016-01-27 12:38:58

    Z tego co słyszałem to w tym roku IDR ma ruszyć z budową

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Art - niezalogowany 2016-01-27 12:28:32

    miały być velostrady, a wydawane są pieniądze na bzdury. Nawet porządnej drogi rowerowej nie potrafią zrobić. Żeby zachęcić do jeżdżenia na rowerze to trzeba mieć zbudowane drogi by po nich mogli rowerzyści się spokojnie poruszać. Potem można inwestować w parkingi bo przecież powinna rosnąć ilość rowerzystów. Na razie nawet te stojaki przy UM są niewykorzystane, a porywamy się na parking, które pewnie będzie stał pusty, a kiedy się wypełni potrzebny będzie remont. Urzędnicy do pracy rowerami nie przyjadą bo jak tak pod krawatem i w garniturze, a jak jakimś błotem samochód pochlapie? Może ten parking postawić w Byczynie wraz z samochodowym. Tam przyjezdni przesiadaliby się albo na rowery albo do PKM...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 12:04:57

    Kamil Żyła Rowerzyści nie chcą "rządzić" czy też domagać się przywilejów dla "mniejszości". Chodzi o to, żeby dać praktycznie WSZYSTKIM mieszkańcom MOŻLIWOŚĆ komfortowej jazdy na rowerze i pozostawienia go w bezpiecznym miejscu. To wynika zresztą z obietnic danych przed wyborami przez władzę wybraną demokratyczną większością głosów i z tych obietnic władza będzie rozliczana.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna Michałowska na Faceboo - niezalogowany 2016-01-27 11:25:24

    Yhm a jak się pracuje w centrum i dowozi się paczki na pocztę, towar do sklepu, odbiera dziecko z przedszkola? Nie można narzucać komuś jazdy rowerem skoro to kompletnie się nie sprawdzi. Założę się że ktoś kto na czas, możliwość i przyjemność jeździć rowerem to to robi ale nie wszyscy tak mają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-27 11:24:41

    Ciekawe jak drogówka ukarałaby mnie za przeładowany rower????????????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-27 11:22:42

    Zrównoważona Mobilność w Jaworznie????????????????super wygląda????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał Tekielak na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 11:19:33

    Polecam przyjrzeć się współczesnym rowerzystom i zweryfikować pogląd na ubiór. A co z garsonką na rowerze albo z mocno zależnym od pogody sposobem użytkowania pojazdu jakim jest rower? No i pytam jeszcze raz KTO WPADA NA TAKIE POMYSŁY. Dopóki nie są realizowane to pół biedy bo pieniądze nie są marnotrawione choć podejrzewam że wizualuzacja za darmo z nieba nie spadła. Jakby Was rozliczano za te głupoty drogowe które się co chwila dzieją i trzeba je poprawiać to może ktoś by zaczął myśleć racjonalnie a nie fantazyjnie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 11:18:39

    Aga Palka W ramach Studium Transportowego zapytano mieszkańców Jaworzna i 7 innych okolicznych miast, za rozwojem którego środka transportu się opowiadają. Ok. 56% respondentów wybrało "system dróg rowerowych" (w pierwszym lub drugim wyborze - w każdym można było zaznaczyć 2 odpowiedzi spośród 3).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Piotrix Ż na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 11:14:53

    zgadzam się to powinno byś jawne co za debil wymyśla te zmiany i remonty ulic.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Piotrix Ż na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 11:10:33

    Nie mam nic Przeciw porządnie i mądrze zrobionemu parkingowi na rower co by na serio funkcjonował i dałoby się w nim pozostawić cenny rower, ale poza przyjechanie do centrum rowerem i po chodzeniu po rynku w innych celach bym tam nie jechał, po jeżdżę na rowerze człowiek spocony jak * wiadomo co a i może jeszcze co się po drodze coś pobrudzi ,to nie każdy pracuje z szacunkiem do pracowników na budowie ,ale nie wyobrażam sobie by ktoś taki umorusany miał iść do pracy przy obsłudze klienta , co sam pracodawca wymaka pewnego poziomu osobistej kultury i wyglądu, chyba że będą tam jeszcze darmowe prysznice i przebieralnia w ciuchy wyjściowe .jeżdżący pracownicy na rowerze zimą itp. i po drodze odwiozą jeszcze dziecko do przedszkola/szkoły to chyba wizja urzędasów hehe. I jeszcze zrobią zakupy w drodze powrotnej :P i puste ulice tylko policja na ulicach …

