
Wygoda, ale też prestiż
Nie jest żadnym zaskoczeniem stwierdzenie, że porządne stoły konferencyjne powinny być wygodne. To rzeczywiście istotny aspekt, ale coraz częściej zwraca się uwagę na ich estetykę. Nie tylko po to, by stół dobrze komponował się z całą salą i zapewniał schludny wygląd, ale dlatego żeby stanowił wartość dodaną dla wizerunku firmy. Idealnie dobrany mebel wzmacnia jej pozytywne postrzeganie w oczach gości czy partnerów biznesowych. Za jego pomocą można też dobrze kreować charakter prowadzonej przez nas działalności. Elegancki, zdobiony mebel wykonany z wartościowych surowców, idealnie będzie pasował do firm stawiających na kontakt z klientami z branży finansowej. Natomiast mebel designerski, o nietypowym wyglądzie, trafnie wpasuje się w wystrój wnętrz firm ze sfery kreatywnej.
Jak określić wielkość stołu?
Stół konferencyjny powinien umożliwiać swobodną pracę i prowadzenie dyskusji. Dlatego przyjmuje się, że skuteczną miarą jego wysokości jest możliwość komfortowego przeglądania dokumentów czy korzystania z laptopów. Zazwyczaj jest to około 75 centymetrów. Jak natomiast wyznaczyć przestrzeń potrzebną do wykonywania pracy? Najczęściej na jedno miejsce dla osoby siedzącej przy stole potrzebne jest około 70 cm szerokości. Warto jednak pamiętać, że niezależnie od przyjętych standardów stoły konferencyjne wymagają dostosowania do układu pomieszczenia. Przed dokonaniem zakupu warto więc dokładnie zmierzyć pokój, w którym w przyszłości stanie stół i sprawdzić, czy nie będzie on przytłaczający bądź czy nie zaburzy funkcjonalności i swobody poruszania się w pomieszczeniu.
Modułowość stołów konferencyjnych
Jeżeli cenimy elastyczność i chcemy mieć możliwość zmiany, warto rozważyć zakup stołu rozkładanego, który można odpowiednio konfigurować. Takie rozwiązanie to gwarancja bezpieczeństwa na wypadek remontu w firmie czy zmiany aranżacji wnętrza. W dodatku pozwala na różne ustawienie stołu w zależności od potrzeb.
Ważne są detale
Najczęściej blat stołu konferencyjnego jest błyszczący lub drewniany. Ciekawym pomysłem może być też nadanie mu indywidualnego rysu np. poprzez nadruk z logiem firmy. Aby zmniejszyć optyczną wagę konstrukcji, dobrym rozwiązaniem jest dodanie szklanych elementów. Pamiętajmy jednak, że najważniejszy jest komfort użytkowania i ergonomia. Obecnie trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek szkolenie czy spotkanie bez użycia elektroniki. Dlatego warto zadbać, by w stole znajdowały się miejsca umożliwiające przełożenie kabli do laptopów czy sprzętu audiowizualnego. Osobną kwestią pozostają z pozoru mało istotne nogi od stołu. Powinny być stabilne i odpowiednio rozłożone, tak aby nie przeszkadzały użytkownikom. Jeżeli cenimy oryginalność możemy pokusić się też o ich zamienniki np. dekoracyjną płytę czy metalowy stelaż.
Wypadkowa kilku czynników
Łatwo zauważyć, że dobre stoły konferencyjne łącza w sobie wiele elementów: od wygody użytkowania po kwestie estetyki. Porządkując temat, można określić zestaw najważniejszych cech, na które warto zwrócić uwagę:
Zakup na lata
Stół konferencyjny to z reguły jednorazowy wydatek, którego dokonujemy na wiele lat. Warto zadbać, by była to przemyślana inwestycja. Dobrze zaprojektowana i wyposażona sala konferencyjna może stać się wizytówka firmy, na podstawie której klienci i partnerzy biznesowi będą oceniać jej wartość i nasz profesjonalizm. A stoły konferencyjne zawsze będą kluczowym elementem takiego pomieszczenia.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie