Reklama

Bank Gospodarstwa Krajowego opublikował wyniki płatności środków unijnych

AWAP
01/03/2010 17:34
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego liderem w wypłacie unijnych funduszy.

W wyniku nowelizacji ustawy o finansach publicznych od 2010 roku wypłaty środków pochodzących z funduszy europejskich dokonuje Bank Gospodarstwa Krajowego. 22 lutego bank ogłosił wyniki wypłat od początku roku. Łącznie w czterech styczniowych i czterech lutowych terminach bank zrealizował 7192 zlecenia na łączną kwotę ok. 1,5 mld zł.
Na podstawie danych banku Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – ex aequo z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego – wypłacił w bieżącym roku najwięcej dotacji ze środków unijnych.
Do beneficjentów komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego trafiły 454 dotacje na łączną kwotę 89 415 654 zł. Wśród czterech najaktywniejszych zleceniodawców znajduje się też Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach (387 zleceń na sumę 51 030 910 zł).


Pomoc publiczna dla projektu pod nazwą Gliwickie Podium stała się problemem dla jego kontynuacji
Gliwickie Podium to jeden ze sztandarowych projektów Gliwic, który ze względu na swoją wielkość i funkcjonalność ma być konkurencyjny dla katowickiego spodka.
Projekt pod nazwą „Budowa nowoczesnej hali widowisko-sportowej Podium” został umieszczony na liście projektów kluczowych już 27 września 2006 roku, jednak w tamtym okresie projekt był dopiero w fazie koncepcji i projektowania. Wnioskodawca – Miasto Gliwice – składał do Urzędu Marszałkowskiego (Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego, z którego pochodzić ma dofinansowanie) tylko krótkie ankiety dotyczące stopnia przygotowania projektu, w których podawano lakoniczny opis inwestycji, jej główne etapy oraz ogólne koszty.
Już w styczniu 2007 roku na podstawie złożonych ankiet na temat stopnia przygotowania projektu kluczowego Gliwice zostały poinformowane, że projekt może podlegać zasadom pomocy publicznej, co będzie związane z obniżeniem poziomu dofinansowania do ok. 40% kosztów kwalifikowanych inwestycji. W kwietniu 2008 roku Gliwice zadeklarowały, że w przypadku, gdy projekt będzie podlegał zasadom pomocy publicznej, będą w stanie zagwarantować wkład własny w wysokości wyższej niż pierwotnie zakładano.
I tu zaczął się problem, bo w złożonym wniosku o dofinansowanie (27 lutego 2009) nie uwzględniono tego faktu. Dlatego, z uwagi na wyraźne przesłanki mówiące o występowaniu pomocy publicznej, marszałek województwa wstrzymał ocenę tej inwestycji i zwrócił się – za pośrednictwem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – do Komisji Europejskiej o rozstrzygnięcie sporu.
W przesłanej marszałkowi obecnie opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdza, że analiza informacji na temat projektu nie pozostawiła wątpliwości, iż wszystkie przesłanki wynikające z art. 107  Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, potwierdzające wystąpienie pomocy publicznej zostały spełnione.
Urząd Marszałkowski przesłał 2 lutego br. pismo do Prezydenta Gliwic z prośbą o pilne ustosunkowanie się do propozycji sugerowanych przez UOKiK. Zaznaczono w nim, że Urząd Marszałkowski jest skłonny odstąpić od wszczętej procedury notyfikacyjnej, jeżeli wnioskodawca podejmie decyzję o zastosowaniu się do wskazówek Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w kwestii zmian w wniosku.
Władze Gliwic jak dotąd nie udzieliły odpowiedzi w przedmiotowej sprawie.


Od 1 marca br. w województwie śląskim zmienia się rozkład jazdy pociągów pasażerskich
Województwo Śląskie jest współwłaścicielem spółki Przewozy Regionalne i posiada w niej 9,2 procenta udziałów. Z Przewozami Regionalnymi ma również zawartą wieloletnią umowę na świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego obowiązującą do końca 2012 r.
Korektę wprowadzają Przewozy Regionalne. Do rozkładu jazdy wprowadzono kilkadziesiąt zmian - dotyczą one głównie dni oraz godzin kursowania pociągów osobowych. W niektórych przypadkach wydłużono trasy kursowania składów.
Pasażerowie planujący podróż powinni sprawdzić dokładnie godziny kursowania pociągów. Mogą być jednak spokojni - pociągów nie ubędzie. W wielu przypadkach zmiany wprowadzono w odpowiedzi na ich postulaty, by ułatwić dojazd do pracy oraz szkół.
Korekta rozkładu jazdy to kolejny ukłon w stronę pasażera. W tym roku został wprowadzony nowy model rozkładu. Najważniejsze zmiany to wzrost liczby pociągów kursujących codziennie z 551 do 651 oraz wprowadzenie ruchu cyklicznego na 11 odcinkach.

UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.[hana-flv-player video="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/16/e6.flv" height="auto" description="" player="2" autoload="true" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" splashimage="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/16/e6.jpg" /]

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do