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 11:07:17

    Agnieszka Antosiewicz Coś takiego? ;) https://www.facebook.com/siecMiastaDlaRowerow/posts/10154746378658973

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 11:03:28

    Agnieszka Żyła I właśnie po to powstają parkingi rowerowe - ci, którzy nie mają czasu iść daleko, mogą zaparkować rower pod samymi drzwiami.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 10:59:09

    Strój potrzebny do dojazdu na rowerze do autobusu jest podobny do tego służącego do dojścia pieszo. Różnica polega na nieco większym wietrze, ale idąc pieszo na wiatr też warto być przygotowanym.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-27 10:53:56

    Z większości dzielnic w Jaworznie można dojechać do centrum na rowerze w kwadrans lub mniej (a z bardziej odległych jakieś 20-kilka minut). Gdyby jeszcze do Katowic można było np. autobusem dojechać porównywalnie szybko, jak samochodem (tu jest pole do poprawy dla linii A), to mieszkańcy nie byliby już zmuszeni do korzystania z samochodu, żeby móc szybko przemieszczać się między miastami. Planowany parking rowerowy ma szansę być krokiem w tym kierunku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Integracja dróg dla rowerów w - niezalogowany 2016-01-27 10:40:34

    Budowa conajmniej dwóch odcinków ruszy w tym roku. Rowerostrada - Centrum - Leopold/Podłęże - Osidle Stałe Centrum - Jeziorki - Ciężkowice

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Integracja dróg dla rowerów w - niezalogowany 2016-01-27 10:38:21

    Może nie do końca element ale będzie realizowany w ramach tego samego projektu. W tym roku powinno to ruszyć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yoga BezMedytacji na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 09:54:32

    Czy to nie jest przypadkiem element rowerostrady? Czy są na to już pieniądze? Czy tylko na parking się znalazły? http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3490663,rowerzysci-w-jaworznie-chca-miec-rowerostrade-ale-radni-zablokowali-pieniadze,id,t.html

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sylwia Baranowicz na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 08:41:21

    genialne

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał Tekielak na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 08:34:27

    Bareja wiecznie żywy. Już widzę rowerzystę ubranego w te wszystkie stroje, obuwie i kask wsiadającego do autobusu aby kontynuować podróż np do Kato, albo jakąś panią w garsonce na rowerze jadącą do biura w deszczu albo po śniegu.... Kto to wymyśla??? Podajcie otwarcie nazwiska pomysłodawców z urzędu. Pracuj za nasze pieniądze więc pewnie są dumni ze swoich pomysłów i kolejnych absurdów drogowych jakie chcą realizować. Poznajmy ich bliżej żebyśmy wiedzieli jak głosować w kolejnych wyborach samorządowych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 08:19:01

    Hektary sie pisze.jak ktos pracuje to wie ze czas to pieniądz a jak ma w dupie prace to moze zapieprzac z"aktowka" daleko.nie kazdy ma czas na takie marnowanie czasu"Chektarze"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna Michałowska na Faceboo - niezalogowany 2016-01-27 04:15:12

    Na Farnej jest tak szeroki chodnik że nie dało się go zablokować całkowicie dlatego kiedy ruszył remont wszyscy którzy pracują na Farnej podejrzewali że przebudowa ma właśnie na celu zmianę sposobu parkowania na skośny, a robotnicy nie wyprowadzali nas z błędu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Piotrix Ż na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 01:08:03

    niby fajnie ale jak ja mieszkam na prowincji Jaworzna to do centrum muszę jechać prawie 1h autobusem i prawie 2,30h do katowic a samochodem 30 min do Katowic to samo mówi za siebie i jeszcze beznadziejnie ustawiony ruch samochodowy w jaworznie ,a tego debila co wymyślił te zmiany na gurze piasku i os stałym , wiejskiej itp. to się powinna wywalić już dawno na zbity pysk! ,a jedyne co jest to same kumoterstwo znajomków nabijanie kabzy. Tak jak tego co zmienił historyczny herb Jaworzna na jakaś piłkę .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz Nomad Ciolczyk na Fac - niezalogowany 2016-01-27 01:05:29

