Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jaworznie informuje. W związku z zapowiadanymi roztopami i możliwością powstawania sopli, przypominam, iż (zgodnie z ustawą z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) właściciel, zarządca lub administrator obiektów budowlanych jest obowiązany:
1) utrzymywać i użytkować obiekt zgodnie z zasadami;
2) zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu w razie wystąpienia czynników zewnętrznych oddziaływających na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury, takich jak: wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.
Obowiązek usuwania nawisów śniegu oraz sopli z dachu nakłada także rozporządzenie nr 12/09 Wojewody Śląskiego z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie obowiązku usuwania śniegu i lodu z obiektów budowlanych oraz uchwała Rady Miejskiej w Jaworznie z dnia 27 września 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Jaworzna. W rozdziale 2 § 3 pkt 6 znajduje się zapis, iż „właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania stwarzających zagrożeń dla przechodniów sopli i nawisów śniegu z dachu”.
W związku z powyższym proszę o stosowanie się do obowiązujących przepisów.
dyżurna PCZK
UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.
Aplikacja jaw.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Obserwuj nas na Google News
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!