
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dobrze, że ta droga istnieje w "planach", bo powinno się zostawić rezerwę terenu pod nią na wypadek, gdyby potrzeba jej budowy pojawiła się w przyszłości. I niech w planach póki co zostanie, bo w obecnej sytuacji wydawanie pieniędzy nawet na badania geofizyczne to fanaberia. A żeby wybudować odwodnienie istniejących dróg gruntowych, nie trzeba kłaść kilometrów nowego asfaltu w innym miejscu. Na połączenie z Długoszynem się nie zanosi (chyba, że dla rowerów i pieszych), bo to by oznaczało wpuszczenie ruchu przelotowego na wąskie drogi w Długoszynie. Mieszkańcy tej dzielnicy więcej by na tym stracili niż zyskali. Choćby dlatego uważam, że zdecydowanie nie jest to dobry sposób na odciążenie Szczakowskiej. W tym celu budowa Nowoszczakowskiej w zupełności wystarczy. @___ Akurat tak wysoka ocena dla osiedla mieszkaniowego byłaby dobrym argumentem za budową tej drogi, bo to oznacza, że ludzie potrzebują nowych mieszkań, a jak już zacytowałeś, główną funkcją Nowodługoszyńskiej będzie obsługa nowej zabudowy. Tylko, że mamy w mieście już tyle dróg, że do budowy mieszkań trzeba przede wszystkim wykorzystać istniejące główne drogi (wystarczy doprowadzić do nich krótkie odcinki dróg dojazdowych).
Do tego dodałbym jeszcze cytat z innego portalu, bo nie rozmawiamy tylko o drodze : W przyszłości podobne przedsięwzięcie będzie realizowane w Dąbrowie Narodowej jako ul. Nowodługoszyńska. Nowa droga połączy ul. Katowicką z Długoszyńską, będzie również stanowić oś nowej zabudowy, a infrastruktura wzdłuż niej prowadzona, czyli kolektory deszczowe i sanitarne, umożliwi położenie asfaltu na dotychczasowych drogach gruntowych w północnej części osiedla. Ale User1 będzie dalej podpierał się ankietą wg której mieszkańcy najbardziej wspierają projekt budowy osiedla mieszkaniowego - to sugeruje że ankietę przeprowadzono na losowo wybranej próbce przyszłych mieszkańców tego osiedla.
Ta droga jest już w planach od dawna, a grunty pod nią zostały już wykupione kilka lat temu. Czy zatem miasto ma rezygnować w trakcie projektu? Póki co jest ona planowana do okolic cmentarza przy Długoszyńskiej. Może kiedyś zostanie przedłużona na sam Długoszyn. A ten odcinek istnieje na mapach od ponad 100 lat, jednak dziś jest kompletnie nie przejezdny dla samochodów osobowych ze względu na katastrofalny stan drogi (jeszcze mniej jak 10 lat temu przejazd osobówką był możliwy). Nie uważasz, że połączenie Dąbrowy Narodowej i Osiedla Stałego z Długoszynem zmniejszy ruch na Szczakowskiej?
No widzisz, lepiej zapoznać się z tymi ankietami, które odzwierciedlają opinie ogółu mieszkańców, a nie moje prywatne. Zaryzykuję i wkleję link (może komentarz przejdzie): https://zmwj.files.wordpress.com/2016/10/image3.png Wbrew nazwie, ten odcinek drogi nie ma służyć mieszkańcom Długoszyna, tylko prawdopodobnie ma obsługiwać nowe tereny mieszkaniowe na Dąbrowie Narodowej. Tylko że w mieście istnieją tereny pozwalające na budowę mieszkań bez potrzeby budowania tak kosztownych dróg. Stąd określenie o "pierdołach".
Faktycznie nie zdefiniowałeś co rozumiesz przez obrzeża miasta. Ale rozumiem, że podtrzymujesz twierdzenie że mieszkańcom Długoszyna i innych obrzeży miasta wg Ciebie nie powinno się budować żadnych ulic. Nie bardzo rozumiem jakim prawem chcesz decydować co komu i gdzie wybudować. Robisz to zresztą kolejny raz, było Podwale (http://www.jaw.pl/2017/07/zaniedbane-podwale/) teraz są obrzeża. Programy i obietnice wyborcze są równie realistyczne jak opowieści UM o tramwaju. Jeśli to jest Twoje źródło informacji o potrzebach mieszkańców to gratuluję. Ankiet nie widziałem i nie wiem czy mieszkańcy Długoszyna i innych obrzeży podzielają w nich Twoją opinie, o zakazie budowy dróg na peryferiach.
Nowoszczakowska nie leży na obrzeżach miasta. Jeśli tego nie rozumiesz, to nie mamy o czym rozmawiać. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie są najważniejsze problemy mieszkańców, to możesz się zapoznać np. z ankietami nt. najpilniejszych inwestycji, warto też przejrzeć programy wyborcze różnych kandydatów/komitetów - oczywiście nie pokrywają się z oczekiwaniami mieszkańców w 100%, ale jednak sporo wspólnego z nimi mają. O ile mi wiadomo, Nowodługoszyńskiej tam nie znajdziesz.