    Nie wiem jaki cel dokładnie miały stojaki na Farnej - czy jedynym celem było zwiększenie ilości miejsc parkingowych dla rowerów (w co szczerze mówiąc akurat wątpie), czy też - co bardziej prawdopodobne wzorem innych miast (tu np. Kraków) - miały dwojaki cel - drugim miało być uniemożliwienie wjazdu na chodniki i nielegalnego parkowania. Można oczywiście było postawić słupki, ale korzystniej - ustawić stojaki pełniące dodatkową rolę. Zauważ, że na Farnej zwykle było sporo przypadków parkowania na chodnikach (blokując je całkowicie), na trawnikach itd. A niestety SM i Policja niewiele w takich sprawach robią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 00:43:08

    rowerzyści w jaworznie są taką mniejszością, która chce rządzić. im wszystko wolno, a innym użytkownikom ruchu nie. coś jak mniejszości narodowe na zachodzie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mark Schab na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 00:42:05

    Nie mieszkam w Jaworznie od wielu lat, ale sadzac po tym co czytam na Jaworznickiej stronie to jestem pewny ze zlodzieje i wandale popieraja ten pomysl na 100 %

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 00:39:56

    Marcin Baran człowieku tak debilne wypowiedzi zachowaj dla siebie. znajomi to widzą i się z ciebie śmieją. szkoda że ciebie do takiego okna nie oddali

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-27 00:38:26

    *hektary. to miało być śmieszne? raczej nie jest. chodzi ogólnie o niepotrzebne projekty, na które idzie dużo kasy. czy naprawdę na farnej była potrzebna taka przebudowa? taki problem było parkować ukośnie? miasto wydaje pieniądze na takie nietrafione buble - kto za to odpowie? przykład - kostka brukowa na ulicy jaworznickiej, a teraz ten "parking"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Żądamy przywrócenia parkingów - niezalogowany 2016-01-26 23:40:08

    O to to - żądamy co najmniej 30 miejsc parkingowych dla samochodów pod każdym biurem księgowej. Bo jak to tak aktówkę nieść takie chektary. Przeciesz to co najmniej 100 metrów!!! Skandal!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grzegorz Nomad Ciolczyk na Fac - niezalogowany 2016-01-26 23:32:47

    Glo Dagmara a co przeszkadza w zaparkowaniu na terenie Galeny, jeśli nie jesteś jej klientem? Zresztą takie było o ile dobrze pamiętam ustalenie z inwestorem - że będzie większa ilość miejsc, ale z tego część będzie z góry przewidziana na potrzeby osób przyjeżdżających do centrum, a nie na zakupy w Galenie. Podobnie zresztą jak np w Galerii Katowickiej, gdzie pierwsze 3h są gratis.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 23:21:42

    Aga Palka ma racje .u mnie stoją 4 rowery .z 2 korzysta sie czasem z kolejnych 2 raz w roku:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    User1414213562 na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 23:14:46

    Agnieszka Żyła Chciałaś zacumować na chodniku? I nie mogłaś?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 23:13:54

    Opanuj sie p.Baran .tekst jak od gimnazjalisty

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Żyła na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 23:12:05

    Przez te stojaki ja z dokumentami do księgowej zapierniczam od Galeny .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Asia N - niezalogowany 2016-01-26 22:59:28

    Ella Ell okna życia funkcjonują i mają się dobrze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yoga BezMedytacji na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 22:21:56

    Aga Palka Dodatkowo, sam parking to żadna zachęta.Coś mi się wydaje, że to pomysł wy wybrać trochę kasy z unijnej sakiewski, a że miasto musi dopłacić?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yoga BezMedytacji na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 22:18:48

