Reklama

Wódka w saszetkach być może wkrótce przestanie nas dziwić

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
17/08/2024 20:16

Producenci mocnych alkoholi coraz częściej inwestują w nowoczesne formy prezentacji swoich produktów. Jednym z najnowszych trendów jest wódka w saszetkach.

Taka forma może szczególnie przemawiać do młodszych konsumentów, ponieważ na pierwszy rzut oka opakowanie nie wskazuje jednoznacznie na zawartość alkoholu.

Mocny alkohol w saszetkach

Według informacji uzyskanych przez Prawo.pl pewna firma planuje wprowadzić pełną gamę mocnych alkoholi w saszetkach, które będą dostępne także online.

Oferta ma obejmować produkty o pojemności 100 i 200 ml oraz różnorodne rodzaje alkoholi, od likierów po owocowe nalewki i czystą wódkę. Zawartość alkoholu będzie wynosić od 15 proc. (likier) do 40 proc. (czysta wódka). Kolorowe opakowania, przypominające tzw. małpki, zawierają grafiki, które mogą niejednoznacznie sugerować zawartość alkoholu.

Reklamować nie wolno

Polskie przepisy wymagają, aby opakowania alkoholowe były zamknięte i oznaczone nazwą producenta, rodzajem i ilością napoju oraz jego mocą. Zgodnie z unijnymi regulacjami sprzedaż alkoholu może odbywać się w różnych formach, nie tylko w szklanych butelkach. Reklamowanie alkoholu w Polsce jest generalnie zakazane, z wyjątkiem piwa, jednak i jego promocja podlega ścisłym regulacjom. Problemem pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów, szczególnie w mediach społecznościowych.

Młodzi piją

Prawo dotyczące sprzedawania alkoholu w internecie nadal wymaga doprecyzowania, szczególnie w zakresie weryfikacji wieku kupujących. Polska jest jednym z nielicznych krajów w UE, w którym brakuje wyraźnych przepisów w tej tematyce. Branża alkoholowa deklaruje chęć współpracy z organami regulacyjnymi w celu stworzenia i wdrożenia mechanizmów zapewniających odpowiedzialny i bezpieczny rynek alkoholowy.

Statystyki z 2019 roku pokazują, że spożywanie alkoholu wśród młodych ludzi niestety jest powszechne. Aż 80 proc. 15- i 16-latków deklarowało spożycie alkoholu, a w grupie 17- i 18-latków ten odsetek wzrósł do 93 proc.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Bibek - niezalogowany 2024-08-19 14:16:37

    Wóda to wóda dobra jest

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nieznajomy - niezalogowany 2024-08-19 20:13:33

    Tu nic innego nie chodzi jak tylko o zarabianie pieniędzy bo świat na gotówce siękręci . Niemasz kasy niema życia ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do