O tak, zawsze czytam co piszesz. Tym razem napisałeś : "Nowe drogi na obrzeżach miasta to można robić, jak podstawowe problemy zostaną rozwiązane." Jasno dałeś do zrozumienia że nie chcesz żeby JAKIEKOLWIEK drogi były budowane na peryferiach. Jednocześnie łaskawie dajesz przyzwolenie na budowę Nowoszczkowskiej, ale zaraz później piszesz że nie ma sensu robić nowych dróg na obrzeżach. Budować czy nie budować oto jest pytanie. Dalej natomiast nie wiadomo co kryje się pod stwierdzeniem "podstawowe problemy mieszkańców". Mieszkańcy zainteresowani budową Nowodługoszyńskiej zapewne chętnie się dowiedzą dlaczego drogi nie będzie.
A czy Ty czytasz co ja piszę? Tu nie chodzi o obwodnice - Nowodługoszyńska nią nie będzie. Na obrzeżach miasta mamy już obwodnice (A4 i S1) i więcej ich nie potrzebujemy. Obwodnice takie jak Nowoszczakowska są pilnie potrzebne, ale one przebiegają wzdłuż obrzeży poszczególnych dzielnic, a nie całego miasta. Więc powtórzę: obecnie w Jaworznie nie ma sensu robić nowych dróg na obrzeżach miasta dopóki nie będą rozwiązane podstawowe problemy mieszkańców.
Czy Ty czytasz co piszesz ?? Gdyby stosować Twoją logikę to nie dałoby się wybudować np obwodnicy, ani żadnej drogi na obrzeżach. Nie wiem jakich to dużo podstawowych problemów mamy z istniejącymi drogami które to są ważniejsze niż równomierny rozwój miasta.
Nie mówię o wszystkich innych inwestycjach, tylko przede wszystkim o tej, o której wspomniałem wyżej, bo to właśnie przetarg z nią związany pojawił się ostatnio w BIP. Nowe drogi na obrzeżach miasta to można robić, jak podstawowe problemy zostaną rozwiązane. Na razie mamy wystarczająco dużo problemów z istniejącymi drogami.
Miasto nie składa się jedynie z parkingów i tras rowerowych, dlatego nazywanie innych inwestycji "pierdołami" jest delikatnie mówiąc słabe.
Jak na razie zamiast siecią tras rowerowych czy parkingami rowerowymi urzędnicy w WIM wolą zajmować się "pierdołami" typu Nowodługoszyńska, której nawet nie obiecywał żaden kandydat na prezydenta ani żaden komitet wyborczy.
Niestety w Jaworznie infrastrukturę rowerową buduje się głównie na pokaz. Zasadniczym celem jest rozgłos, a nie umożliwienie przemieszczania się z punktu A do punktu B. Urzędnikom (i co gorsza niektórym aktywistom) może wydaje się, że jest budowane jakieś połączenie rowerowe centrum z Ciężkowicami, ale w praktyce przebiega ono naokoło i kończy się na obrzeżach dzielnicy.
Dokładnie to samo dotyczy ogromnego i jedynego centrum przesiadkowego z parkingiem dla rowerów. Za pieniądze które UM wydaje na ten budynek można zbudować kilka zamykanych strzeżonych parkingów rowerów rozrzuconych po całym mieście.
Czy wszyscy mieszkańcy Jaworzna będą jeździć na rowerach tylko na OS. Stałe?Jak dojechać do Ciężkowic.Droga tam jest bardzo niebezpieczna.Brak pobocza i zaraz jest rów.Zamiast wydawać ciężkie pieniądze na przerost formy można było zbudować drogi rowerowe w całym Jaworznie.Ale czy taka inwestycje byłaby pokazywana przez media krajowe?
Poczekamy, zobaczymy. Dziwne jest jednak ,że budowę tężni zaczyna się jesienią kiedy lato w tym roku sprzyjało wszelkim inwestycjom. Czyżby znowu fachowcy jak ci co otwierają lodowisko dla młodzieży po feriach czegoś nie przewidzieli ?
a co ciekawego powiesz o rondzie na os.Stałym i ul. Podwale albo nowym łączniku na os. Stałym gdzie dochodzi często do wypadków? Napisz co sadzisz o ul. Jaworznickiej , Sobieskiego, J.Pawła II, Katowickiej , Grunwaldzkiej, Mostowej, Radwańskich, Olszewskiego i innych zepsutych dróg.
Kibicu... Tężnia jest projektem tegorocznym. Zaczęła się jej budowa i skończy w tym roku. Masz jakieś ale co do Hali? Ocieplenie będzie gotowe w tym roku, jak zaplanowano. Doszły prace wewnątrz hali, których nie planowano. A parking podziemny ma być gotowy w kwietniu przyszłego roku. Cierpliwości :D
Jaki problem? Przecież na tą sprawą pracowali fachowcy inżynierowie, którzy przerabiali kilkakrotnie rondo na Osiedlu Stałym a inne inwestycje opóźniają lub opóźniali. Nowymi przykładami są Hala i ulica Podwale Z drugiej strony budowa tężni solankowych na Geosferze z zeszłorocznego BO podobno się zaczęła.