    Jarosław Wałowski, ja na poważnie, a Ty na poważnie wiesz co piszesz? Czytałeś co on powiedział? Jak nie wiesz, to wejdź na jakiś blog wegetarianki czy veganki i napisz, ze "nigdy nie zrezygnujesz z mięsa". Gdy zostaniesz wyzwany od najgoryszch, bo nie martwisz się o zwierzątka itp, wtedy zrozumiesz o jakiej ideologii mówił Waszczykowski, o jakiej wizji świata nam narzucanej. Tak to powielasz jakieś medialne brednie i zniekształcenia a gościa wyzywasz od najgorszych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ella Ell na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 22:03:25

    Marcin Baran Nie rozumiem propozycji oddania dzieci do "okna życia", z d..y wyjęte słowa. Tak dla Pana informacji, owe są już likwidowane. P.s. Też jeżdżę na rowerze!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dorota Glowacz na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 21:41:11

    Najpierw niech zbudują ścieżki rowerowe jak się należy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-26 21:41:05

    Pieszy się odezwał:-)) lub urażony rowerzysta:-)) pozdwawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marcin Baran na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 21:40:01

    Nie jezdzij przez centrum jak ci nie pasuje. Albo oddaj dzieci do okna życia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-26 21:37:12

    Praca Pana kierowcy z urzędu miasta zagrożona, teraz urzednicy dostaną zaprzęgi rowerowe , i niestety nie dostaniemy już filmu wideo z szarżowania kierowcy pana prezydenta po jaworznickich ulicach, a szkoda szkoda, teraz władza w Jaworznie dostanie riksze??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-26 21:31:00

    Do przedszkola zawiozę dzieci na rowerze, bo przecież ruch dla samochodów chcą zamknąć. Już widzę minę dziecka???? genialny pomysł????????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna Michałowska na Faceboo - niezalogowany 2016-01-26 21:28:17

    Heh mimo wszystko to taniej niż służbowe samochody

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam Witkowski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 21:28:16

    Strzezony czyli platny?? Jesli tak to Jaworzno nie za zarobi na tym interesie kokosow ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Dutka na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 21:26:17

    Na bank będą jeździć haha :D

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga Palka na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 21:24:08

    Badanie należałoby przeprowadzić w ilu domach korzysta się z rowerów, a nie ile ich jest. Można mieć kilka i nie korzystać z żadnego i niekoniecznie muszą to być zniechęcające warunki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawojawko@portal - niezalogowany 2016-01-26 21:25:10

    Ponoć 23 radnych ma dostać służbowe rowery i wszyscy pracownicy UM. Zapełni się.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Patrycja Skonieczna na Faceboo - niezalogowany 2016-01-26 21:06:41

    Jeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodził ;) zastanawiam sie tylko jak każdy z was by rozporządzał miastem :) ale oczywiście najlepiej. Przypomnę tylko ze takie były obawy przed zmiana rynku a po obrazach kiedy juz istnieje miejsce to tętni znów życiem :) może pomysł nie będzie taki zły ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jakub Majewski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 20:58:54

    Jak najbardziej na tak ale aby chociaż były dobrze monitorowane w razie czego ..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-26 20:57:12

    Parking ma być strzeżony, więc w szczególnie kraju z takim ryzykiem kradzieży jak nasz będzie jak znalazł. Oczywiście, drogi rowerowe przede wszystkim, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby równolegle umożliwić też zostawienie roweru w bezpiecznym miejscu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-26 20:55:32

    Jeśli nic się nie zmieniło, to w Galenie samochód mogą zostawić nie tylko aktualni klienci, ale też ci potencjalni. A co do wożenia dzieci, to przytoczę jeden wniosek z wyników ostatniego sondażu TNS Polska: (ze strony PAP): "Osoby regularnie dojeżdżające na rowerach nie wyróżniają się z ogółu pracujących i uczących się. Nieco więcej jest wśród nich mężczyzn, dwudziestolatków, osób z wykształceniem wyższym, ale też tych, którzy dobrze oceniają swoją sytuację materialną. Wbrew oczekiwaniom - podkreśla ośrodek - okazuje się, że grupy nie różnią się pod względem sytuacji rodzinnej: mają dzieci i podobnie obciążone są obowiązkami związanymi z odwożeniem ich do przedszkola czy szkoły."

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieczysław Długosz na Facebook - niezalogowany 2016-01-26 20:25:00

    Kupią rowery z budżetu i postawią jako rekwizyty

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Glo Dagmara na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 20:20:23

    I wątpię by rodzice woźący dzieci do przedszkola/szkoły byli podobnego zdania...co człowiek to opinia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Glo Dagmara na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 20:19:17

    Parking w Galenie to parking centrum handlowego..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam Witkowski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 20:14:35

    Zrównoważona Mobilność w Jaworznie Oczywiscie ze maz racje rower tanszym srodkiem od auta bedzie zawsze... ale tyle miejsc parkingowych w kraju gdzie strach zostawoc rekawiczki, a co dopiero rower... Jak dla mnie to poprostu kolejna rzecz, ktora mozna sie przechwalac. Nic wiecej.. lepiej zainwestowac w sciezki jak w parkingi moim zdaniem ;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-26 20:00:46

    Dobra wiadomość: tuż obok w Galenie powstał parking na kilkaset samochodów. Natomiast parking rowerowy ma szansę przydać się ludziom pracującym właśnie poza Jaworznem - będzie można zostawić rower w bezpiecznym miejscu i jechać dalej międzymiastowymi liniami komunikacji publicznej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-26 19:58:05

    Z badań przeprowadzonych przez Inkom wynika, że w Jaworznie rowerów jest prawdopodobnie znacznie więcej niż samochodów. Problem w tym, że obecne warunki nie zachęcają do używania ich na co dzień.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zrównoważona Mobilność w Jawor - niezalogowany 2016-01-26 19:55:57

    Do stojaków na Farnej nie można nawet legalnie dojechać rowerem. Poza tym, ile to tras rowerowych mamy z centrum do innych dzielnic? Chyba zero. Póki to się nie zmieni, stojaki dalej będą stały w większości puste.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam Witkowski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 19:53:00

    A tyle jest rowerow w ogole w jaworznie ?;-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Damian Aquilla na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 19:22:27

    a po co wam parkingi w centrum?, przeca ma byc w wiekszosci wylaczone z ruchu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr Dutka na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 18:45:12

    Pomysł tak genialny jak skrócenie parkingu na farnej :P

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna Michałowska na Faceboo - niezalogowany 2016-01-26 18:38:39

    O to się Silbert narazi prezesowi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agnieszka Antosiewicz na Faceb - niezalogowany 2016-01-26 18:37:59

    Zamiast parkingu na rowery niech spłacą dług Jaworzna, ciekawe kto wpada na tak debilne pomysły.... Centrum miasta bez wjazdu dla samochodów.... Oderwani od rzeczywistości. Policja niczym innym nie bedzie sie zajmować jak poszukiwaniami rowerów....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna Michałowska na Faceboo - niezalogowany 2016-01-26 18:36:52

    Jest już 36 miejsc parkingowych dla rowerów na Farnej zawsze wolnych. Nie wystarczy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Glo Dagmara na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 18:02:55

    To szkoda pieniędzy na parking dla rowerów. .eko i ekonomicznie będzie na piechotę. .ktoś musi znowu zarobić. .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga Palka na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 18:02:10

    Przecież chcą zamknąć centrum dla samochodów.Teraz będzie eko.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Glo Dagmara na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:58:33

    Bez sensu! Dla samochodów porządny by się przydał. Większość ludzi pracuje poza Jaworzno i musi dojechać do centrum..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jarosław Wałowski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:42:04

    Młot który o tym mówił jest ministrem spraw zagranicznych z ramienia wrogiej Polsce organizacji pis.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yoga BezMedytacji na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:38:58

    co chodzi?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Yoga BezMedytacji na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:38:40

    Który debil i co znowu wymyślił?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga Palka na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:06:27

    Będzie co kraść, zwłaszcza pod "czujnym okiem " straży miejskiej. A kamery atrapy będą, czy ktoś pomyśli o monitoringu z prawdziwego zdarzenia?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jarosław Wałowski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 17:04:45

    Ale jakiś debil z rządu powiedział że rowery będą na cenzurowanym więc po co to komu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wojciech Pyzalski na Facebooku - niezalogowany 2016-01-26 16:59:54

    Mało moze braknąć dla wszystkich

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do